Televisie resoneert op geluid van surround set

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 15:04
Ik heb een probleempje. Ik heb op mijn TV (Philips 32PW9308) mijn centerspeaker staan. Bij sommige toonhoogtes gaat de TV resoneren op het geluid. Als ik de centerspeaker ophang of zelfs uitschakel resoneert de TV nog steeds wat wil zeggen dat ie dus ook resoneert op het geluid uit de andere boxen. Kent iemand een methode om de TV resonatie-vrij te krijgen??

M.v.g.

Tiesum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een stukje verplaatsen? Op rubber voetjes zetten? Speakers anders neerzetten? Ideeën voldoende hoor :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 14:36
/me Linux-TUX zou gelijk de behuizing eraf halen :+ , alleen is dat weer zo zielig voor de kat als die weer op de TV springt

Nee, als ik jouw was, zou ik op zoek gaan naar de speaker die het veroorzaakt EN welk deel van de kast nou mee trilt. Pas dan kan je gaan zoeken naar een oplossing.

Bij mijn JVC kan ik redelijk veel instellen op de 3 speakers die in de TV zitten (center / links + rechts, treble bass volume etc)
edit:

[quote]Kent iemand een methode om de TV resonatie-vrij te krijgen??[/quote]
Krijgen hier steeds meer naties, Verenigde Naties, Resonaties :7 what's next :D

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-11-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:24

mr_petit

opperprutser

als je idd weel welk gedeelte van de tv meeresoneert (zal waarschijnlijk wel elke grote plastic oppervlakte van de behuizing zijn) zou je die aan de binnenkant kunnen beplakken met loodbitumen.
Let er wel op dat de ventilatiesleuven openblijven, anders is je tv heel snel stuk.

vaak resoneert de behuizing zo erg dat je het gewoon kan voelen als je je vinger er zachtjes tegenaan houdt.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 28-11-2004 22:27 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik zou zo'n ding niet zomaar open gaan maken, als het buiten het zichtveld is kun je ook wel op de buitenkant een relatief zwaar stuk metaal (of zoals genoemd loodbitumen) opplakken.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"