eigenschappen;
Desktop
P166 MHZ
CD-rom
Floppy
HD Quantum Fireball ST 1620 mb
Deze desktop heb ik via via in handen gekregen en werkte nog toen ik hem ontving. Ik zou deze graag in orde willen krijgen zodat mijn Zus ook i-net heeft en niet steeds achter mijn eigen pc hoeft.
Het idee was om de schijf te formateren en windows 98SE erop te zetten.
Alleen nu stuit ik op het volgde probleem. Bij het willen formateren van de HD kreeg ik door dat de floppy drive in de bios werd gezien als een 5.25inch floppy drive
. Gelukkig had ik nog een oude floppy drive liggen dus ik denken inpluggen probleem opgelost.. eeh niet dus... floppy drive werd herkend maar hij gaf een error bij de harde schijf. Ik kreeg namelijk een melding dat de IDE#0 een error gaf.
Na veel gedoe ben ik erachter dat de IDE poorten gewoon goed zijn en dat de instellingen van de HD niet kloppen( enige oplossing nog mogenlijk). Helaas heb ik de bios fabrieks intellingen terug laten zetten en niet de instellingen die de hd had overgenomen. jah best stom..beginnersfoutje
.
Nu wil ik dus die in gaan stellen. Maar ik stuit op de volgende problemen.
in de bios word de schijf gezien als een 1614 mb schijf bij de harde schijf eigenschappen;
cylinders 3128
heads 16
sectors 63
Ook heb ik nog de volgende opties die ik bij de eerste keer allemaal op standaard op disabled heb laten staan maar de pc nog steeds dezelfde foutmelding gaf.
Multi-sector Transfers => Disabled->2sectors->4sectors->8sectors->16sectors
32bit I/O => Enabled->Disabled
transfer-mode => standard->FASTPIO1 tm FASTPIO4
Bij de IDE instellingen kon ik kiezen uit;
Stranslation-mode => standard->executive;
geen idee wat dit zou moeten inhouden
Op de site van HP heb ik gezocht naar manuals maar ik kon geen manual vinden die me verder hielp.
Ook op deze site heb ik gezocht maar geen enkele leidde tot een antwoord/of het antwoord was nooit op de site gekomen.
De drivers zijn nieuwer dan op de site van hp te vinden zijn namenlijk;
versie: 4.05.3.00
verdere eigenschappen bios;
PHoenix BIOS HP rev. GX.07.15
Dus het probleem is dat ik niet de schijf meer aan de praat kan krijgen in deze pc weet iemand hoe ik dit kan oplossen/welke instellingen er moeten komen/veranderen.
Groeten Emiel
Desktop
P166 MHZ
CD-rom
Floppy
HD Quantum Fireball ST 1620 mb
Deze desktop heb ik via via in handen gekregen en werkte nog toen ik hem ontving. Ik zou deze graag in orde willen krijgen zodat mijn Zus ook i-net heeft en niet steeds achter mijn eigen pc hoeft.
Het idee was om de schijf te formateren en windows 98SE erop te zetten.
Alleen nu stuit ik op het volgde probleem. Bij het willen formateren van de HD kreeg ik door dat de floppy drive in de bios werd gezien als een 5.25inch floppy drive
Na veel gedoe ben ik erachter dat de IDE poorten gewoon goed zijn en dat de instellingen van de HD niet kloppen( enige oplossing nog mogenlijk). Helaas heb ik de bios fabrieks intellingen terug laten zetten en niet de instellingen die de hd had overgenomen. jah best stom..beginnersfoutje
Nu wil ik dus die in gaan stellen. Maar ik stuit op de volgende problemen.
in de bios word de schijf gezien als een 1614 mb schijf bij de harde schijf eigenschappen;
cylinders 3128
heads 16
sectors 63
Ook heb ik nog de volgende opties die ik bij de eerste keer allemaal op standaard op disabled heb laten staan maar de pc nog steeds dezelfde foutmelding gaf.
Multi-sector Transfers => Disabled->2sectors->4sectors->8sectors->16sectors
32bit I/O => Enabled->Disabled
transfer-mode => standard->FASTPIO1 tm FASTPIO4
Bij de IDE instellingen kon ik kiezen uit;
Stranslation-mode => standard->executive;
geen idee wat dit zou moeten inhouden
Op de site van HP heb ik gezocht naar manuals maar ik kon geen manual vinden die me verder hielp.
Ook op deze site heb ik gezocht maar geen enkele leidde tot een antwoord/of het antwoord was nooit op de site gekomen.
De drivers zijn nieuwer dan op de site van hp te vinden zijn namenlijk;
versie: 4.05.3.00
verdere eigenschappen bios;
PHoenix BIOS HP rev. GX.07.15
Dus het probleem is dat ik niet de schijf meer aan de praat kan krijgen in deze pc weet iemand hoe ik dit kan oplossen/welke instellingen er moeten komen/veranderen.
Groeten Emiel