Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plexiglas probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst van een vriend een stuk plexiglas gekregen. Helaas was het enorm smerig dus heb ik het geprobeerd schoon te maken.

Sommige plekken waren echt moeilijk weg te krijgen dus heb ik een schuursponsje gebruikt. Je raad het al. Plexiglas zitten nu krassen daardoor in.

Is dat nog te fixen op een of andere manier? polijsten of iets dergelijks?

Verwijderd

je hebt toch van dat spul, waarmee je krassen in je gsm-scherm kunt repareren...

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-10 22:17
Je moet eens proberen met koperpoets en een katoene doek.
Dan boen je zo de krassen eraf, dit kan je met lichtelijke polijst middelen doen zoals bijvoorbeeld displex wat bij de handyman te kopen is.
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:51:
je hebt toch van dat spul, waarmee je krassen in je gsm-scherm kunt repareren...
Ook wel displex genaamt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Moffin op 28-11-2004 20:53 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Je kunt het met koperpoets proberen als het alleen wat dof is geworden. Zijn de krassen dieper, dan zul je met een hele fijne korrel nat op moeten schuren, en daarna met koper poets weer glimmend maken. Maar mischien beter eerst even met displex proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Nonflex op 28-11-2004 20:54 ]

What is impossibility but a challenge

Verwijderd

tandpasta :+ schijnt ook te werken

• Moffin
Nou met tandpasta heb ik een mindere ervaring, of gewoon minder geduld. Daar blijf je mee poetsten zonder enig resultaat, of werkt dit alleen met hele dunne krassen?

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Koperpoets (brasso) en een nylonkous tenzij je krassen een paar mm diep zijn.
Nylonkous paar keer om een viltschijf in de boormachine, werkt perfect.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Autowax, haal ik meestal de krassen op cd's mee weg.

Atari 4 ff'r 😊

• Moffin
BOnus schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:23:
Autowax, haal ik meestal de krassen op cd's mee weg.
Maar dan is de cd toch niet helemaal vlak meer, vallen de stralen dan nog wel op de juist plek op de cd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd dat brasso koperpoets hier liggen. Ik moet alleen zeggen dat ik ik het met een katoenen doek een aantal keer behandeld heb maar ik zie niet echt wonderen.

IK heb hier ook een polijst zetje voor een mini-boor (hele zachte materialen). Kan dat ook gebruikt worden in combo met dat brasso?

• Moffin
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:24:
Ik heb idd dat brasso koperpoets hier liggen. Ik moet alleen zeggen dat ik ik het met een katoenen doek een aantal keer behandeld heb maar ik zie niet echt wonderen.

IK heb hier ook een polijst zetje voor een mini-boor (hele zachte materialen). Kan dat ook gebruikt worden in combo met dat brasso?
Je bedoelt toch niet voor de dremel he, ik heb het wel eens gedaan, dat was een soort op elkaar geperst vilt, maar daarmee ging het bij mij mis, had ik ineens een kuiltje in me plexiglaasje

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Geduld, zeker 20 minuten poetsen op één plekje, tot het glimt, dan naar de volgende plek. Maar op diepe krassen werkt het niet. |:(

What is impossibility but a challenge

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Nee, die viltschijfjes alleen werken niet (zie moffins post) je moet er echt een paar lagen nylonkous omknopen. Dan smelt het plexiglas ter plekke en lukt het wel, beetje oefening is wel noodzekelijk.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Verwijderd

misschien werkt commandant wel.... word gebruikt om krassen uit autolak te halen e.d.

heb zelf de tip gehad om het plastic achterruitje van mijn cabrio weer doorzichtig te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nonflex schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:43:
Geduld, zeker 20 minuten poetsen op één plekje, tot het glimt, dan naar de volgende plek. Maar op diepe krassen werkt het niet. |:(
:| hmm ok, dan ga ik maar weer aan de slag :P

Verwijderd

Probeer eens comandant 4 polijst middel voor de auto. Ik heb het ooit gebruikt op kuipruiten voor de motor. Het werkt erg goed.

succes
Pagina: 1