Toon posts:

TV+TFT benodigde ingangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even korte uitleg wat ik nu bedoel. Kon geen betere topicnaam bedenken.

Ik heb momenteel een 19" CRT scherm en een pinnacle TV kaart waarmee ik tv kijk op dat scherm. Helaas vind ik de beeldkwaliteit en de schermgrootte niet voldoende als ik 3 meter verderop op de bank zit. Vooral voor DVD films kijken heb ik eigenlijk liever een groter scherm. Het geluidsdeel heb ik eigenlijk al staan en een lekkere bank om te kijken ook, maar als je scherm dan wat klein is wil je toch wat anders. Voor de TV functie zat ik eigenlijk aan dat digitale TV van KPN te denken maar dan heb je ergens een scart aansluiting nodig.

Ik ben dus op zoek naar een TFT waar ik eigenlijk zowel TV als DVD van de PC op kan kijken. En die ik ook voor tekstverwerken en een simpel spel te gebruiken is. Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer en snap ook niet wat ik precies voor aansluitingen kan krijgen.

Mijn eerste gedachte was een HP L2335 23" TFT. Vrij goed formaat en dvi ingang voor mijn PC. Alleen heb je geen scart aansluiting maar composiet en s-video. En wat je dan met dat HDTV moet doen is me ook niet duidelijk. Zou je hierop met een scart adapter hierop wel digitale TV van KPN kunnen aansluiten.

Nu heb ik vandaag rondgekeken naar TFT TV schermen in winkels maar overal hadden ze het over scart aansluitingen en nergens over DVI. Een enkele TV had een vga aansluiting maar dat zal wel d-sub wezen. Als ik zo'n duur scherm neem wil er wel zeker van zijn dat het ook werkt als monitor voor mijn PC. Vooral dat laatste is mij nogal onduidelijk. Verkopers in winkels kijken je alleen maar raar aan als je met dit soort vragen komt.

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met de combinatie van een TFT en een TV scherm maar ik kan zo niks vinden wat alles ineen heeft. Alleen de Iiyama C480T 19" lijkt deze functies allemaal te hebben. Maar eigenlijkwil ik toch wel iets van 23" of groter. Mijn budget is zo'n €2000,-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 21:03 ]