Ik help vrienden en kennissen weleens met computerproblemen. Zo ook als mensen problemen met printers hebben. Nu is het voor mij heel moeilijk om te peilen of een adapter wel of niet goed werkt. Ik denk dat het makkelijker is voor mij om een universele printer adapter aan te schaffen. Maar zijn er adapters waarmee ik alle printers van voeding kan voorziening. Of is dit niet te doen? Zou ik dan er meerdere met verschillende specs moeten aanschaffen?
De printers die ik tot nu tegen gekomen ben werken met een standaard stroomkabel (waarbij de rest dus in het apparaat zit) of met een jackplug achtig iets. voor ide laatste zijn wel adapters te verkrijgen (maar die zijn niet goedkoop). Is een multimeter om die adapters door te meten anders geen oplossing.
Daarnaast is het zo dat als een fabrikant een heel eigen(wijs) design heeft voor de aansluiting dat je daar nooit een plug voor kunt vinden (behalve bij de fabrikant zelf).
Daarnaast is het zo dat als een fabrikant een heel eigen(wijs) design heeft voor de aansluiting dat je daar nooit een plug voor kunt vinden (behalve bij de fabrikant zelf).
Verwijderd
Probleemje is al dat hp een van die verveldende designers is. Scheelt wel ruimte in je printer
De oudere HPs hadden gewoon een standaard stroomstekker of zo'n rond plugje. Maar wat hebben ze dan nu voor iets? Want als er iets irri is is het een niet standaard adapter...Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:04:
Probleemje is al dat hp een van die verveldende designers is. Scheelt wel ruimte in je printer
wat dacht je van een voltmeter met een paar scherpe pinnen
meet ze eerst onbelast (of er uberhaubt wat uitkomt wat er uit moet komen)
en daarna belast (direct door de draden printen, een beetje lomp maar wel makkelijk)
en als je echt wil wat je wil moet je een regelbare voeding kopen met een heleboel plugjes (en als er een nieuwe printer uitkomt kijken of ze een nieuw plugje bedacht hebben)
en daarna belast (direct door de draden printen, een beetje lomp maar wel makkelijk)
en als je echt wil wat je wil moet je een regelbare voeding kopen met een heleboel plugjes (en als er een nieuwe printer uitkomt kijken of ze een nieuw plugje bedacht hebben)
[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 28-11-2004 22:56 ]
Die standaard stroomkabels die hebben toch allemaal zelfde specs? Dus daar kan ik er rustig 1 van aanschaffen. Wat betreft die adapters is het idd een goed idee om hiervoor een multimeter te gebruiken. Heb er toevallig wel een. Hoe ik zo een adapter door moet meten heb ik geen idee van. Ik zal eens zoeken of ik er ergens informatie over kan vinden. Zo niet, dan meld ik me weer hier.
Deze reactie had ik nog niet gelezen omdat ik net me reactie aan het typen wasfish schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:55:
wat dacht je van een voltmeter met een paar scherpe pinnen
Ik ga hier ff achteraan. Zijn die apparaten duur?
Pagina: 1