Toon posts:

Redelijk low budget laptop om ruimte te besparen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mij desktop te verkopen indien ik:

a) ruimte wil besparen
b) eigenlijk alleen een pc nodig heb voor office, muziek, fotos en af en toe een dvdtje.
c) af en toe mee nemen wel makkelijk is

eisen:

- zo licht en compact mogelijk
- 512 mb
- dvd brander
- wifi
- 40 gb hd

budget zon 900 a 1000 euro

alleen zit ik nu met een aantal dingen waar ik niet echt uitkom.

- wat voor processor is nu aan te raden opzich geeft een centrino of mobile processor niet heel veel voordelen indien de laptop toch voornamelijk op 220 aangesloten zal zijn, echter zijn de meeste centrino notebooks weer veel compacter.
- en hoe zit dit met celeron processoren tov centrino of bijvoorbeeld een normale xp?

ik heb al een aantal notebooks gezien waaronder bijvoorbeeld:

Packard Bell EasyNote G1320 notebook a 899,-
1 samenstellen via dell kost met centrino iets van 1100 euro
HP Pavilion DV1005EA 915 euro
Acer Aspire 1360 954 euro

wat zouden jullie adviseren? en als er iemand ervaringen heeft met die pb 1320 zou ik dat zeer op prijs stellien

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kun je niet via je WG een leuke Sky met personeelskorting aanschaffen? >:)

ARME AOW’er

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
is dit niks

Acer TravelMate 2302LC/Mobile Cel 1.4GHz, 15TFT, 256MB, 40GB, DVD&CDRW, Lilon, 56K Modem, LAN, WXP Home, QW

778 euro
je kan dan zelf zeg maar 256 bij prikken zit je nog goed onder je budget (het is trouwens een celeron mobile www.pcsnel.nl)

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

Topicstarter
jazzVL schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:09:
is dit niks

Acer TravelMate 2302LC/Mobile Cel 1.4GHz, 15TFT, 256MB, 40GB, DVD&CDRW, Lilon, 56K Modem, LAN, WXP Home, QW

778 euro
je kan dan zelf zeg maar 256 bij prikken zit je nog goed onder je budget (het is trouwens een celeron mobile www.pcsnel.nl)
dan kan ik beter die pb kopen daar zit al 512 in + dvd+/- rw

maar t gaat me er meer om wat nou sneller is een centrino of celeron

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Centrino (dat is dan het platform) met een pentium m is een pak sneller dan een mobile celeron of een celeron m.

Echter, waarom zou je niet kijken naar een P4. Ik begrpij dat batterijduur niet belangrijk is (of iig stuk minder) dus waarom dan veel geld voor een zuinige proc uitgeven. Kun je beter een 3ghz ding pakken die maar kort op de accu doet, maar als je toch vrijwel nooit op de accu werkt is dat mogelijk nog een stuk goedkoper.

Centrinos kunnen compacter zijn, maar meestal scheelt dit maximaal 1cm in de dikte van de notebook, iets waarvan je niets merkt als je ermee bezig bent.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-01 15:10
Is dit niet wat voor je: Acer Aspire 1362LMi, 991 euro.
pricewatch: Acer Aspire 1362LMi (Sem 2800+, 512MB; 40GB; DVD-RW; 15" TFT; WXP Home)

AMD Sempron 2800+, 512MB, DVD-RW, Geforce FX GO5200 64MB, 40GB HD

Link naar fabrikant:
http://www.acer.co.uk/ace...17&ctx1=UK&crc=1199571982

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik denk dat je je vragen beter moet definieren. Wát bedoel je nu en wát wil je weten?
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:14:
Ik ben van plan mij desktop te verkopen indien ik:

a) ruimte wil besparen
b) eigenlijk alleen een pc nodig heb voor office, muziek, fotos en af en toe een dvdtje.
c) af en toe mee nemen wel makkelijk is

eisen:

- zo licht en compact mogelijk
Wat is licht en wat is compact? Is 2 kilo licht? Is 2,5 kilo licht? Is drie kilo licht? Als je er veel mee rond gaat zeulen, dan is 2 - 2,5 kilo aan te raden, maar wel weer duurder...
- 512 mb
Dit is meestal standaard, behalve bij de echte budgetdingen, dan heb je 256
- dvd brander
Dit is wat duurder, dit zit er meestal niet bij.
- wifi
Dit is meestal wel standaard
- 40 gb hd
Standaard is meestal 20gb voor budgetmodellen, 40 gb voor mainstream, 60-80 nou ja, raad zelf maar :P
budget zon 900 a 1000 euro

alleen zit ik nu met een aantal dingen waar ik niet echt uitkom.

- wat voor processor is nu aan te raden opzich geeft een centrino of mobile processor niet heel veel voordelen indien de laptop toch voornamelijk op 220 aangesloten zal zijn, echter zijn de meeste centrino notebooks weer veel compacter.
Hier moet je je vraag iets duidelijk stellen. Een Centrino processor bestaat niet, wel een Dothan of Banias. Centrino is een geheel voor een bepaalde config, waar o.a. een Dothan of Banias inzit. Een mobile processoer is bijvoorbeeld de P4-M.

Nee, an sich heeft het niet zoveel voordelen, behalve dat de performance niet zo heel erg ver uit elkaar ligt. Een 1,5 Dothan is op de meeste vlakken net zo goed als een P 2,4. Wil je echter meer performance, dan is moet je toch naar een P4 of P4-M kijken.
- en hoe zit dit met celeron processoren tov centrino of bijvoorbeeld een normale xp?
Dit kan je zelf opzoeken...
In het kort: celeron slechter, centrino beter, XP is een besturingssysteem. Hier weer je vraag beter definieren. Een Athlon XP t.o. een Dothan of Banias is wat moeilijker te zeggen, zoek zelf eens iets op...
ik heb al een aantal notebooks gezien waaronder bijvoorbeeld:

Packard Bell EasyNote G1320 notebook a 899,-
1 samenstellen via dell kost met centrino iets van 1100 euro
HP Pavilion DV1005EA 915 euro
Acer Aspire 1360 954 euro

wat zouden jullie adviseren? en als er iemand ervaringen heeft met die pb 1320 zou ik dat zeer op prijs stellien
Je geeft hier te weinig informatie over de onderlinge configs om wat zinnigs over te zeggen. Daarnaast geef je zelf ook geen eigen mening of laat je niet echt zien dat je zelfonderzoek hebt gedaan.
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:26:
[...]

dan kan ik beter die pb kopen daar zit al 512 in + dvd+/- rw

maar t gaat me er meer om wat nou sneller is een centrino of celeron
Dat kan je zelf uitzoeken. Ik houd ongeveer aan dat een Banias/Dothan een stuk sneller is, maar ik reken vaak eerst naar een P4 (-M) snelheid, omdat er erg weinig vergelijkingen tussen Banias/Dothan en Celeron is.

Kijk maar eens hier voor een paar hints waar je kan kijken:
CSL FAQ

Deze is misschien ook wel interessant.
[rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Inleiding[/rml]

Verder ben ik nog niet tegengekomen wat voor resolutie je wilt hebben en wat voor schermgrootte. Ook dat is belangrijk!.

Ik zou zeggen succes met zoeken, maar zoek vooral zelf. Ik krijg het idee dat je dat niet voldoende hebt gedaan. Er zijn zat mensen voor jou geweest en in de FAQ staan voldoende hints. Verder is het afhankelijk van je eigen voorkeur en dat kunnen wij niet voor je uitzoeken.

En kom terug als je dat helder voor ogen hebt en als je zelf ook duidelijk onderzoek hebt gedaan (ow en sorry als je dat wel hebt gedaan, maar je laat het niet duidelijk merken...).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 07:52
weet niet of je aan de apple wil... maar een 12" ibook kost 1100 euro.

Super compact natuurlijk en mooi os :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik zou voor een iBook gaan in dit geval, flinke accutijd en prima bruikbaar voor alles wat je ermee wil doen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Low-Fi schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:55:
weet niet of je aan de apple wil... maar een 12" ibook kost 1100 euro.

Super compact natuurlijk en mooi os :)
vind ik weer net te duur, en 12" te klein

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Dag collega ;) Ik heb afgelopen week de dv1030 gekocht. 1050 na personeelskorting ! Heel tevreden mee ! PB zou ik niet doen als ik jou was. Sky is misschien ook wel leuk.
Pagina: 1