Toon posts:

Computer valt steeds uit, vooral bij scan HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe valt mn computer gewoon helemaal uit,
zelf denk ik dat het aan mn HD ligt(WDC 120GB) of dat er een virus opstaat, omdat als ik een virus scan run of een diagnostic van WD zelf, dan valt hij juist uit. Ik kan die programma's dus niet helemaal af laten draaien. Dus ik weet niet of er een virus opstaat of dat er een stuk op mn HD niet goed werkt.
Ook heb ik dit zelfde probleem gehad toen ik windows (XP SP2) erop zette, toen viel hij tijdens de instalatie ook steeds uit, de enige manier om dit goed te laten verlopen was om niet te wachten bij een keuze maar gelijk een keuze temaken :?

Eerst dacht ik dat het aan de voeding lag, die heb ik nu verwisseld maar nog steeds het zelfde probleem.

Een mogelijkheid zou zijn de schijf formateren, maar dit zou helaas niet gaan omdat ik hier geen enkele backup mogelijkheid heb en er veel gegevens opstaan die ik niet verloren zou willen laten gaan. Iemand die het zelfde probleem toevallig gehad, of iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

AzzKickah

06-CENSORED

Qua t back-up verhaal, je zou een ander HD-tje ergens kunnen regelen om daar vanaf te booten, en dan te back-uppen wat op je 120GB-schijf staat... Daarna de 120-er formatten en kijken of het helpt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:59:
Een mogelijkheid zou zijn de schijf formateren, maar dit zou helaas niet gaan omdat ik hier geen enkele backup mogelijkheid heb
Zoals ik al zei zal dit niet gaan, ik vroeg me af of er geen andere manier is waarop ik mn drive kan scannen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je wilt een mogelijk probleem oplossen met je HD door de HD te testen.

Stel nou dat zo'n test eens uitwijst dat je HD zijn langste leven heeft gehad? Zou je dan niet zorgen voor een backup of zijn die bestanden niet echt belangrijk dan? Los daarvan neem je nu wel continu het risico dat je je bestanden kwijt bent.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je helemaal gelijk in maar vandaar ook mijn vraag hier op GoT, of er een andere manier is, of om er achter te komen wat er aan de hand is.

Verwijderd

Al je data je lief is, neem de reacties van AzzKickah en Guardian Angel terharte.
Hang de schijf in een andere PC (met een up-to-date beveiliging) en stel je data veilig of zet een tijdelijke HD in je systeem waarop je een install van Windows doet. Jumper de oude disk als slave en de tijdelijke als Primary master.
Zorg ervoor dat de tijdelijke HD voldoende ruimte heeft om je gegevens veilig te stellen.
Tijdens het veilig stellen van je data op een PC met up-to-date beveiliging, zal tevens elk eventueel virus worden gemeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 20:57 ]

Pagina: 1