Surround set uitbreiden... (7.1 naar 7.2)

Pagina: 1
Acties:

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 02:20
Ik heb een surround set van creative, nu vind ik de bas een beetje matig...

mijn vraag is of ik de subwoofer parralel kan zetten op een andere woofer.

Dat is het probleem nog niet zo zeer, de andere woofer die ik wil gaan gebruiken wil ik namelijk zelf gaan maken van een oude 2x 150 watt versterker (@ 4 ohm dacht ik) + speakers

De woofer maken (speakers in kast zetten enz. enz.) gaat wel lukken, allleen weet iemand of ik de draden van de subwoofer gewoon parallel door kan trekken naar de line in van mijn versterker. (waar die woofer weer op komt)

alvast bedankt voor de reactie's,
Mark

//EDIT// Subwoofer is actief lijkt me, dus kan ik de versterker die in de woofer is ingebouwd waarschijnlijk parallel zetten??? //EDIT//

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 28-11-2004 21:50 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Extera schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:55:
Ik heb een surround set van creative, nu vind ik de bas een beetje matig...

mijn vraag is of ik de subwoofer parralel kan zetten op een andere woofer.

Dat is het probleem nog niet zo zeer, de andere woofer die ik wil gaan gebruiken wil ik namelijk zelf gaan maken van een oude 2x 150 watt versterker (@ 4 ohm dacht ik) + speakers

De woofer maken (speakers in kast zetten enz. enz.) gaat wel lukken, allleen weet iemand of ik de draden van de subwoofer gewoon parallel door kan trekken naar de line in van mijn versterker. (waar die woofer weer op komt)

alvast bedankt voor de reactie's,
Mark

//EDIT// Subwoofer is actief lijkt me, dus kan ik de versterker die in de woofer is ingebouwd waarschijnlijk parallel zetten??? //EDIT//
Ik zou niet met de bestaande versterker een 2e driver aansturen, aangezien hij dit waarschijnlijk niet trekt, en je hem eerder opblaast...

Wat mij de beste oplossing lijkt, is om dus OF de sub te vervangen door een betere,
OF een 2e ong. dezelfde sub te bouwen, en gewoon het signaal te splitsen (uit je computer), dus niet de versterker...

In het tweede geval, moet je wel rekening gaan houden met de plaatsing van de subwoofers, aangezien ze mekaar kunnen gaan tegen werken...
Dit kun je natuurlijk voorkomen door in je 2e subwoofer een Phase regelaar te maken ...

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-06 02:20
Ik zou niet met de bestaande versterker een 2e driver aansturen, aangezien hij dit waarschijnlijk niet trekt, en je hem eerder opblaast...

Ik ben een audio-noob, maar ik wil dus een aparte versterker gebruiken om de 2e subwoofer mee aan te sturen....

:) snap er verder nog niet veel van....... 8)7

Mijn Serverrack - iRacing Profiel