[AC97 ONBOARD] Bass en dolby instellingen +front audio

Pagina: 1
Acties:

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-07 08:34
Heb sinds enkele dagen een nieuw moederbord (ASUS P4P800E Deluxe) met een onboard Realtek AC'97.

Nu werkt het perfect, alleen de bass instelling is lichtelijk aan de zware kant... Ook komt er nu te weinig geluid uit de achterste boxen (ze doen het dus wel). De boxen zijn overigens gewoon een compleet goed werkend systeem. Vorige week had ik mijn Creative SoundBlaster Live 5.1 Digital er nog in en daar zit het programma Audio HQ bij. Met dat programma kan je dus instellen hoe de geluidsverdeling tussen de voorste en achterste boxen is en bovendien kun je de bass er ook mee instellen. Helaas werkt dat programma alleen met een Creative 5.1 Digital geluidskaart... Van ASUS zit het programma Sound Effect erbij, maar daar kun je dus helemaal niets mee instellen. De enige optie die je kunt opgeven is in wat voor soort ruimte je zit; bijvoorbeeld een auditorium, zodat het geluid wat meer galmt of niet.
Ik ben nu al een hele dag aan het zoeken naar een programma waarmee ik deze twee opties in kan stellen in mn huidige systeem, maar ik kan niets vinden... Weet iemand raad?

En dan mn tweede vraag: wat heeft front audio voor nut als je het niet samen kan gebruiken met je achterste uitgangen?!? Ik dacht dus dat je gewoon geluid uit de boxen kon laten komen en dat wanneer je de hoofdtelefoon in de front audio doet dat de boxen vervolgens uit kunnen. Zo hoeft niet iedereen mee te genieten van de muziek o.i.d.. Ik snap em ff niet want zo heb je er toch niets aan? Het is óf dit óf dat... :?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

op www.realtek.com.tw kun je wel iets vinden??

(edit) link was fout

[ Voor 24% gewijzigd door H!GHGuY op 01-12-2004 21:21 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• magel725
Die site heeft niets met geluid te maken hoor :P

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48
Dat zijn de drivers voor je geluidskaart. Het is pakket wat je installeert waarmee je dat soort dingen dus wel kan instellen.

• magel725
Zoals ik al schreef kun je daar niets mee instellen...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48
Ik heb zelf dat pakket ook gehad en bij mij kon het wel degelijk. Ik snap ook niet waaorm je onboard gaat gebruiken als je een sblive digitaal hebt die stuk beter klinkt dan onboard denk ik.

Verwijderd

magel725 schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:08:
Zoals ik al schreef kun je daar niets mee instellen...
dat kun je wel degelijk, moet je ffies iets beter zoeken, anders kijker @ de FAQ van realtek, of op de site of in de drivers, en anders heb je gewoon geen 5.1 kaart ....
STIMPPYYY schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:13:
Ik heb zelf dat pakket ook gehad en bij mij kon het wel degelijk. Ik snap ook niet waaorm je onboard gaat gebruiken als je een sblive digitaal hebt die stuk beter klinkt dan onboard denk ik.
die gebruikt ie waarschijnlijk in een andere comp :+ :X

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 23:15 ]

Pagina: 1