Toon posts:

[XP] Boot niet meer "UMOUNTABLE_BOOT_VOLUME"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb het volgende probleem:
Ik zit hier met een computer die na een crash niet meer wil opstarten, ook niet in veilige modus. Ik krijg steeds de stop code UMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Ik zat zelf te denken aan een fout in de boot sequence, maar hoe los ik dit op.
Hopelijk kan iemand mij helpen, want veel krijg ik nu niet gedaan als die computer niet werkt.
Alvast bedankt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Heb je Windows XP en 2000 BSOD guide al doorgenomen? Ik pas ook even de topic titel aan, zodat de fout erbij staat. Wil je hier in het vervolg zelf ook even aan denken?

Heb je in de Recovery Console al een fixboot / fixmbr gedraaid?

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
http://www.computerproble...ions/question.cfm?id=9576

Volgensmij staat hier de oplossing ook beschreven.
Een chkdsk /r dus in het recovery console.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

bij ons werkt in dat f8 menu: laatste bekende configuratie laden daartegen...

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben niet helemaal volledig geweest.
ik heb dus de win xp cd er al ingehad en de recovery console opgestart, maar dan krijg je bovenin fijn te zien dat het de recovery console is en dat je exit moet typen om eruit te gaan, maar voor de rest niets! Ik kan dus typen wat ik wil, maar er komt nix...

EDIT: Laatst werkende configuratie opstarten werkt jammer genoeg ook niet, ik krijg dezelfde foutmelding

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m`n HD in een andere computer gehangen en dan kom ik wel in de recovery console, maar hoe doe ik dan de chkdsk opdracht op mijn HD en niet op die van de computer waar die nu inhangt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:43:
oke ik ben niet helemaal volledig geweest.
ik heb dus de win xp cd er al ingehad en de recovery console opgestart, maar dan krijg je bovenin fijn te zien dat het de recovery console is en dat je exit moet typen om eruit te gaan, maar voor de rest niets! Ik kan dus typen wat ik wil, maar er komt nix...
Heb je toevallig een USB keyboard ?

Verwijderd

Topicstarter
nee, een ps2

Ik kan wel op ENTER drukken om een andere toestenbord indeling in te stellen, maar dan stopt tie daarna nog steeds.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 12:35 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:30:
Ik heb m`n HD in een andere computer gehangen en dan kom ik wel in de recovery console, maar hoe doe ik dan de chkdsk opdracht op mijn HD en niet op die van de computer waar die nu inhangt?
Als je in het recovery console zit het commando chkdisk/f gebruiken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

In recovery console zou een simpel help typen de commando's moeten laten zien die er mogelijk zijn. In jou geval zou een FIXMBR of FIXBOOT moeten volstaan.

Verwijderd

Topicstarter
wat doet die /f dan, want het werkt niet echt

EDIT: Ik kan wel die opdrachten uitvoeren, maar hoe weet ik dat hij het uitvoert op de goede HD? Ik wil niet de C schijf van de andere computer herschrijven! Ik heb hier nl staan: C:\WINDOWS\ hoe kan ik kan de schijf die ik erin heb gehangen selecteren?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
pff tis al gelukt.
veel simpeler echter; ik heb gewoon windows op laten starten en toen heeft tie zelf automatisch chkdsk uitgevoerd op G:.
Toch bedankt.
Pagina: 1