[Mediaplayer] Zwart beeld, wel geluid*

Pagina: 1
Acties:

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 22:02
Ik heb na een volledige reinstall van Xp nu Windows Mediaplayer 10 geinstalleerd.

Nu krijg ik bij een doodnormaal MPEG video bestand alleen nog maar een zwart beeld, met geluid. In Verkenner worden de miniatuurweergaven wel normaal weergegeven met het eerste frame van het bestand, dus ze worden wel herkend als mpeg. Ik neem aan dat het wel werkt als ik versie 9 er weer opzet, maar ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben gehad met Media Player 10 en hoe ze het opgelost hebben.

Versie 9 haaldeook de eventuele codecs automatisch op, maar ik geloof dat dat bij 10 ook niet meer gebeurt...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22
Ik heb even de caps uit je topic titel gehaald, en ik ga het topic naar "Software Algemeen" verplaatsen aangezien het nog steeds een los stukje software is. Weet je zeker dat de juiste codec's geinstalleerd zijn?

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 22:02
Bij Media Player 10 zitten (horen ;) ) alle codecs geinstalleerd te zijn, en bovendien zijn het mpeg bestanden die standaard al in Mediaplayer 1 worden ondersteund.

Ik heb voor de zekerheid nog even met behulp van AVICodec gekeken en die zegt dit:

Video : 5.12 Mb, 728 Kbps, 29.970 fps, res. 352*240 (4:3), MPG1 = MPEG 1 (VCD), Ondersteund

Audio : 230 Kb, 32 Kbps, 32000 Hz, 1 kan., 0x51 = Mpeg-1 audio Layer 2 [0xc0], Ondersteund

Tja, snap jij em snap ik em waarom het scherm zwart is... :?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, net mediaplayer 10 geinstalleerd en krijg alleen geluid en een zwart scherm. Alle andere players werken wel (K-lite player bijvoorbeeld)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Admin General Chat
Zo, best netjes dat je dit topic hebt gevonden :)
Kijk eens met Gspot als hij nog aangeeft welke codecs je mist. En heb je toevallig ook een codecpack geinstalleerd staan (zo niet probeer vhl codec eens)

Wauw, een sig!