Toon posts:

Crt mon. vervangen door TV

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik een gewone tv zoals bijv deze:
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-28KH1SUF&catid=90

Als vervanging voor mijn crt kunnen gebruiken?
Kunnen er enige complicaties ontstaan?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TV is niet scherp genoeg. Nee dus.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:18:
TV is niet scherp genoeg. Nee dus.
Hoe bedoel je dan? als resolutie?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:32
je zou het kunnen doen maar ik denk dat je dan alleen maar 800x600 kan draaien als het mee zit

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de tv gebruiken die ik als voorbeeld heb aangegeven.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:19:
[...]

Hoe bedoel je dan? als resolutie?
niet scherp in de zin dat je deze letters hier nauwelijks zou kunnen lezen.
Monitoren hebben scherp beeld.
Een tv heeft een soort blur (word het beeld iets onscherper door) maar je ziet geen pixelig beeld meer. Het beeld lijkt gladder.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-08 14:45
TV (PAL) heeft een resolutie van: 720x576

Dat gaat dus niet lukken helaas :)

edit:
En zoals job het dus ook al zegt

[ Voor 25% gewijzigd door RonaldMade op 28-11-2004 19:25 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:01

inXs

known as inXs

Wil je die tv echt als monitor gaan gebruiken? Want als het puur voor films is kan het opzich wel. Ikzelf vind films via tv out er wat warmer uitzien dan wanneer ik deze op me scherm draai.

superB

Verwijderd

Geen VGA of DVI in, en dan zit je beperkt aan de PAL resolutie van 576 scanlines. En het beeld is te onscherp. Leuk als je vanaf afstand een TV uitzending kijkt, maar niet als je op hooguit 1m afstand aan het surfen gaat, het masker is gewoon te grof, de resolutie te laag, en volledig analoog. Een CRT scherm is onder andere slim genoeg om z'n eigen capaciteiten door te geven aan een PC, een CRT scherm kan verscheidene refreshrates aan, TV zit je vast aan 50Hz, ook al maakt-ie d'r 100 van, een CRT scherm kan extreme resoluties aan door een erg fijn masker. Daarom zijn PC CRTs ook zo duur in verhouding tot grootte als je naar TV's gaat kijken.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08 17:19

Haan

dotnetter

En als je er wat boerenlogica tegenaan gooit: Als het goed zou werken, zouden er ontzettend veel mensen zijn die hun pc op een groot tv scherm aansluiten, lekker op groot scherm gamen :9. Maar dat is helaas gewoon niet goed mogelijk, dus heeft iedereen een crt of tft staan :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ok het is duidelijk, heel erg bedankt iedereen.

Close the thread B)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 19:34 ]

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-07 22:56
LCD tv's hebben over het algmeen een aardige resolutie (1300 x 770 of meer)
Maarja, in feite heb je het dan een oversized-tft scherm. (ok, technisch niet helemaal vergelijkbaar... ;) )

Verwijderd

Dude...

Geloof me: zolang je met TV's vast zit aan Pal (576 lijnen) en NTSC (nog minder), krijg jij geen goed beeld.

Wat je wél kunt overwegen is HDTV, veel videokaarten kunnen tegenwoordig al HDTV verzenden, m'n ATI X800Pro kan het via z'n DVI poort, als ik de handleiding goed begrepen heb. Hij kan dan keuring 1080i aan, wat ongeveer 1920*1080 is. Maar voor dat geld koop jij een goeie 23" TFT scherm, met een DVI-D aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof je :*)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb het zelf ondervonden en 1024x768 is op z'n TV echt onleesbaar. Alleen games willen er wel aardig op, maar dan nog kun je de teksten meestal niet goed lezen.

Je kunt dan beter zo'n TFT schermpje kopen met een TV tuner erin (zijn iets duurder dan normale TFT schermen). Dan kun je fatsoenlijk je PC erop aansluiten (via VGA) én TV kijken.
Pagina: 1