[JBuilder] Import werkt niet zoals het hoort

Pagina: 1
Acties:

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Ik heb weer eens een leuke opdracht voor school gekregen en normaal is dat allemaal geen probleem, heb zo'n mooi dik boek van 85 euro, Google, en eventueel ook GoT nog, maar toch snap ik hier even helemaal niets meer van! :|

Op school werken we met JBuilder 6 en thuis werkte ik altijd met JBuilder 7 dat ging prima. Nu moest ik voor een herinstallatie echter JBuilder opnieuw downloaden en installeren en heb ik nu JBuilder 2005 Foundation geinstalleerd. Zou toch niet zo'n probleem moeten zijn zou je zeggen, maar toch wel dus.
Ik post even een screenshot waarin je in 1 oogopslag kunt zien wat er fout gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46250/full.jpg

Waarom zevert JBuilder nu om een ontbrekende punt? In JBuilder 6 en 7 werkt dit prima, ik wil gewoon een andere java-file uit hetzelfde project importeren, maar waarom doet ie dit niet gewoon?

Ook als ik gewoon zo Import intype en dan op spatie druk krijg je zo'n mooi uitklaplijstje met mogelijkheden, en daar staat Punt gewoon tussen!!! Als ik dan op enter rag, zet JBuilder er ook al mooi zelf ; achter, zoals ik het nu dus ook gedaan heb. :|

Wat doe ik fout? Ik heb het huidige project al 3 keer opnieuw aangemaakt, 3 uur met Google zitten zoeken (wat voor keywords gebruik je dan in godsnaam, ga maar eens op JBuilder Import zoeken in Google en je bent wel ff zoet :P ) en ik heb een topic hier op GoT gevonden waar hetzelfde probleem naar voren kwam maar waar geen antwoord te vinden was.

Ik ben ten einde raad, ik moet dit morgen afhebben en het is zo'n simpele opdracht, maar waarom werkt dit niet gewoon? :'(

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

volgens mij hoef je hem helemaal niet te importen omdat die classen in dezelfde package zitten.

Maar goed, jbuilder zelf geeft ook de fout dat die een . verwacht.
probeer dat eens. (import punt.*)

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:56:
volgens mij hoef je hem helemaal niet te importen omdat die classen in dezelfde package zitten.

Maar goed, jbuilder zelf geeft ook de fout dat die een . verwacht.
probeer dat een. (import punt.*)
Nee dat werkt niet, als je import punt.* gebruikt gaatie in de directory punt naar het alles wat maar te importeren valt zoeken. :P (Wat ook nog wel te proberen is misschien...)

Als ik trouwens niets import gaat JBuilder klagen dat ie functies niet kan vinden. Als ik bijvoorbeeld dan een new Punt wil maken werkt dat niet.

Klasgenoot met JBuilder 7 zit me hier trouwens alweer lekker uit te lachen omdat die het al gewoon af heeft en exact dezelfde code gebruikt... :( :/

Tesla Model Y RWD (2024)

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38
Je moet een proberen om alle java files is een package te stoppen en die ook te declareren op regel 1. Dan hoef je iig geen local imports te gebruiken.
Gooi anders je project even online...

[ Voor 16% gewijzigd door Kwistnix op 28-11-2004 19:07 ]

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
FallenAngel666 schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:05:
Je moet een proberen om alle java files is een package te stoppen en die ook te declareren op regel 1. Dan hoef je iig geen local imports te gebruiken.
Dat ga ik even proberen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:05:
uuh zie nu pas dat ze niet in een package zitten.
ff doen en het werkt idd :)

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:24:
[...]

uuh zie nu pas dat ze niet in een package zitten.
ff doen en het werkt idd :)
Nu heb ik dus in elke file op de eerste regel gezet: 'Package OOA_Week_3;'.
Nu wil ie in Rechthoek wel een new Punt declareren, maar in Schilderij nog geen Rechthoek. En dat maakt het hele verhaal weer vreemder.

Blijft mijn vraag overigens nog steeds, waarom werkt het niet gewoon met Import net zoals in oudere JBuilder-versies?! Ze leren me het notabene op die manier tijdens de les. :?

[edit]
Hmmkej, het werkt nu! :*)

Heb nu door middel van de Project Explorer een nieuwe package aangemaakt, daar alle files in gesleept, en hij wil eindelijk compilen. :D
Tnx for the tip FallenAngel666 :)

[ Voor 20% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-11-2004 19:33 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1