Game patches 'slipstreamen' in installatie

Pagina: 1
Acties:

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vroeg mij af of het iemand gelukt is om bijvoorbeeld de 1.6 patch van BF1942 te integreren (slipstreamen) en zo een nieuwe installatie CD te maken waardoor je de patch niet steeds hoeft te installeren na een verse installatie van een spel.

Zelf probeer ik de installatie van spellen als MOHAA, BF1942 van CD naar DVD te zetten en daarbij dus de patches gelijk in de installatie op te nemen.

Ik kan echter nergens goede website oid vinden waar dit uitgelegd wordt.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Bartoz schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:38:
Ik vroeg mij af of het iemand gelukt is om bijvoorbeeld de 1.6 patch van BF1942 te integreren (slipstreamen) en zo een nieuwe installatie CD te maken waardoor je de patch niet steeds hoeft te installeren na een verse installatie van een spel.

Zelf probeer ik de installatie van spellen als MOHAA, BF1942 van CD naar DVD te zetten en daarbij dus de patches gelijk in de installatie op te nemen.

Ik kan echter nergens goede website oid vinden waar dit uitgelegd wordt.
Nee, dat kan wel kloppen dat je dat niet kan vinden, aangezien het in het grijze gebied bevindt van de warez/niet-warez.

Namelijk je past de originele files op de cd aan.

Enfin, als je dus een installatiecd hebt, staan daar meestal een aantal .cab files of .msi files op. Dit zijn in feite gewoon "zip"-files die je uit kan pakken, echter. Vaak zijn de files ook nog beveiligd met een speciale codering. Waardoor ze dus niet uitgepakt kunnen worden.

Wat je dus moet doen, is dus de installatiebestanden uitpakken op je harde schijf. De files aanpassen die je aan moet passen. En dan de hele map weer in een 'installatie'-bestand 'zippen'. En dat dan op een cd met de originele installatiebestanden gooien. Je hebt echter een probleem, als de originele installatiebestanden een CRC check doen op de installatiebestanden om de installatiebestanden te verifyen. En naar mijn weten doen veel installatieprogramma's dit.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Bartoz
  • Niet online
Heb nog even verder gezocht maar de enige optie waarmee ik mijzelf wat werk kan besparen is het maken van een 'unattended' game installatie. Dat wil zeggen het maken van wat batch bestanden. Heb al een leuk linkje op MSFN gevonden:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=8904 waarmee MOHAA + patch unattended geinstalleerd kan worden :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
Mwah, dit valt niet onder warez naar mijn mening. Volgens mij verschilt het per softwarefabrikant of je de mogelijkheid hebt om te slipstreamen, en volgens mij kan dat alleen nog maar bij microsoft :P .

Waarom maak je niet gewoon een dvdtje met puur en alleen de files er op na de install? BF1942 heeft geen regkeys verder nodig. Dus is het gewoon een kwestie van kopieren/plakken.

Steam

• Bartoz
  • Niet online
JeanLucPicard schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:44:
Mwah, dit valt niet onder warez naar mijn mening. Volgens mij verschilt het per softwarefabrikant of je de mogelijkheid hebt om te slipstreamen, en volgens mij kan dat alleen nog maar bij microsoft :P .

Waarom maak je niet gewoon een dvdtje met puur en alleen de files er op na de install? BF1942 heeft geen regkeys verder nodig. Dus is het gewoon een kwestie van kopieren/plakken.
Betreft de laatste paragraaf, daar ben ik nu idd mee bezig :)