Toon posts:

[VB] IPAtEndOfLine werkt niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een simpele macro te maken die een regel in een word bestand opvult met punten, tot het eind vd regel dus.

waarom werkt dit niet:

code:
1
2
3
4
Selection.Collapse Direction:=wdCollapseEnd
Do Until Selection.IPAtEndOfLine = True
    Selection.TypeText Text:="."
Loop

hij blijft gewoon maar doorgaan, vult dus et hele document op

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:37:
ik probeer een simpele macro te maken die een regel in een word bestand opvult met punten, tot het eind vd regel dus.

waarom werkt dit niet:

code:
1
2
3
4
Selection.Collapse Direction:=wdCollapseEnd
Do Until Selection.IPAtEndOfLine = True
    Selection.TypeText Text:="."
Loop

hij blijft gewoon maar doorgaan, vult dus et hele document op
Klopt ook: met alleen maar puntjes maak je één lang 'woord', wanneer je ".<spatie>" zou doen, zou het wel werken.

Overigens: je TT had beter Winword VBA ofzo kunnen zijn.

maar wat wil je nu precies bereiken met die code ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
"punt<spatie>" werkt niet.

Ik wil bereiken dat je die macro start, en dat ie dan de rest vd regel vult met punten. voor een "toets" .

Een vriend van me doet de pabo B) en die wil dus bv:

Vraag 1) wat is dit? Antwoord: ......................................................................

nou ging ik deels voor de gein ff een macrootje proberen te maken, wou ik toch ook ff kunnen, maar t werkt dus niet, en dat vind ik echt heel irritant, want volgens mij klopt die code toch....
maargoed "punt<spatie>" werkt dus niet. dan vult ie et hele doc met "punt<spatie>"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 20:21 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:20:

Ik wil bereiken dat je die macro start, en dat ie dan de rest vd regel vult met punten. voor een "toets" .

Vraag 1) wat is dit? Antwoord: .................................................................................
Duh... Daar heb je toch een mooie rechts uitgelijnde tab met puntjes voor ?
nou ging ik deels voor de gein ff een macrootje proberen te maken, wou ik toch ook ff kunnen, maar t werkt dus niet, en dat vind ik echt heel irritant, want volgens mij klopt die code toch....
maargoed "punt<spatie>" werkt dus niet. dan vult ie et hele doc met "punt<spatie>"
Hier werkt 't ook niet: zodra je de laatste van de regel hebt gezet, staat ie al op de volgende regel en dus blijft 'ie op false staan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:20:

Vraag 1) wat is dit? Antwoord: ......................................................................

Dit kan nog veel makkelijker. Zijn Tab-instellingen.
Selecteer je zut, ga naar Tabs, maak nieuwe tab aan, daar staat vanzelf dat je ook kan laten uitlijnen, of opvullen met een character, dus ook een punt.

Suc6

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja thx.... hadden we inmiddels al gevonde :+

maar dan nog, hoe zou je deze macro wel kunnen laten werken, t gaat me ff om t id, vind het gewoon irritant dat et niet werkt, hoe zou het dan moeten werken?
Pagina: 1