Toon posts:

[HM204DT] Matig beeld op bepaalde resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Gister heb ik de HM204DT A aangescahaft. Ik heb hem gecalibreerd met behulp van het topic dat hier op GoT rondzwerft dat over (zeer) donkere monitoren gaat. Voor deze monitor was ik in bezit van de HM903DT, de 19" versie van deze monitor.

Ik heb een probleem met deze nieuwe monitor. Nu werk ik op 1280x1024@100Hz en het beeld is goed te noemen, helder en vast. Maar ik heb deze monitor gekocht omdat ik dan op hoge resolutie kan werken zoals 1600x1200. Nu heb ik dat dus getest en vind het resultaat bedroevend. Op 85Hz is de kwaliteit goed, maar op 100Hz is het vaag. Tekst is niet perfect goed te lezen en het beeld is een beetje vaag. Aan mijn videokaart kan het niet liggen: ATi Radeon 9800 Pro 128MB.

Van een monitor die meer dan 600 kost mag toch worden verwacht dat het beeld ook haarscherp is op 100Hz, of heeft dit te maken met hoe hoger resolutie en hoe hoger de Hz hoe onscherper het beeld?

Ik heb al veel lopen spelen met instellingen maar ik ben einde raad, daarom dit topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 18:55 . Reden: Wat woordjes aangepast. ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het kan aan de kabel liggen.. is de kabel los van de monitor? of zit die eraan vast?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
De kabel kwam los van de monitor. Ik denk niet dat het de kabel is. Op 1280x1024 werkt 't best allemaal. Ik zit nu op 1600x1200@85Hz en het beeld is gewoon helder. Alleen op 100Hz wordt het beeld gewoon minder goed. Tekst is slechter te lezen en zeker in de hoeken.

Als ik de RAMDAC verhoog, nu op 229.500Mhz, kan dit dan kwaad? Volgens mij kan dat ook wel het beeldscherm wat beter krijgen?

Verwijderd

Je bedoeld toevallig niet waar het volgende topic over gaat?

Iiyama HM204DT rare "ghosting"

Verwijderd

De aanbevolen resolutie van de monitor is 1600x1200@100Hz, en dat is volgens mij aan de hoge kant en een beetje erg optimistische reclame van Iiyama. Ik ben ook lang bezig geweest om de instellingen goed te krijgen en draai nu 1600x1200@85Hz, wat ik perfect vind. 100Hz is voor deze monitor teveel gevraagd vrees ik.