Pioneer DVR-A05 brandt geen DVD-R's meer

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 13:01

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb een Pioneer DVR-A05 van bijna 2 jaar oud, waarmee ik sinds vanmiddag problemen heb. Ik heb vanmiddag een film gebrand, wat allemaal vlekkeloos verliep. Direct hierna wilde ik nog een film branden, maar Nero gaf vóór dat hij begon met branden de foutmelding: Write error.

Hierna heb ik de PC opnieuw opgestart, en geprobeerd om de film nog eens te branden. Ook nu kreeg ik weer de foutmelding: Write error.

Aangezien ik nog een Nero uit de 6.3.x versie had, besloot ik eerst mijn Nero maar eens te upgraden naar de nieuwe 6.6.x versie. Na dit te hebben gedaan, en nogmaals probeerde de film te branden, kreeg ik weer diezelfde error. Daarna nog een andere DVD-R gepakt, maar dit mocht ook niet baten.

Dit vond ik toch wel raar, ik heb een film goed kunnen branden en direct daarna krijg ik steeds write errors.

Wat heb ik nog meer gedaan:
• Nero compleet opnieuw geïnstalleerd.
• Diverse andere brandprogramma's geprobeerd.
• Gekeken of de DMA settings goed stonden van Primair IDE en Secundair IDE.
• Brander uit apparaatbeheer verwijderd, en toegevoegd na reboot.
• Bestanden uit de ISO file extracted, en een nieuwe image gemaakt met UltraISO.
• Kabels even nagelopen, deze zaten er ook goed in.

De laser van de brander is naar mijn weten niet smerig, want hij leest alle CD's en DVD's die ik er in stop, wel goed. Bestaat het dat een DVD brander het zo van de één op de andere minuut kapot gaat? :?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat gedoe heb ik met een A04 ook eens gehad. Nieuwe firmware erin gepompt, Et Voila.

Dus kijk eens of er nieuwe Firmware is. Force-ASPI wil ook nog wel eens helpen.

Ey!! Macarena \o/

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ohja, dit was ik vergeten te melden, mijn brander maakt al sinds tijden gebruik van de laatste firmware revisie, namelijk versie 1.33. Dit had ik van tevoren ook nog even in de meuktracker gecheck.

ForceASPI wil ik nog even van afzien, aangezien mijn brander vanmiddag nog wel gewoon werkte, en ik totaal niets aan settings in mijn PC heb veranderd.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Hmm, de PC heeft een nachtje uit gestaan, en ik wilde nog even 100% zeker weten dat hij geen DVD-R's beschrijft.
Dus ik selecteer de iso file die ik wil gaan branden, klik op burn, en ja hoor, hij start gewoon met branden.

Computers... :|