[Access] Hoe nieuwe tekstvakken inporteren in een formulier?

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Goejeavond iedereen.
Ik zit met een probleem, ik ben bezig een database aan het maken voor mijn vader's werkgever. Ik had dus mooi een formulier af, tot hij opeens afkomt dat hij vergeten was te zeggen dat er nog iets bij moet... Ik heb dit formulier dus gemaakt via de wizard, en heb me rot gezocht in de help en GoT, maar ik kan nergens vinden hoe ik nu een nieuw tekstvak kan invoegen, dat gegevens vanuit een tabel oproept. Ik krijg altijd de foutmelding #naam?...
Iemand een oplossing??

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je een textvak toevoegd dan kan je middels de properties (data tab) een control source selecteren als bron voor het tekstvak.

Mocht dat niet lukken dan mis je waarschijnlijk een verwijzing naar een tabel op formulierniveua...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Access hebben we het over? Wat heb je allemaal al geprobeerd, en wat lukte daar niet aan? Wat is de volledige foutmelding?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MYST
Office xp en 97(op mijn pc xp, op de laptop van mn vader waar ik soms op voortwerk 97), en ik heb zowat alle instellingen uit gepluisd, de help helemaal doorgenomen. Hij geeft steeds de foutmelding in formulierweergave in het kadertje #naam
In een boek over access97 dat mijn vader zojuist heeft meegebracht staat dit feit nogal vaag, maar ik maak er uit op dat het niet kan.. Kan dit dan in office xp?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De #name (of #naam) melding heeft meestal te maken met het feit dat het veld niet beschikbaar is in de Recordset die achter het formulier hangt. Wellicht kan je daar eens naar kijken. Je verwijst dus naar iets, wat niet bestaat. Tenminste zo lijkt het volgens jouw beschrijving...

• MYST
Dat is ook het probleem, en mijn eigenlijke vraag is dus, hoe krijg ik velden in de recordset toegevoegd. De velden staan dus nog niet in de lijst met velden, maar zouden daar aan moeten toegevoegd worden.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:36

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dan moet je ze in de tabel maken. Dus: achterliggende tabel openen, veld erbij maken met juiste type. opslaan en dan formulier aanpassen.

offtopic:
Hoop dat je vader niet hoopt op promotie als jij deze db aan de baas gaat leveren. Nofi, maar als je via de wizard een bedrijfsdatabase maakt kan daar niet veel goeds van komen....

Toch succes ermee. Access kan heel leuk zijn, neem de tijd om even goed door te krijgen wat alles doet en maak evt eerst een paar test db's voor jezelf, dan weet je waar het zo'n beetje over gaat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het hoeft niet percé een table te zijn die achter het formulier hangt. Je kan ook nog een samengestelde query achter het formulier hangen (wanneer het extra veld uit een andere tabel moet komen) en zo een verwijzing vanuit de textbox maken naar dat specifieke veld.

• MYST
offtopic:
Mijn vader hoopt hier weldegelijk geen promotie mee te krijgen, maar het is bedoeld als tijdelijk projectbeheer tot er overgeschakeld wordt op iets professioneler(dat dan ook door profesionals gemaakt zal worden ;) ) omdat dit nu vreselijk veel papierwerk kost, en dus ook kostbare tijd.

ontopic: Ik heb dus al geprobeerd om gewoon velden bij te maken, maar in de veldlijst komen deze niet bij, en dus kan ik hier geen tekstvak voor maken, keuzelijsten gaat perfect,maar tekstvakken willen echt niet :S
edit: Via query werkt ook niet :X scheve office, of is het gewoon beter dat ik formulier delete, en een nieuw beginnen? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door MYST op 29-11-2004 22:42 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:36

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat zijn de stappen die je hebt ondernomen?

Als ik in (een voor mij vreemd) formulier een extra veld moet aanmaken:
- Open formulier in design
- Bekijk wat de recorsource is.
- Is recordsource een query?
-> Ja: bekijk query en zoek op welke tabel erachter zit
-> Nee: recordsouce is tabel
- Sluit het formulier
- Open tabel in ontwerp mode
- Voeg gewenste veld toe
- Opslaan
- Betreffende formulier weer openen
- Nieuw textveld uit veldnamenlijst slepen of
- Nieuw textveld maken en bronveld instellen.

Zou moeten lukken zo, toch?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:43
Tja volgens mij moet je dan een query aanmaken.
Maar zodra je al een formulier hebt kun je dat moeilijk nog erin zetten.
Ik ben nog best wel access noob maar ik had gewoon een subformulier gemaakt met de rest van de gegevens en die in het hoofdformulier ingevoegd.
Misschien beetje omslachtig maar werkte wel :)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:43
Boss schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:53:
Wat zijn de stappen die je hebt ondernomen?

Als ik in (een voor mij vreemd) formulier een extra veld moet aanmaken:
- Open formulier in design
- Bekijk wat de recorsource is.
- Is recordsource een query?
-> Ja: bekijk query en zoek op welke tabel erachter zit
-> Nee: recordsouce is tabel
- Sluit het formulier
- Open tabel in ontwerp mode
- Voeg gewenste veld toe
- Opslaan
- Betreffende formulier weer openen
- Nieuw textveld uit veldnamenlijst slepen of
- Nieuw textveld maken en bronveld instellen.

Zou moeten lukken zo, toch?
Ja idd, mocht er een query achterzitten, dan kun je vanuit daar kijken welke tabel/tabellen erachter zitten, en dan kun je dus in die tabel een nieuwe veld toevoegen. Dan die opnemen in de query en dan in het formulier dat veld toevoegen of niet?
Edit: ff getest in mijn database en daar werkt het dus :p

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 30-11-2004 00:09 ]

Pagina: 1