Bios Update Lukt Niet

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 19:54
Bij een msi MainBoard, k heb een nieuwe processor, hij is compitabel met de board.

Ok ik kom bij deze stap;

7. When you get the A:\ prompt, type the following sequence:
C: <enter>
cd\test <enter>
C:\test> awdfl783m BIOS file
(to save or not to save old BIOS is the user’s decision)

Dit moet ik dus doen nadat ik heb geboot met bootdisk..ik typ c: in maar er komt invalid disk name of iets in die richting te staan..

Mn lokaal station is c, waar de update files op staan..wat is er mis? (btw ik heb meerdere bootfloppy`s gemaakt en bij geen een kon ik c: openen)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:31
Je C schijf is waarschijnlijk NTFS?
Oplossing: Zet de bios files op een diskette!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 19:54
heb ik ook gedaan dat staat er ook als stappen..blijkbaar nadat ik de boot heb gedaan moet er staan iets in de richting van "succesfully loaded tools <hier een letter>" oftewel de RAM geheugen letter..maar er komt bij mij alleen start... en dan meteen de A:/> dus ik kan niet weten wat de letter is van mn ram :/

HELP!

Verwijderd

Dragor schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:45:
heb ik ook gedaan dat staat er ook als stappen..blijkbaar nadat ik de boot heb gedaan moet er staan iets in de richting van "succesfully loaded tools <hier een letter>" oftewel de RAM geheugen letter..maar er komt bij mij alleen start... en dan meteen de A:/> dus ik kan niet weten wat de letter is van mn ram :/

HELP!
Probeer eens een Winflasher onder windows. Doe ik altijd.

Verwijderd

Heb je Windows XP op je computer staan?

Zo ja; Kopieer ook de bios update file naar de flop. Je bestandsysteem is dan waarschijnlijk NTFS en dat kan je niet zonder extra hulpmiddelen lezen vanuit dos.
Zo nee; ook gewoon naar de flop kopieeren ;)

Verwijder eventueel extra programma's eerst van de flop.

Je bebt nodig;

IO.SYS
MSDOS.SYS
COMMAND.COM
awdfl783m.exe

en de update (image) voor je bios.

boot van flop;

type: awdfl783m [imagenaam]

succes

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als er geen harde schijven of partities worden herkend, is je RAM-drive gewoon C:\.

Als de opstartdiskette klaar is met laden, doe je de diskette met awdflash.exe en je bios bestand erin. Start awdflash.exe vanaf diskette, en voer de naam van het bios bestand in.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dragor schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:45:
heb ik ook gedaan dat staat er ook als stappen..blijkbaar nadat ik de boot heb gedaan moet er staan iets in de richting van "succesfully loaded tools " oftewel de RAM geheugen letter..maar er komt bij mij alleen start... en dan meteen de A:/> dus ik kan niet weten wat de letter is van mn ram :/

HELP!
HELP jezelf!

GoT Huisregels

SCHREEUWEN WORDT OP GOT NIET OP PRIJS GESTELD.

ALs iemand iets voorstelt wat je niet stapt, zelf op zoek gaan. Als je op 'BIOS update floppy' zoekt vind je meermaals werkelijk iedere stap uitentreuren uitgelegd.

Graag voortaan zoeken VOOR je een topic opent, daar ben je al eens voor gewaarschuwd.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.