Toon posts:

asus a7v880 pci/agp fout.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb zojuist een weekje terug een asus a7v800 gekocht ik alles erin gezet
maar ik vond em al wat traag laatste tijd nu zat ik wat rond te snuffelen bij mn videokaart opties , en rara wat zie ik staan ?

DIT : pci X 0 terwijl dat agp 8x moet wezen

ik heb de bios al geupdate naar de laatste versie 1.007
geen verschil.
ik heb in de bios alles op agp gezet iig het nodige om agp te detecteren . daar staat alles ook goed maar nog steeds geeft deze pci x0 aan , ik flip em hier.

ik heb een geforce 6800 met 256mb die gamers editie van asus :/

wie weet wat het probleem zou kunnen wezen., 8)7 8)7

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

'wat traag'

Wat gaat er traag? Het opstarten van je OS? Games?

Post even je volledige systeem specs.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
vooral games , omdat ie op PCI x0 draait ipv agp 8x.....

maar zoals ik zei traag is me probleem en de oorzaak heb ik al verteld. dus waarom zeg je "wat traag" nou dat vertel ik net OMDAT lees hierboven, slim van je maar goed , je probeert te helpen en dat waardeer ik ook wel maar lees dan volgende keer eerst het probleem/vraag .
het reageert erg traag. maar wat heeft de vraag te maken van opstarten met games of os , met het probleem van me mobo of iets , dat ie pci x0 detect ipv agp 8x ????????

specs ,
amd 3200+
512mb dual channel twinmos
120gb , 80 gb hdd .
win xp professional
geforce 6800 Gamers editie van asus.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 17:59 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ga eens naar Eigenschappen voor Beeldscherm, tabblad Instellingen, Geavanceerd, laatste tabblad (je videokaart). Staat hier AGP 8X aangegeven?

ik doe m'n naam soms eer aan weet je. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 28-11-2004 18:00 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

nieuwe chipset/AGP drivers al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
yep , al geprobeerd

prutz0r plz , staat boven aangegeven maar ok , nog 1 keer , nee daar staat pci x0 voor de 3de keer !

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 21:29

Nemesizz

Untouchable

Had ik ook met m'n asus P4S800....nooit opgelost (ja, ander moederbord gekocht).

Meerdere BIOS updates geprobeert toen, chipset drivers, alles...
Uiteindelijk zei de Ati driver dat de kaart op 8x werkte, maar alle andere programma's zeiden 0x (pci modus).

Verwijderd

Topicstarter
slaat echt gewoon helemaal nergens op

heb nog nooit problemen gehad met de a7v series...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 18:51 ]

Verwijderd

Mag je mij even uitleggen hoe je überhaupt nog beeld hebt als hij volgens jou op PCI 0x staat terwijl de kaart in het AGP slot zit... Waarschijnlijk zit er een foutje in de herkenning van het geheel ofzo, maar het lijkt me zeer sterk dat ie PCI 0x zegt voor een AGP kaart.

Nou, even 1 minuut op google gezocht:
I just got a geforce 4600 ti for my roommate. I hooked it up to his comp and everything worked fine, however when I go to the nvidia settings the bus says it's PCI x0. Most games work fine except when I try to start up battlefield 1942 the intro screen takes 'forever' to play. it'll move an inch then sit for 2 minutes, then move another inch, etc. I have the latest drivers fro nvidia, and I can't think what else to try
For anyone who's interested I found the solution after emailing EA Games about the problem. All it took was installing the latest NForce drivers, that fixed the PCI x0 appearing in the Bus setting, and also BF1942 is now starting up properly
Deze jongen had het dus opgelost met de laatste moederbord drivers, dus niet BIOS drivers maar gewoon de chipset drivers. Probeer dat maar eens. Dus toch gewoon een detectiefout.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:35

DaWaN

'r you wicked ??

Als je je chipset drivers niet installeerd werkt AGP idd niet

Edit: Deze dus : VIA 4-in-1 drivers

[ Voor 63% gewijzigd door DaWaN op 28-11-2004 21:31 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Je bent inderdaad 'nog niet gek' :)

Nee maar hij had wel chipset drivers geinstalleerd als ik het goed heb begrepen, maar hij moet de nieuwste versie ervan installeren.

Maar goed, als het echt alleen een detectiefout is is dat geen verklaring voor het langzamer opereren van zn PC ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles van het nieuwste geinstalleerd en heb momenteel ook nog alle andere versies geprobeert , heb zelfs nog een low level format uitgevoerd en alle bios revs geprobeerd. via chipset drivers zitten sowieso standaard bij de cd-rom , die werkte niet en de neiuwste van de asus site werken ook niet.

en nog het volgende , mensen lees eens wat er gezegt word er worden conclusies getrokken over dingen wat ik allang heb geprobeert. kom op zeg. eerst en met prutzs0r en nu weer met jou , reageer dan niet ofzo , sorry voor deze reactie maar ik heber gewoon niks aan. je doet je best dat begrijp ik best mn jongen.

ik had trouwens ook als eerste de moederbord drivers geinstalleerd , maar toen dat niet werkte ging ik de bios pas upgrade , na dat gedaan te hebben had ik voor de zekerheid opnieuw geinstalleerd en daarbij dus die low-level format uitgevoerd en toen de neiuwste drivers meteen erop gezet .

en daarna pas de restr geprobeert zoals andere versies van de drivers.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 12:18 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Beetje minder kan ook wel chronicle.

Ik vind de vragen van Prutsor helemaal niet zo raar.
Hoe moeten we je helpen met alleen de naam van je videokaart? dan kunnen we je alleen naar de driver-site redirecten.
En de aanduiding 'wat traag' Vind ik ook erg vaag.
Als je geen info wilt geven, post dan hier niet.

Verder neem je zomaar dingen aan, en weet je al precies waar het aan ligt.
Zoals dat je kaart traag zou zijn omdat ie op pci x 0 draait, terwijl het een agp kaart is.

prutzor vraagt naar de specs die windows aangeeft, terwijl jij alleen de bios-instellingen heeft neergezet.
Daarnaast loop je te brallen over een low-level format. Maar dat heeft alleen zin als je een (erg) defecte schijf o.i.d. hebt, om de clusters opnieuw toe te wijzen.

Dat jij nog nooit problemen met de a7v serie hebt gehad, zegt niet dat er geen problemen zijn. Je moet wel openstaan voor oplossingen. En als je zo kleineerend doet, heeft er niemand zin om nog wat te posten. We zitten hier allemaal voor onze lol, en niet om door jou uitgekafferd te worden.

Ik snap best dat je gefrustreerd bent 'beste jongen'. Maar dit soort gedrag bewaar je maar voor je vriendjes op school.

Als je nu gewoon 's duidelijk en overzichtelijk opschrijft wat 't probleem is, en wat je er zelf al aan hebt gedaan? Want ik vind je posts in 't algemeen nog al verwarrend.

bijvoorbeeld
Wat is het probleem, wanneer komt 't voor.
Wat zijn je system-specs.
OS etc.
Wat voor programma's heb je op de achtergrond draaien.
Welke drivers heb je geprobeerdt voor je graka. Die van asus, of ook de nvidia drivers?
etc.

Gewoon, overzichtelijk in 1 post.

P.S.
Beschouw deze post niet als een persoonlijke flame, maar als opbouwende kritiek. Zodat het hier gezellig blijft op 't forum, en mensen ook zin hebben om elkaar te helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door J2pc op 29-11-2004 13:07 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat hier heb je het nog keer . nu blij ? >:)

Dit is daadwerkelijk het probleem .

Ik heb dus een weekje terug een a7v880 moederboord aangeschaft.
heb het moederboord erin gezet , er zit een xp 3200+ processor op met 400 mhz fsb , twinmos dual channel 512 mb ddr geheugen , een v9999 GE met 256 mb ddr3 (geforce 6800 Gamers editie)
Windows xp professional , een s-ata controller van sweex , en een realtek netwerkkaartje , 2 harddisken 1 s-ata van 80gb , en een IDE van 120 gb , ze zijn beide van maxtor diamond series.

Na de hand ik mn computer had opnieuw geinstalleerd omdat hij fouten gaf met het OS omdat ik was vergeten oude moederbord drivers eraf te halen , en het nieuwe moederbord erin had gezet gaf dit complicaties.
maar na de reinstallatie ervan gaf het geen complicaties ik mocht alles installeren , behalve de onboard raid controller drivers van de a7v880 .
Toen ik alles had geinstalleerd , de viachipset drivers , vga drivers , netwerk drivers van marvell , en de sound drivers van onboard en van me externe usb soundcard audigy 2 NX , liep allemaal erg goed, maar toen ik naar mn beeldscherm eigenschappen ging en instellingen keek en naar het tabblad geforce6800 ging kijken , constateerde ik daar dat er pci x0 stond terwijl mn videokaat in een agp slot zit en na de 4in1 via drivers hoort die te veranderen naar agp 8x , als je iig in de bios de settings op agp hebt staan en dat heb ik uiteraard .
Hij geeft wel netjes de 256 mb aan , directx versie en nvidia driver versies .
Om het probleem proberen op te lossen heb ik de volgende dingen geprobeert.
- Heb elke bios versie geprobeert van de oudste 1 stapje elke keer 1 versie omhoog tot aan de nieuwste.
- Heb Verschillende versies geprobeert van de 4in1 drivers .
- Heb in de bios de agp mode van 2x tot 8x geporbeert bij elke versie van de bios en 4in1 chipset
- Heb alle externe en pci kaarten verwijderd. Toen nog keer geprobeerd.
- Verschillende nvidia drivers geprobeerd , en ook nog eens de omega drivers ;{

Geen van dit alles heeft vooruitgang geboekt dus ik zit nog steeds met het pci x0 probleem.

Het enigste wat ik nog kan bedenken is om te proberen of het werk onder windows 2000..... misschien zijn die 4in1 drivers toch niet helemaal compatible met het windows xp systeem.

Iemand suggesties ?

ok , ik was misschien een beetje fel , over dat traag ik had er geen nadere informatie bij uitgelegt ok dat was mijn fout , maar je kon toch wel uit opmaken dat het om pci x0 ging en dat dat naar agp 8x moest , en dat ie daardoor traag was en kan je vast zelf wel bedenken met wat dat traag moet zijn ....maar goed , ik bied mijn excuses aan en toch ben ik het niet helemaal met je eens ;) maar ok ik hoop dat we eruit komen en heb me excuses aangeboden.

Verwijderd

Gebruik je windows XP SP2? Daarbij is het namelijk helemaal niet de bedoeling om de standaard windows AGP-drivers te vervangen voor die van VIA. Vandaar dat bij de laatste versie, dit ook standaard niet wordt gedaan (zie hier en hier)

Ik zou uitproberen om in configuratiescherm net zo lang op "vorig stuurprogramma" te drukken totdat je weer de standaard microsoft-drivers hebt. Misschien kan het ook wel handiger

Verwijderd

Ik zou uitproberen om in configuratiescherm net zo lang op "vorig stuurprogramma" te drukken totdat je weer de standaard microsoft-drivers hebt. Misschien kan het ook wel handiger
Tuurlijk. Gewoon stuurprogramma verwijderen (of even hele kaart dmv "installatie ongedaan maken", dan automatisch nieuwe laten zoeken. Als ze inderdaad meegeleverd zijn met SP2 zal hij ze automatisch vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen service pack 2 erop.

Maar als je die nieuwe drivers installeert onder sp2 pakt ie ze niet zie hier :

nieuwe veranderingen aan de drivers :

- this driver will not update the AGP driver if the system is running WinXP SP2, in line with Microsoft's recommendations concerning AGP drivers

WIL NOT UPDATE the agp.. :) dus hij houd automatisch zn sp2 drivers.
en anders voor de zekerheid nog ff uitvinken.

maar dit werkt niet heb het net geprobeert :S nog steeds het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 12:21 ]

Verwijderd

Goed, maar weet je zeker dat -behalve dus het verkeerd meten/weergeven van de VGA modus- je ook performance problemen hebt? Het is vrij vervelend dat het er verkeerd staat, maar als verder alles lekker werkt lijkt het me verder niet zo'n punt.
ik vond em al wat traag laatste tijd
Klinkt niet echt overtuigend, vind je wel? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
laatste tijd bedoelde ik eigenlijk week de afgelopen week :) ,
ja die geforce 6800 schijnt toch zon turbo kaart te wezen ;););)

nee met nvidia2 chipset oude mobo dus draaide alles als een tiet ook need fopr speed underground 2 o0p hoogste modus , nu moet ik met dat spel 1024x768 spelen en medium details en dan hapert het nog :S

en dan nog niet te beginnen over ut2004 en doom3 , cs:source etc... dat draaide ook allemaal als en tiet en nu niet meer , dus ik heb zeker performance verlies door dit gebeuren , ik ga nog 1 ding proberen , dat is win xp proffesional installeren van retestrak.nl , daar zit integrated sp2 dat heb ik als enigste nog niet geprobeert , maar wel windows update sp2 datwe rkte niet , dus ik zie nog maar 2 mogelijkheden , of terug vallen op me oude mobo en dit ding terugsturen naar de fabriek ,en geld terug vangen en dan op te sparen voor een amd 64 ;{]
of dus die windows xp van retestrak ff proberen meer zit er niet in voor me denk ik :( , iig bedankt jongens zeg het als je weet wat hetprobleem is , maar dat is waarschijnlijk niet hyet geval ik denk dat dit topic wel gesloten mag worden

Verwijderd

Topicstarter
Ok het probleem is opgelost .

Het lag dus aan service pack 2 , ik kreeg em ten eerste niet goed met de update van service pack 2 na een schone installatie maar ik had de dvd van retestrak.nl ,
dat is een custom winxp proffesional, daar zit sp2 integrated , office , firewall , adobe photoshop en nog meer appz standaard in bij de installatie , het is wel zwaar illegaal maar voor mij is dat geen enkelprobleem. het werkt nu iig dus
ik kan je 2 ding vertellen installeer geen VIA hyperion AGP driver dus die kan je uitvinken onder de installatie .

btw die retestrak site staan xp tweaks op en nog meer dingen maar je kan er niks downloaden. :> dus niks illegaals aan :P

Dit topic mag gesloten worden. en nog bedankt voor de hulp mensen heb er toch wat aan gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 10:08 ]

Verwijderd

Die XP tweaks op die site zijn idd handig, had ze gister ook al ff gechecked toen jij met die site aan kwam :p.

Maar hoe kom je dan aan WinXP Professional als je er niks kan downloaden? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
bittorrent en Edonkey , kad2 etc :) niet zo moeilijk te vinden , de engelse versie is een dvd van ong. 2.5 gig , en de nederlandse versie is een cd van ongeveer 700 mb.

mag hier geen warez plaatsen dus ik zet de link maar niet neer :P

Verwijderd

Ik hoef hem ook niet te hebben verder hoor, vond het alleen beetje vaag maar nu snap ik het :). Met een illegale XP kan je meestal toch de Service Packs niet installeren (bij jou zit 'ie er dan bij in), dus ik ga liever voor mn legale XP Home.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb goeie illegale kon iig altijd update :>
Pagina: 1