[XP] FireWire en externe HD probleem

Pagina: 1
Acties:

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Gebruik af en toe een externe HD op een firewire poort. De firewire kast heeft een eigen voeding.

Onder Windows XP (SP1/2) "verdwijnt" de hd soms spontaan; externe kast aan en uit zetten en hij is weer terug. Maar hij verdwijnt niet altijd.....

Vandaag ook een image (10GB) gemaakt met een Ghost-bootdiskette naar de externe hd en dat werkt probleemloos. Zoals ik al zei gebeurt dit op 2 verschillende systemen met SP1 en SP2 :(
Op het internet heb ik geen enkele oplossing gevonden die in de buurt van een oplossing komt.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 28-11-2004 17:17 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Mss een los contactje aan de kant van je externe hd. Hoe oud issie en hoelang heb je de kabels al in gebruik?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:48:
Mss een los contactje aan de kant van je externe hd. Hoe oud issie en hoelang heb je de kabels al in gebruik?
Nou het vreemde is dat dus met een bootdiskette (PC-DOS) met een Iomega driver de externe hd perfect werkt, dus een los kontakt zou dan ook problemen moeten geven.
Oud: iets meer dan een jaar, kabels idem.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou haast denken dat het dan wellicht een driverprobleem is.... Daar al eens naar gekeken ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 20:01

Jo0Lz

Lick the box!

Wow, ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn werk met een externe 2.0 USB HD.
Het ding is goed, en als ik hem aansluit op de pc wordt hij herkend enzo, maar als ik de pc opstart met het ding eraan dan ziet hij hem niet. Ik moet dan eerst unpluggen en weer aansluiten en het ding doet het weer.

Dit onder XP en 98... Heb niet echt een oplossing kunnen vinden eigelijk. Dat kostte teveel tijd.

Als iemand wel een tip heeft voor een mogelijke oplossing, graag ;)
BTW, het is een Maxtor, preciese specs kan ik posten op me werk :P

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 29 november 2004 @ 06:31:
Zou haast denken dat het dan wellicht een driverprobleem is.... Daar al eens naar gekeken ?
Ja, dat denk ik ook, als je bij M'soft gaat kijken zijn er wel problemen gemeld met firewire, die sinds SP1 en SP2 zijn "opgelost". Er is dus geen firewire-driver update, da's het probleem.........

@Jo0lz
Het USB probleem kan je waarschijnlijk oplossen door Legacy USB support (oid) in de BIOS te enablen.

[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 29-11-2004 08:56 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Jo0Lz schreef op maandag 29 november 2004 @ 06:36:
Wow, ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn werk met een externe 2.0 USB HD.
Het ding is goed, en als ik hem aansluit op de pc wordt hij herkend enzo, maar als ik de pc opstart met het ding eraan dan ziet hij hem niet. Ik moet dan eerst unpluggen en weer aansluiten en het ding doet het weer.

Dit onder XP en 98... Heb niet echt een oplossing kunnen vinden eigelijk. Dat kostte teveel tijd.

Als iemand wel een tip heeft voor een mogelijke oplossing, graag ;)
BTW, het is een Maxtor, preciese specs kan ik posten op me werk :P
Same here, af en toe wel af en toe niet bij het opstarten bij XP pro & home, sp1 & sp2. Is dit het probleem dat de TS tegenkomt?

Ik heb een LaCie mobile drive, alleen usb 2.0, geen firewire.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Motrax schreef op maandag 29 november 2004 @ 08:56:
[...]

Same here, af en toe wel af en toe niet bij het opstarten bij XP pro & home, sp1 & sp2. Is dit het probleem dat de TS tegenkomt?

Ik heb een LaCie mobile drive, alleen usb 2.0, geen firewire.
Nou ik gebruik externe firewire hd niet om van op te starten. Wel om Ghost images op te maken via een PC-DOS bootdiskette en natuurlijk onder XP als extra opslag. Wel lastig als de drive spontaan verdwijnt onder XP :( maar ook niet altijd.......

Pagina: 1