Toon posts:

[XP] RPC error terwijl ik SP2 heb geinstalleerd*

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het slechte begin, ben nogal gefrustreerd door het hele gedoe. Hieronder alles uitgelegd van mijn probleem.

Mijn pc bestaat uit een AMD 2100+ met een GF4 Ti 4600 Ultra, 1024 DDR geheugen en 2 x 80 gb Maxtor hdd ( de 9 serie )
Ik gebruik windows Xp pro met Service pack 2
Verder is mijn pc geupdate met alle windows updates.
Nadat ik het programma "Xfire" had geinstalleerd ( http://www.xfire.com , een tool waarmee je gemakkelijk games kunt spelen, chatten met mensen die ook die games spelen etc ) heb ik mijn computer gereboot.
Deze boot duurde ERG lang ( +- 8 minuten totdat ik helemaal in mijn eigen account was )
Ik merkte dat ik geen connectie kon maken met het internet dus heb gecheckt of er niets mis was met mijn netwerk. Alles werkte echter OK bij de andere pc.
Na een paar minuten kreeg ik een error waarin stond dat mijn systeem binnen 60 seconden werd afgesloten:

| Het systeem wordt afgesloten
Het systeem wordt door NT Authority/System afgesloten.
Windows moet opnieuw starten omdat de Remote Procedure Call service onverwacht is gestopt.

Deze error bracht me naar de windows FaQ ( Windows Operated Systems - FAQ )
Deze post heb ik doorgelezen, en ook de "Vragen bak"
Hier ontdekte ik dat ik de afsluit procedure kon afsluiten met /shutdown -a
Op deze pc heb ik de tools gedownload om de Blaster te verwijderen.
Helaas, er werd niets gevonden. Dit duidde dus op een ANDER virus.
Ik heb ook de Sasser remover tool gedownload, niets gevonden.
Ik heb mijn pc opgestart nadat ik de netwerkkabel eruit heb getrokken maar mijn computer sloot weer af.

Het vreemde aan dit alles is dus dat ik SP2 heb geinstalleerd, dus tegen het virus bestand moet zijn ?

Ik heb ook geprobeerd om bij services te kijken :
Ga naar Start -> Uitvoeren (Run) en type in "services.msc"
Zoek de "Remote Procedure Call (RPC)" service op, en vraag hier de Eigenschappen (properties) van op.
Op de tab "Systeemherstel" (Recovery) zie je 3 velden staan voor fout 1 t/m 3 welke op "Computer opnieuw opstarten" ("Reboot system") staat - zet deze alle 3 op "Service Opnieuw Opstarten" ("Restart service").
Installeer nu de patch (zie bovenstaand lijstje)
Herstel de service in vorige staat.

Ik kon wel rechtsklikken op RPC, maar kon de eigenschappen niet bekijken!
In de hoop dat jullie konden helpen heb ik een screenshot gemaakt van de error, maar deze kon ik niet kopieren naar deze pc ( ook niet toen de netwerkkabel er nog in zat )
Het kwam er opneer dat ik de rechten niet had deze map te bekijken ( de share map van deze computer )
Normaal kan ik dat wel, ik heb de share al vaker gebruikt, en nooit problemen gehad.
Verder start mijn pc normaal ook aardig snel op, en moet ik niet 5 minuten wachten bij "windows wordt opgestart"

verder heb ik opgestart in veilige modus - dit opstarten duurde vrij lang ( nog langer dan in "normale" modus

Ik heb hem een tijdje in veilige modus laten staan ( In de tussentijd ben ik naar beneden gaan om op dit forum te beginnen aan mijn post )
Ik liep zojuist naar boven en ik zag dat windows weer was afgesloten, en weer werd opgestart ( natuurlijk ZEER traag )
Ik heb GEEN commands ingevoerd en heb de pc NIET aangeraakt terwijl hij in veilige modus stond.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijker ben geweest

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 17:45 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

- censuur -

[ Voor 148% gewijzigd door RaZ op 28-11-2004 17:19 . Reden: Vond het toch iets te agressief overkomen ]

Ey!! Macarena \o/

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34

jurma

simply connecting...

uhm, ik begrijp er geen zak van en je topic titel slaat ook nergens op.
je hebt gekeken tegen sasser virus?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je topic is niet verwijderd, maar gesloten. Klik maar eens op je eigen naam en je komt terecht in je posthistory :)

Lees ook even deze 2 topics:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen?

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 28-11-2004 17:04 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
IK HEB HET GELEZEN en ALLES gevolgd EN geprobeerd
het WERKT niet ( geen idee hoe ik duidelijker moet zijn :/)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:05:
http://www.microsoft.com/...ity/bulletin/MS03-039.asp

Zoals in de link van G33rt in je 1ste topic.

Ey!! Macarena \o/

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Nou, je kunt bijvoorbeeld aangeven wat je hebt uitgeprobeerd, en waarom dat niet werkte. ;)

Maar start je computer automatisch weer op na die 60 seconden? Zo ja, dan zou het een soort van Sasser kunnen zijn. :)

Signature

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:05:
Je moet in ieder geval eventjes zorgen dat je bekend bent met de regels zoals we die hier op GoT kennen :)

Ik ga eventjes je topic titel passen - kan jij van je topicstart even een sluitend, fijn lezend (goede zinnen, e.d.) verhaal maken met alle relevante informatie (exacte foutmeldingen enzo) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkabel eruit gehaald -> nog steeds zelfde error ( ff tussendoor )
RaZ daar hebbik gekeken :| mn pc IS up to date met alle windows updates en SP2

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zou je niet met "Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/nosmile2.gif" willen reageren op mensen die je oprecht proberen te helpen? Dat komt erg verkeerd over namelijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door G33rt op 28-11-2004 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke komt ie weer.
Ik krijg een RPC error als ik mijn pc heb opgestart.
Ik heb al meerdere FAQs gelezen over deze errors etc en weet het te verhelpen door /shutdown -a te doen.
Hiermee is echter mijn probleem NIET opgelost.
Ik gebruik sowiezo al windows updates, SP2 etc. Heb geprobeerd mn netwerkkabel eruit te trekken ( de error bleef terugkomen )
Verder start mn pc HEEL traag op ( sinds ik de 60 sec errors heb )
Ik heb ALLES geprobeerd van removal tools etc dus ik weet ( bijna ) zeker dat het niet gaat om de leak uit 2003

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry.. zal het niet meer doen.. ben beetje gefrustreerd dat mn pc wel up to date is en beveiligd en toch deze vage error krijgt..

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Deze patch zou je moeten installeren, en die komt gewoon uit de link van je 1ste topic:

Windows XP RPC Patch

Ey!! Macarena \o/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

RaZ - volgens mij geeft Lordie hierboven aan dat hij ServicePack 2 heeft geinstalleerd. Gaat in dat geval jouw link nog steeds op? :)

Verder - Lordie - zou je aub je topic start kunnen aanpassen aan de eisen die ik je net doorgegeven heb? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, had een nieuwe topic gestart, ik pas mijn 1e post aan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me dat de problemen worden veroorzaakt door/sinds Xfire toch?

Ergo: schop Xfire eraf (of pak een restore point).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op het forum van xfire, zie ik een post met betrekking op xfire & RPC.

Misschien staat hier wat nuttige info : Klik

Lijkt dus op een fout m.b.t. xfire.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. heb Xfire eraf gegooid.
Probeerde een systeemherstel - maar ik kon deze NIET opstarten.
Ik kreeg een error in de richting van :
"Kan de computer niet beveiligen met Systeem herstel, start de computer opnieuw op en voer systeemherstel opnieuw uit"

Nog steeds de errors.. Blaster uit 2003 had een internet connectie nodig en nu is mijn netwerkkabel er nog steeds uit en het blijft terug komen

** Heb de post gelezen -> Heb Xfire uninstalled , ga nu net - limiter uninstalleren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb dus xfire en netlimiter geuninstalleerd - de computer starte weer snel op dus het probleem leek verholpen te zijn.
Heb mn netwerkkabel er weer ingestopt, maar kan nu geen connectie maken met het internet. Alvast bedankt voor de reacties en sorry voor de slechte start :)
Volgens mij is mn probleem nu verholpen, ik ga even kijken waar het probleem van internet vandaan kan komen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

netlimiter heeft je tcp stack denk ik verb0rkt.

Draai winsockXPfix (zie FAQ) eens en probeer het nog eens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

^^^ met stom.... ;)

enne soms is het probleem zo duidelijk he...
computer doet het goed....
ik installeer een programma ....
computer doet het niet goed
Haal programma weg om computer goed te laten lopen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik Xfire had geuninstalleerd had ik nog steeds errors - Ik snapte het verband met Netlimiter niet :)
Bedankt allemaal, ik zit nu op mn eigen pctje.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem als Lordie. Alleen kan ik Xfire niet uninstallen omdat de rpc error al komt voordat ik ben ingelogd zodat ik geen shutdown -a kan doen. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Probeer eens op te starten in veilige mode?

Signature

Pagina: 1