Toon posts:

Compaq Armada 1530D video inst. niet hoger dan 256 kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e handse Compaq laptop gekocht om wat te internetten in de woonkamer. Er zit een Cirrus Logic 7548 1MB videochip in.
Ik heb win98 geinstalleerd maar kan de kleuren niet hoger krijgen dan 256 kleuren.

Ik heb ergens specificaties gezien dat 64000 kleuren mogelijk zou moeten zijn. Heeft iemand goeie drivers voor mij of weet een andere oplossing.

Heb het hele internet en de site van compaq al afgestruind, maar helaas zonder resultaat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke drivers heb je er op dit moment op staan? Ik heb even op driverguide gezocht, maar daar zijn verschillende drivers te vinden, dus misschien kun je dat nog even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer de standaard Win98 driver van 5-15-98 en heb versie 1.40 ook al geprobeerd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Drivers hebben niets met SA te maken :)

SA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:13:
Ik heb nu weer de standaard Win98 driver van 5-15-98 en heb versie 1.40 ook al geprobeerd.
De nieuwste die ik ben tegengekomen was de 1.40D versie, dus ik denk niet dat we daar wat aan gaan hebben.

Op welke resolutie heb je hem draaien en als je die resolutie naar beneden gooit kun je dan wel het aantal kleuren hoger zetten.

Want volgens mij gaat 800*600*16bit kleuren niet werken met maar 1MB geheugen. Soms kun je met deze chippies geheugen toewijzen vanaf het intern geheugen, misschien dat dat gaat lukken.

Verwijderd

Topicstarter
1.40D versie heb ik zojuist geprobeerd maar ook helaas.

Ik kan na installatie 16-bit kleuren instellen en dan dient windows opnieuw gestart te worden, waarna 16-bit weer niet mogelijk is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:22:
1.40D versie heb ik zojuist geprobeerd maar ook helaas.

Ik kan na installatie 16-bit kleuren instellen en dan dient windows opnieuw gestart te worden, waarna 16-bit weer niet mogelijk is.
Je kunt geloof ik ook uitzetten dat hij opnieuw opstart met de nieuwe kleuren, maar ze gelijk toepast, probeer dat eens en kijk of hij het dan wel pakt. Wel erg vreemd dat het dan 'ineens' niet zou gaan.

Verwijderd

Topicstarter
lukt niet. Kan het inderdaad uitzetten maar windows blijft vragen om herstart
Pagina: 1