[tweakers] Scrollen in contentblokken

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Refererend naar [rml][ TPL-Tweakers] Bericht verwijderen, daarna scrollen[/rml]

als je muiscursor over het block met de content van de post (die kolom) hovert dan kun je in IE niet scrollen. Same for de kolom met de icons. De witruimte er tussenin en de grijze vlakken rechts (en links als je centered werkt zoals ik) kun je wel mee scrollen.

Dit heb ik zowel met m'n Logitech Dual Optical, als de scrollbutton op m'n intuos3-pen, en zelfs met de touchstrips; echt een scrollprobleem dus.

Iemand anders die dat probleem ook heeft? :)

Edit: Correctie: In sig-blokken alsmede post-headers ('gepost op xx-yy-zz') mag ik wel scrollen.

Correctie 2: Het gaat dus om het indrukken van de midelste muisknop; niet het wieltje draaien; dat werkt wel.

[ Voor 20% gewijzigd door HunterPro op 28-11-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:07

decramy

root@birdie:~#

wow, daar moet je ook maar net achter komen!

Op de socket kun je ook niet scrollen, evenals in de menu`s...
<div> betekend niet scrollen?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
decramy schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:01:
wow, daar moet je ook maar net achter komen!

Op de socket kun je ook niet scrollen, evenals in de menu`s...
<div> betekend niet scrollen?
Ik heb net een nieuwe Intuos3, en dacht dat de software brak was; de LED op de tablet zag ik namelijk wel reageren op m'n knop. Zat al half te schelden op de software, want hij deed het 'soms wel soms niet' en dat klonk als brakke meuk (niet leuk met een tablet van 350 euro :P). Toen merkte ik opeens dat het afhing van de locatie van de muiscursor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

crisp

Devver

Pixelated

Is dat enkel en alleen in IE? Zo ja, dan is het dikke pech en wijs ik enkel naar de brakheid van IE. Scrollafhandeling is een browser functionaliteit, en als IE struikelt over valide HTML/CSS dan is dat puur te danken aan zijn aftands oude renderengine... :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
In FireFox werkt dit wel, maar het lijkt erop dat dat komt omdat FF z'n eigen scroll-engine gebruikt in plaats van de standaard scroll-functionaliteit van Windows.

En ik hoop dat ik jou niet hoef te vertellen dat het niet handig is zo'n irritante bug (want dat is het) voor de meestgebruikte browser opzij te schuiven, vooral als je deze template voor heel GoT wilt invoeren (en de statistieken van je gebruikers ken jij ook ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:07

decramy

root@birdie:~#

als je alles selecteert zie je duidelijk hoe alles is verdeeld...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46254/thumb.jpg

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maar het is duidelijk ook gerelateerd aan een stuk hardware, want met mijn logitech knaagdiertje heb ik weer nergens last van, en afgezien van het topic dat je aanhaalt (en wat ook een heel andere oorzaak had en Firefox related was ipv IE-related) is dit probleem nog niet eerder naar boven gekomen.

De vraag is dus alsnog of het wel IE-related is aangezien het met andere hardware blijkbaar wel goed gaat. En als het al IE-related is of en hoe het op te lossen is (hoewel ik 'oplossen' een te groot woord vind - 'workaround' zou beter passen in deze context aangezien het geen bug in de layout is).
Blijkbaar wordt de bug getriggered op de floating en absoluut gepositioneerde elementen, en die zijn juist in deze layout noodzakelijk aangezien het enige alternatief, waar ik dus absoluut niet meer naar terug wil, een table-based layout zou zijn.

En ja, ik ken de statistieken van mijn gebruikers, en gelukkig beginnen die steeds meer in het voordeel van de non-IE browsers uit te vallen :)

Ik wil de bug dus niet opzij schuiven, maar maak wel de kanttekening dat het op dit moment voor mij lastig is te bepalen waar het 'm nou precies in zit omdat ik enerzijds de bug zelf niet kan reproduceren, en anderzijds weinig mogelijkheden zie om zonder al te ingrijpende wijzigingen in de opmaak een workaround te creëeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
crisp; het enige verschil denk ik (heb de mx1000 op je desk op de zaak zien liggen - denk dat je thuis ook zo'n beestje hebt of vergelijkbaar) is dat ik geen mouseware drivers heb geinstalleerd. Ik heb zowel op m'n PC (IE6, SP1) als op m'n laptop (IE6, SP2), met zowel een OEM Logitech 3 button, OEM logitech wheelmouse optical, Logitech Dual Optical, Microsoft Wheelmouse OEM, Wacom Graphire3 A6 én Wacom Intuos3 A5, het probleem dat als je de middle mousebutton gebruikt om te scrollen, dit niet werkt in de genoemde vlakken. Ik durf derhalve met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het geen hardwareverschil is, ik denk dat omdat jij een mouseware-driver gebruikt (waarvan ik weet dat deze een andere scrollengine gebruikt dan de standaard windows-versie, dat zie je onder andere terug in een minimale vertraging bij het popuppen van de scroll-muiscursor, en de manier waarop ie er uit ziet (bol bij mouseware - plat bij std windows) dit probleem niet voordoet omdat deze de standaard IE meuk overridet.

Vaak worden dit soort dingen niet voor de grap gedaan en is er een reden dat er een scroll gedeactiveerd is (hey ze doen het niet om je te pesten bij MS ;)). Gezien het aantal sites dat ik dagelijk browse wat dit probleem níet heeft, durf ik dit dus wel een bug in de template te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik gebruik idd de mouseware drivers van logitech zelf.
Dat jij dagelijks sites browsed die het probleem niet hebben kan ik me wel indenken, want hoeveel van die sites zijn volledig CSS-based en gebruiken dus ook geen table-based layout waar dat niet gepast is?
Dat MS het niet doet om te pesten snap ik ook wel, maar dat ze dit soort bugs gewoonweg niet fixen neem ik ze wel kwalijk. Dat jij het ziet als bug in de layout vanuit het user-perspective kan ik jou niet kwalijk nemen, maar vanuit technisch perspective is het dat niet en levert MS dus gewoon brakke software :P

Anyway: terug gaan naar table-based is geen optie. Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik de standaard mousedriver van MS gebruik en of ik een oplossing kan verzinnen. Zoniet dan plaats ik wel een MED waarin ik gebruikers met dergelijke problemen maar aanraad vooral te gaan klagen bij Microsoft of Firefox te gaan gebruiken ;)

Overigens gezien het feit dat al vele mensen weken zoniet maanden al met deze layout werken denk ik dat het aantal mensen dat dit probleem zal ondervinden nog wel meevalt...

[ Voor 32% gewijzigd door crisp op 29-11-2004 00:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
of mensen konden net als ik het probleem in eerste instantie niet (goed) herleiden en hadden daarom zoiets van rotmuis doe het eens ;)

ondanks dat het geen oplossing is (mouseware is IMO de grootste clogware die in een driver kan zitten) zou dan toch een mogelijke oplossing het installeren van de mouseware drivers zijn (hoe hard ze ook sucken - o wacht, had ik dat al gezegd? :+)

[ Voor 49% gewijzigd door HunterPro op 29-11-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik draai mouseware, maar dan zonder gebruik te maken van de extra knop-functies. Dus gewoon de standaard "IE scroll dinges" en dan werkt het iig niet.

crisp: let er op dat je dus niet het scroll-wiel test, want die doet het prima. Maar dus de klik-and-scroll (middelste muisknop) indrukt. Wellicht als je de klik-and-scroll functie van mouseware zelf gebruikt dat het weer wel goed gaat, ik zal dat zo eens testen.

[edit]
Maakt niks uit.

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 29-11-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

'universal scroll' heet dat geloof ik toch?
Hier met de mouseware (setpoint) drivers werkt het in ieder geval prima...

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 29-11-2004 09:55 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt het met FF niet (versie 1.0) met IE 6.0 wél
Logitech muis mét bijbehorende drivers onder w2k
(universal scroll staat ingeschakeld bij wieltje)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb hier hetzelfde met een Microsoft Intellimouse... Standaard dingetje met scrollwheel, en standaard drivers... Het werkt overal, behalve inderdaad in de "posts"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind het trouwens wel een beetje makkelijk om te zeggen "dat ligt aan internet explorer"... Volgens mij is dat nogsteeds de meest gebruikte browser...
Dus die instelling kan ik niet echt waarderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maar IE is wel een browser waar buiten security-fixes al jaren geen enkele verbetering meer aan is gedaan, en dat zou toch te denken moeten geven...
Daarnaast ben ik er ook nog niet helemaal uit of het een IE-issue is, of wellicht meer aan de kant van mousedrivers gezocht moet worden, of een combinatie van beide.

Ja, een CSS-based layout is technisch vooruitstrevend, en daarbij komen sneller tekortkomingen van browsers aan het licht. Ik heb de hoop dat browser-developpers hierdoor ook hun producten kunnen en zullen verbeteren. Of dat ook voor IE zal opgaan zal de toekomst moeten leren.

Overigens: als ik een directe oorzaak kan vinden en daar een workaround voor weet zal ik het zeker niet nalaten om die ook toe te passen - zo heb ik in de development fase al tientallen keren workarounds moeten bedenken voor allerlei browserbugs die aan het licht kwamen (niet verwonderlijk dat het bijna altijd IE betrof die dwars lag overigens).

Feit is dat het bij dit soort problemen gewoon erg lastig is om de vinger op de zere plek te kunnen leggen, dat kost gewoon tijd en debugwerk. Je kan niet verwachten dat elke bug binnen een paar dagen opgelost is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

ik heb het ook, maar dan alleen maar op de stukken waar tekstreply's staan. Daar waar de datum staat kan ik wel scrollen.
trouwens, gewoon scrollen werkt wel, alleen de scroll knop indrukken zodat er een rondje met pijltje-up en pijltje-down komt, werkt dan niet.
Het werkt wel als je datzelfde probeert maar je staat precies op het vlak van de datum of ergens anders. (als je maar nie top de teksten van reply's zit)

niet goed gelezen, dit is allemaal al verteld dus.

ik heb IE6.
ik had het niet met het oude forum :+

[ Voor 16% gewijzigd door Rwin op 01-12-2004 16:55 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

[bug report]
Niet echt een bug.
Maar in oude layout kon ik gewoon met middelste muisknop scrollen .. maakte niet uit waar ik Mid-button indrukte (1x dan veranderd cursor in een scroll cursor .. muis naar boven is naar boven scrollen en vice versa)

Dat werk dus niet meer .. alleen helemaal links in beeld en in het grijze stuk helemaal rechts.
[/bug report]

Ja dus toch een topic over :D

had het in topic nieuwe layout gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misschien handig als mensen ook even vermelden wat voor knaagdier ze gebruiken en welke drivers (+ versie)...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Goed komt ie:

winxp sp2 met IE en knaagdier Logitech wheelmouse (P/N P/N: 830925-0000) en geen mousedrivers: Scrollen werkt niet

Zelfde maar dan in firefox 1.0: werkt wel.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Logitech nogwat met een roodlampje :D op USB

Zonder software maar scroll functie werkt wel :) (niet in nieuwe layout)
Ik vind het niet erg maar moet er aan wennen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Microsoft Intellimouse met standaard windows drivers...
Ik wil nog toevoegen dat scrollen eigenlijk overal werkt behalve in de witte gedeeltes van de posts... Als ik aan de zijkant klik, of op zo'n grijs stuk tussen twee posts, doet ie het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkele PS/2 muis werkt hier met indrukken van scrollwheel op messages etc (Trust, Microsoft, Logitech etc) - de gebruikte stuurprogramma's drivers zijn: i8042prt.sys en mouclkass.sys (v 5.1.2600.1106) bij Windows XP en MSIE (v6.0.2800.1106).

FireFox gaat wel goed, maar daar heb ik een ander dispuut mee waardoor ik MSIE als default gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Logitech optical..die oude lomperik, standaard xp sp2 driver.
Zoals eerder vemeld alleen niet op het berichten/tekst gedeeltje, wel daarnaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier 't zelfde probleem met een logitech notebook usb muis met standaard winxp driver (gedateerd 1-7-2001, versie 5.1.2600.0, SP2).
In Firefox werkt 't wel, voor zover autoscroll in firefox soepel gaat.
Erg jammer, gebruik autoscroll heel vaak, ik krijg erg veel last van rsi met het muiswieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 08:42

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Logitech trackman optical, WinXP+SP2, geen drivers geinstalleerd.

Geen problemen in FF. Net IE geladen en gekeken, schijnt ook geen problemen te geven, tenzij ik die 'auto-scroll' gebruik. In de body van de tekst kan ik het niet gebruiken, overal elders wel..

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem; Internet Explorer 6 (Windows XP SP2), met Razer Boomslang 1000dpi + nieuwste software. Erg raar, alhoewel veel sites tegenwoordig problemen lijken te hebben met scroll/selecteerproblemen. Zitten toch nogal wat CSS-bugjes in de verschillende browsers :)

Verder moet ik toch nog ff zeggen dat ik de nieuwe layout erg mooi vind geworden, complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Ik weet niet of je het zelf al gezien hebt, maar als ik naar de source kijk zou het met blockquote te maken kunnen hebben. (quotes & content staan binnen blockquotes, en toevallig die 2 blokken werken niet)

--edit--

Ik zie dat het hoofmenu hetzelfde effect heeft, behalve bij de ruimte tussen "gathering.tweakers.net" en het eerste menu item.

[ Voor 52% gewijzigd door [eNeRGy] op 03-12-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem lijkt zich te concentreren rond de volgende kenmerken:

1) IE
2) floating elementen in de opmaak
3) logitech knaagdieren met standaard windows drivers

Nu weet ik dat het floatmodel van IE gewoon brak is; om het ueberhaupt in IE toonbaar te maken heb ik al aardig wat CSS-truukjes moeten toepassen, maar blijkbaar gaat de brakheid nog verder - het werkt blijkbaar ook door in hun muisdrivers...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik gebruik een MX500 met Mouseware en Internet Explorer 6.. Ook ik kan niet druk-muiswiel-in-en-scrollen.. :'( Mis het wel, was echt een gewoonte van me :)

Nouja, verder wil ik deze post nog even misbruiken om m'n complimenten te geven aan crisp, ik vind de nieuwe layout erg mooi namelijk. (wel wittig ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb trouwens lokaal wat dingen gewijzigd; specifiek: op alle floats een display:inline gezet omdat bekent is dat daarmee vaak veel IE-gerelateerde problemen met floats opgelost kunnen worden (raar maar waar).
Aangezien ik zelf het probleem niet kan reproduceren geef ik hier wel een seintje als het online is :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

Hier werkt het bij mij nu wel
nou ja, niet bij elke post en daarn de content van, maar bij veel wel
maar in dit topic nog niet :?
raar,
maar jullie zijn er denk ik mee bezig? Goed man! _/-\o_

edit: als er in geqoute is werkt het niet goed,
als er een link in staat ook niet.

ik heb trouwens hier een dell logitech optische usb muis. (standaard ding) IE6.0 win 2000

[ Voor 63% gewijzigd door Rwin op 09-12-2004 11:35 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:10
check,
met logitech optical, standaard ding,
WinXP pro + default PS/2 Muis drivers heb ik overal (voor zover ik doorheb) problemen als boven.
Maar, wat Rwin al meldt,
als ik in het topic waar hij naar linkt sta op een post zonder link (ook niet in tagline, hoe heet dat ding) en quoteblokken, dan kan ik een scroll beginnen. zodra 't gaat gaat 'ie dan ook door. Denk dat het in andere topics ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Heeft de template update van vandaag al voor verbetering gezorgt? (aangezien ik het probleem zelf niet heb vraag ik het maar hier ;) )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij niet (IE 6.0, XP SP2, Razer Boomslang met driverversie 3.0.03).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het ook, en ik weet zelfs waardoor het komt...

overflow:hidden is de schuldige :/ (als in, het werkt waneer je overflow:hidden weghaalt)

En ik denk dat elke muis zonder bijzondere drivers het probleem heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En IE heeft juist weer die overflow:hidden nodig omdat anders de content-div onder de userdetails-div valt bij te brede content. Dat maakt het dus wel puur een IE probleem aangezien ik voor non-IE browsers overflow:visible gebruik, maar IE's floatmodel is zo brak dat dat daar niet werkt...

Intentionally left blank

Verwijderd

Hetzelfde probleem treedt op met spatie-scrollen - als er eerst links geklikt is (of anderszins focus verzet) op exact dezelfde layers als die in dit topic genoemt worden als problematisch voor MSIE (FireFox 1.0 scrolt prima). 1x Tab of Shift-Tab zodat de focus verzet wordt is dan iig een tobo-only workaround.

Het gaat behalve met een muis en keyboard ook fout met een Joystick (middels Joystick2mouse, andere drivers niet getest) onder MSIE. Mensen die dus gebruiken (moeten) maken van een alternatieve invoermethode raad ik aan om FireFox oid te proberen, waarmee het probleem niet optreedt. Voordeel is gelijk dat grotere fontsizes (zoals bij MSIE middels CTRL-scroll / beeld>tekengrootte) ook gebruikt kunnen worden. Alternatief zou je naar de voice-control van Opera 8 kunnen kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:30:
Hetzelfde probleem treedt op met spatie-scrollen - als er eerst links geklikt is (of anderszins focus verzet) op exact dezelfde layers als die in dit topic genoemt worden als problematisch voor MSIE (FireFox 1.0 scrolt prima). 1x Tab of Shift-Tab zodat de focus verzet wordt is dan iig een tobo-only workaround.
Ja hier inderdaad precies het zelfde
(XP SP2 IE6 standaard dell toetsenbord en muis+ standaard door dell geinstalleerde drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fact is: er is volgens mij weinig aan te doen. De combo CSS-based layout1 (met floats en gepositioneerde elementen), brakke MSHTML renderengine2 en MS mousedrivers3 die blijkbaar binnen IE leunen op (2) is deadly.

1 gaan we niet veranderen; stilstand is achteruitgang
2 is op te lossen door te upgraden naar een moderne browser
3 is op te lossen door andere drivers te installeren

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik vind dat de nieuwe layout enorm mooi is geworden, en het natuurlijk ook goed is voor een tech-site als T.net om op een dergelijke manier vooruitstrevend bezig te zijn, vind ik toch dat je in dit topic wel érg veel frustraties jegens IE hebt.
crisp schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:14:
Fact is: er is volgens mij weinig aan te doen. De combo CSS-based layout1 (met floats en gepositioneerde elementen), brakke MSHTML renderengine2 en MS mousedrivers3 die blijkbaar binnen IE leunen op (2) is deadly.

1 gaan we niet veranderen; stilstand is achteruitgang
2 is op te lossen door te upgraden naar een moderne browser
3 is op te lossen door andere drivers te installeren
Er zijn enorm veel sites die CSS-based zijn, en enorm veel werken wel 100% naar behoren, in beide browsers. Ik zeg absoluut niet dat deze layout slecht gecode is oid, absoluut niet zelfs. Toevallig is het gewoon zo dat op T.net er een feature gebruikt wordt die niet in beide browsers hetzelfde werkt, of dat je idd via een wazige workaround een andere functie buitenspel zet.

De MSHTML engine heb ik zelf ook wel eens minpunten in gezien (met als "hoogte"punt nog wel het margin/padding verhaal wat dus echt verdomd irritant is), maar om dan meteen te zeggen dat IE niet modern zou zijn? Het is nou eenmaal zo dat, ondanks pogingen van het W3C, Microsoft de touwtjes op de browsermarkt in handen heeft. Je kunt een site ontwikkelen voor Firefox, maar werkt ie niet in IE, is je project gedoemd te mislukken. Tenzij je een Firefox-fansite maakt ;)

Ik denk dat je een iets te grote anti-MS-houding hebt, wat blijkt uit verschillende posts van je. Natuurlijk heeft IE een hoop gebreken, en is het ronduit k*t dat je na zoveel uren werk nog steeds fouten aantreft waar je zelf niet eens iets aan kan doen, maar andersom heeft Firefox ook zo zijn gebreken. Je zult met beiden moeten leren leven, denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:11:
Ondanks dat ik vind dat de nieuwe layout enorm mooi is geworden, en het natuurlijk ook goed is voor een tech-site als T.net om op een dergelijke manier vooruitstrevend bezig te zijn, vind ik toch dat je in dit topic wel érg veel frustraties jegens IE hebt.
Het is een browser uit 2001, wat verwacht je nu precies, dat crisp en iedereen in Webdesign & Graphics IE op handen zal dragen :? ;)

Ik dacht toch niet dat crisp zo onredelijk is op gebied van exotische c.q. brakke browsers, maar op een gegeven moment komt er een punt waarop de bug die in de layout zit zoveel andere problemen op zal leveren als je hem fixed, dat je moet besluiten de 'bug' gewoon in de layout te laten zitten. Want zeg nou eerlijk, wordt GoT echt onbruikbaar omdat je je scrollbalken moet gebruiken i.p.v. de rare scroll-software van logitech ?

En sowieso geeft crisp al 2 oplossingen voor dit probleem, dat dat wat actie van de gebruiker vereist, ach.. is dat echt onoverkomelijk ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat crisp gewoon gelijk heeft. Er wordt geen support geleverd op beta-versies van nieuwe browsers, waarom zou hij dat wel moeten doen op wazige combinaties van software+hardware drivers?

Ja natuurlijk, elke browser heeft zijn nadelen, maar elke andere browser doet er iets aan om te verbeteren, in plaats van te blijven leunen op half-geïmplementeerde standaarden van meer dan 5 jaar oud, en waarvan de implementatie niet eens altijd correct is.

Dan mag IE nog zo'n groot marktaandeel hebben, Tweakers.net is vooruitstrevend. Ja, natuurlijk moet crisp ervoor zorgen dat de site in alle browsers werkt. En dat doet hij ook. Dat er bepaalde toegevoegde functionaliteit is die niet goed werkt, is dan heel jammer. Maar dat is ook niet zo vreemd ook.

Als er in nieuwe auto's een autogordel op de achterbank verplicht wordt gesteld, maar je blijft rijden in een oude rammelbak, je krijgt een ongeluk en je kinderen worden tegen de voorstoelen of door de voorruit gelanceerd dan moet je ook niet gaan klagen.

Dat je voor je pick-up speler op een gegeven moment geen nieuwe platen meer kunt kopen is ook vervelend.

Ik kan nog veel meer achterlijke vergelijkingen erbij halen die lang niet altijd opgaan, maar het idee is hetzelfde. De hele wereld is in beweging, alles wordt geïnnoveerd, en het is een grote schande dat zo'n toonaangevend bedrijf zijn gebruikers op allerlei manieren beperkt.

En dat is nou net het frappante aan de hele situatie, crisp kan ranten wat hij wil, want hij heeft nou eenmaal gelijk, en kan dat op tientallen zo niet honderden manieren beargumenteren. Maar crisp steekt natuurlijk liever zijn tijd in iets wat wèl zin heeft, want dat heeft doorpiekeren over deze bug gewoon niet.

Ja, veel mensen kunnen vreselijk ranten over Microsoft en Internet Explorer, maar er zijn maar weinig mensen die zoveel recht van spreken hebben als mensen zoals crisp. Het is gewoon schier onmogelijk om je met dit soort dingen dagelijks bezighouden en niet een schurfthekel aan de rariteiten van Internet Explorer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:33:
[...]
Het is gewoon schier onmogelijk om je met dit soort dingen dagelijks bezighouden en niet een schurfthekel aan de rariteiten van Internet Explorer te krijgen.
That about says it all :)

En geloof me: ik vind het echt enorm frustrerend dat deze bug erin zit en gewoon niet weet wat ik zou moeten doen om het op te lossen zonder al het werk wat ik gestopt heb in de huidige opzet teniet te doen. Van Microsoft hoef ik geen hulp te verwachten, die hebben al bewezen dat 'developers, developers, developers' niets meer dan een loze kreet was; of nee, Longhorn zal ons verlossen in 20067(?)

En ja, ik mag graag ranten op IE :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:11:
[...]

Er zijn enorm veel sites die CSS-based zijn, en enorm veel werken wel 100% naar behoren, in beide browsers.
Tsja, wat noem jij CSS-based? Ik ben in deze template erg ver gegaan in het scheiden van markup en layout, en ik wist van tevoren dat ik tegen problemen in IE zou oplopen. Als ik had geweten dat het zelfs zo ver zou gaan dat de combo met bepaalde (MS)drivers ook nog roet in het eten zou gaan gooien dan was ik misschien niet zo ver gegaan, maar zoals ik al eerder zei: stilstand is ook achteruitgang, en op zich vind ik een paar schoonheidsfoutjes in een bijna 5 jaar oude browser nog wel toelaatbaar. Zo doet ook de speciale karakters pagina het niet helemaal lekker in IE omdat IE blijkbaar niet weet hoe die met z-index moet omgaan en niet up-to-date is met de ondersteuning van de laatste toevoegingen qua entities. Tsja, jammer dan....
Ik zeg absoluut niet dat deze layout slecht gecode is oid, absoluut niet zelfs. Toevallig is het gewoon zo dat op T.net er een feature gebruikt wordt die niet in beide browsers hetzelfde werkt, of dat je idd via een wazige workaround een andere functie buitenspel zet.
Ja, ik gebruik inderdaad al een workaround voor IE in de messagelisting: IE kan niet met overflow omgaan en rekt altijd de containing parent uit, en dat druist tegen de standaard in die overflow: visible voorschrijft. Enkel een overflow: hidden heeft het gewenste effect, namelijk dat de content container niet uitrekt en onder het naastgelegen floating element schiet bij overflow. De vraag is wat erger is...
De MSHTML engine heb ik zelf ook wel eens minpunten in gezien (met als "hoogte"punt nog wel het margin/padding verhaal wat dus echt verdomd irritant is), maar om dan meteen te zeggen dat IE niet modern zou zijn? Het is nou eenmaal zo dat, ondanks pogingen van het W3C, Microsoft de touwtjes op de browsermarkt in handen heeft. Je kunt een site ontwikkelen voor Firefox, maar werkt ie niet in IE, is je project gedoemd te mislukken. Tenzij je een Firefox-fansite maakt ;)
Ik denk dat jijzelf je nog moet gaan verdiepen in zaken als boxmodel. Note dat ik door de doctype IE(6) ook in standards compliant mode dwing en dus het W3C boxmodel forceer. IE5 voer ik gewoon een additioneel stylesheet voor de boxmodel verschillen. Dat is nog wel the least of the problems en is op zich prima omheen te werken omdat het bekend behavior is.
Ik denk dat je een iets te grote anti-MS-houding hebt, wat blijkt uit verschillende posts van je. Natuurlijk heeft IE een hoop gebreken, en is het ronduit k*t dat je na zoveel uren werk nog steeds fouten aantreft waar je zelf niet eens iets aan kan doen, maar andersom heeft Firefox ook zo zijn gebreken. Je zult met beiden moeten leren leven, denk ik dan...
Firefox heeft ook wel bugs, maar laat lang niet zoveel te wensen over als IE. Daarbij worden bugs in FF doorgaans ook vrij snel gefixed.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 24-12-2004 23:03 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof dat je toch nog even inhoudelijk reageert, dat waardeer ik. Zeker omdat ik een redelijke n00b ben en vaak genoeg niet 100% weet waar ik over praat ;)
Verder maken we hier eigenlijk ook wel van een mug een olifant, want het doet de site verder weinig kwaad dat je een stukje opzij moet om te kunnen scrollen. En vaak genoeg gebruik ik toch het scrollwheel *zonder* te klikken en dat werkt nog steeds ;)

De layout is gewoon dusdanig vooruitstrevend dat er op sommige gebieden een compromis gemaakt moet worden tussen "extra" functionaliteit (alhoewel de meeste mensen tegenwoordig wel een scrollwheel hebben :) ) of "ouderwetse" code die ook weer meteen zorgt dat de site niet vooruitstrevend is.

Het enige wat ik kan hopen is dat IE dusdanig in de problemen komt door Firefox dat ze idd wat meer met de standaarden meegaan puur omdat mensen nu overstappen. Das het mooie van (gezonde) concurrentie. Ik ben alleen bang dat de meeste IE-gebruikers geen benul hebben dat er "andere" browsers zijn, en dat MS daardoor zelf nog altijd zijn eigen standaard kan hanteren. Internet, das toch dat blauwe E-icon op je bureaublad?

Nogmaals, bedankt voor je reactie. Heeft voor mij ook een hoop dingen opgeklaard en recht gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, heb ik speciaal voor dit probleem een nieuwe muis gekocht (logitech Click!), is het probleem er nogsteeds... Nu icm de originele logitech drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je had ook gratis firefox kunnen downloaden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, dit blijft toch echt een browser/clientside probleem.
Aangezien ik hier weinig meer over hoor neem ik aan dat eea ondertussen wel verbeterd is qua software e.d. waardoor dit probleem praktisch niet meer voorkomt bij mensen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.