Toon posts:

Mijn Dell 510M begint meteen te loeien...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik mijn Dell mede uitgezocht op het feit dat het een stille laptop zou zijn maar de laatste tijd begint hij direct te loeien als ik hem aanzet.
Heeft iemand een idee hoe dat te voorkomen is en hoe het zowiezo komt

ik heb er een 1.7ghz Dothan inzitten en speedstep staat aan...

Verwijderd

Wat zijn de temps van je laptop? Zou kunnen dat het fan harder gaat draaien als de processor warm wordt....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Loeien, als een sirene? of een koe :+

Krijg je wel beeld? Een sirene bij een desktop kan zijn dat de sensoren 0 rpm meten van de ventilatoren. Een hoge temperatuur kan ook, maar dat lijkt me sterk bij een koude start.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
Mijn fan draaid nooit... Alleen als ik ga gamen gaat hij 1 niveautje hoger :P.

Kijk eens in de bios, als je daar niks kan vinden moet je gewoon eventjes dell bellen :).

Verwijderd

zit er geen stof in de ventilator?
@pruts0r
't is een Centrino laptop, is niet vreemd dat de fans niet draaien ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 16:28 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:21:
Hey ik mijn Dell mede uitgezocht op het feit dat het een stille laptop zou zijn maar de laatste tijd begint hij direct te loeien als ik hem aanzet.
Heeft iemand een idee hoe dat te voorkomen is en hoe het zowiezo komt

ik heb er een 1.7ghz Dothan inzitten en speedstep staat aan...
Kijk is eens in taakbeheer of er een process constant 100% draait? Zoja, wat is dan de naam van dat process? eventueel tijdje aan laten staan, en dan de kolom 'cpu-tijd' aanzetten.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Het system ilde proces is vooral aan..
Heb ook nog speedswitchxp draaien

Ik kan de CPU temp maar niet vinden, heb MBM5 gebruikt maar zou niet weten wat voor mB er inzit. En een ander programmatje waar het ook niet te detecten viel. Iemand een tip?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:08:

Ik kan de CPU temp maar niet vinden, heb MBM5 gebruikt maar zou niet weten wat voor mB er inzit. En een ander programmatje waar het ook niet te detecten viel. Iemand een tip?
is uit te lezen met http://www.diefer.de/i8kfan/

let op, geen dingen gaan lopen veranderen, je kan hiermee je laptop omtoveren tot barbecue als je de fans per ongeluk uitzet :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:08:

Je zou Speedfan kunnen proberen :Y) Die is i.m.o. wel nauwkeurig met uitlezen van temperaturen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat programmatje geprobeerd en hij leest 36 graden, de fan draait dan rond de 6600 tpm. Lijkt met niet normaal... Hoe is dat bij anderen?

Verwijderd

Heb je Dell al eens gebeld over dit probleem? :?
Misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen, aan dit soort spul kan je meestal niet veel doen. (namelijk: laptop open slopen, alle connectortjes losmaken en weer vast drukken en laptop weer in elkaar zetten)

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gebeld maar ik heb er ook pas sinds kort 'oren naar' :-) Morgen maar eens doen dan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er via het i8fan gui achter gekomen dat het FAN 2 is die blijft draaien... Hij is ook via dat programmatje niet aan te sturen terwijl de eerste wel aant e sturen is...
Pagina: 1