Toon posts:

Speedtouch 510 problemen met connecten naar ident server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, na het doorlezen van het grote portmapping verhaal heb ik toch nog een vraagje:

Ik probeer vanachter een SpeedTouch 510 ADSL router te connecten naar een ftpserver die draait op een niet-standaard poort (43000). De server connect terug naar mijn port 113 en ik heb daarop een ident server draaien. Nu timet de verbinding uit bij dat terug connecten. De server komt dus niet eens toe aan de gebruikelijke login/pass/ip check.

Alle settings in de ftpclient zijn in order, en de server staat ook goed ingesteld (is een linuxbak met glftpd). Vanaf een directe verbinding werkte het met mijn computer naar dezelfde server wel, dus het probleem ligt ergens bij de router. M'n vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft, en weet welke (indien nodig) instellingen ik ik die router moet zetten (NAT settings etc).

Alvast bedankt.

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
dit zou je nog kunnen proberen (als je het nog niet hebt gedaan)

• In het speedtouch config scherm (10.0.0.138) even instellen onder Advanced

NAPT -> default server: 10.0.0.150

• FTP client op passive mode zetten

[ Voor 4% gewijzigd door plakbandrol op 28-11-2004 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ftp stond natuurlijk al lang op passive ;) Maar die server op 10.0.0.150 instellen was de trick! Ik was er met 4 mensen al een tijdje mee bezig, maar blijkbaar was het dus toch enorm simpel! Thanks a lot.