Aangevulde First Post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Deze post bestond eerst alleen uit:
Als het geen DoS aanval is, wat is het dan wel? >:)
Later kwamen er nog een zin en twee alinea's bij, en nog later de rest. Hij staat nu op +4. Hoe behandel je dit soort pseudo-fipo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Good catch, rotten fish :) Dat de manier waarop geen prijzen verdient is duidelijk, maar de post is in zijn huidige vorm vooral op basis van het laatste stuk toch wel degelijk een hoge score waard. Vervelend: je kan 'm nou wel naar beneden gaan lopen modden, maar hij wordt - op basis van de huidige, goede inhoud - toch weer net zo hard omhoog gezet.

Het lijkt mij wel een plan om even tot dinsdagochtend te wachten en 'm dan naar +2 te zetten. Nadeel hiervan is dat het volstrekt op mazzel en/of hearsay gebaseerde 'rechtspraak' is, wat zichtbare objectiviteit onmogelijk maakt. Tenzij er een lijst wijzigingen uit de db getrokken kan worden (wat volgens mij niet het geval is tenzij d'r een admin tijd over heeft om zoiets met de hand te gaan doen), worden zulke acties in feite dus willekeurig afgestraft.

Tijd en percentage van edit zou helpen; opvraagbare wijzigingshistorie zou PM's kunnen rechtvaardigen, maar volgens mij missen we momenteel de instrumenten om hier serieus wat aan te doen.

Op basis hiervan ben ik bang dat we wel moeten zeggen: helaas, laat maar gaan.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sja, als je 'm niet had betrapt was het een +4 geworden zonder problemen. De inhoud staat nu op +4 niveau en de overige bezoekers weten toch ook niet dat het een edit-FiPo is, die zullen een potentiele +4 op 0 raar vinden.

Gevalletje mazzel hebben denk ik. (helaas)

En uiteraard kan je een edit-lock vragen, dat je de eerste 5 min niet mag editten of dat de eerste 5 posten dat niet mogen/kunnen, maar dat soort verzoeken doet Femme toch niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Ik kan me in dit geval wel in Rataplans +2 optie vinden. Soms zien we met dergelijke fipo-edits dat er gebruik gemaakt word van de info die iemand anders iets later opschrijft, in zo'n geval mag 'ie wmb naar de haringkelder maar dat speelt er hier niet.

Blijf ik me afvragen waarom iemand die de moeite neemt om een nette reactie te plaatsen dat niet meteen doet. Waarschijnlijk omdat er een bepaalde (fictieve) waarde aan het scoren van een first-post gehangen word. Met dat in het achterhoofd is een +2 wmb een mooie concessie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:55:
Ik kan me in dit geval wel in Rataplans +2 optie vinden.
Woei \o/ maar dat was meer hardop denken dan een serieus voorstel. Ectein geeft al aan dat het op andere bezoekers raar over gaat komen. Door de twee dagen vertraging ondervang je dat natuurlijk wel een beetje, dan is een karmahit het enige serieuze effect, maar het feit dat het puur een geval van mazzel is of je met zo'n actie wegkomt vind ik toch wel erg zwaar wegen.

Bovendien lijkt het dan net alsof we iets tegen het opschroeven van de kwaliteit van posts hebben :) De enige reden om daar in dit geval tegen te zijn is tenslotte de fipo-wetgeving. Voor het overige is zo'n openingspost (huidige vorm, bedoel ik) natuurlijk op zichzelf Ên als voorbeeld voor andere posts niet te versmaden.
Soms zien we met dergelijke fipo-edits dat er gebruik gemaakt word van de info die iemand anders iets later opschrijft, in zo'n geval mag 'ie wmb naar de haringkelder maar dat speelt er hier niet.
Met deze tekst in het achterhoofd, en al is het niet eerlijk: omwille van de helderheid denk ik dat we het zo moeten laten. Als 'ie al gepm'ed wordt zou dat denk ik met een edit gepaard moeten gaan, iets als "wil je voortaan alleen kleine wijzigingen doorvoeren?" - wat ik ook weer raar zou vinden. Als iemand met een goeie modbreaktekst op de proppen komt valt er over alles te praten, maar in dit geval...

Voor het geval iemand me nog meer stellingnames in de schoenen wil schuiven ( <+:) ) neem ik bij deze formeel het "afblijven"-standpunt in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 28-11-2004 18:29 . Reden: botoo is een zeurPiet :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:10:
Bovendien lijkt het dan net alsof we iets tegen het opschroeven van de kwaliteit van posts hebben :)
./.
Voor het geval iemand me nog meer stellingnames in de schoenen wil schuiven ( <+:) ) neem ik bij deze formeel het "afblijven"-standpunt in ;)
Daar heb je een valide punt, en wmb eentje die best wel zwaarder mee mag wegen :).
./.
stellingnames?
Ik lees: 'Rataplans +2 optie' en dat is net hetgeen ik bedoelde en opgeschreven had :P.
:+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:53

Len

Leeg

De manier waarop is niet echt netjes, maar de inhoud ik wel wat waard. En een beetje jammer als mensen hun niveau op +4 hebben staan, dan krijgen ze deze post niet te zien :( ;)

PS. ik geloof btw niet dat veel mensen iets aan die instellingen doen. Dus een +2 lijkt me idd wel ok.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kan ook de reactie laten voor wat hij is en de user een mail sturen dat dit gedrag niet gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Ecteinascidin schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:42:
En uiteraard kan je een edit-lock vragen, dat je de eerste 5 min niet mag editten of dat de eerste 5 posten dat niet mogen/kunnen, maar dat soort verzoeken doet Femme toch niets mee.
Femme doet daar wel iets mee, over twee jaar kunnen we een reactie verwachten en over drie jaar is deze feature dan eindelijk ook bruikbaar...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1