Toon posts:

Probleem met opstarten -> RPC systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Zojuist heb ik mijn eigen pc ge-reboot en wat meteen opviel was dat ie verschrikkelijk traag opstartte. Nadat ik na +- 8 minuten eindelijk ingelogd was op mijn account kreeg ik na een tijdje dit bericht:
Het systeem wordt afgesloten.
Het systeem wordt door NT Authority/System afgesloten.
Windows moet opnieuw starten omdat de Remote Procedure Call(RPC) service onverwachts is gestopt.

In de korte tijd dat ik had om nog iets tedoen probeerde ik een virus scan maar ik had geen tijd genoeg. Nu zit ikop een andere pc. Ik hoop dat jullie een oplossing weten voor dit probleem.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ah, dit topic zal momania bekoren :P

Dicht, uitleg volgt omdat dit topic anders ondergespamt word :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Goed, de beloofde uitleg :)

Ten eerste: welkom op GoT! We hebben hier enkele richtlijnen, zo zien we bijvoorbeeld graag dat je eerst even zoekt of je probleem bekend is. RPC is een alweer oude exploit (zomer 2003) waarmee destijds erg veel problemen waren. [search=rpc exploit] had je direct de stickies uit die tijd gegeven: *** Nieuwe exploit in windows RPC service ***. Ik raad je dan ook aan in het vervolg eerst even snel te zoeken, en vooral je PC bij te houden met patchen.

Het topic ging dus dicht omdat mensen hier nogal kortaf of flamerig op hadden kunnen reageren, en dat zien we als crew liever niet :)

Dit topic is gesloten.