Toon posts:

Hele goede geluidskwaliteit headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van Sennheiser heb ik een aantal hoofdtelefoons opgehad en ben ik er snel achter gekomen dat wanneer de koptelefoon een bereik heeft van 18Hz-22kHz ik de kwaliteit te weinig vind.

Het bereik moet minimaal rond de 8-10 Hz liggen en gaan tot ongeveer 28kHz wil de koptelefoon aan mijn eisen voldoen.

Een twee probleem is dat ik een combinatie wil met een microfoontje.

Weet iemand een model van een goed merk koptelefoons wat aan mijn eisen voldoet?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
lol, dat haal je nooit. 8-10 herz met een koptelefoon tot 28khz? Dat hoor je niet eens. Hoe wil je dergelijke geluiden hoorbaar maken? Die herzen zeggen echt niet alles over kwaliteit...

|>

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:06

Haan

dotnetter

Bereik dat jij wilt is idd misschien een beetje te veel gevraagd. Maar kijk eens naar de Plantronics serie, bijv de Audio 90, die hebben best mooi geluid (vind ik :X) en ook een aardige microfoon.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Zozo, van welk ras ben jij, dat je tot 28Khz moet horen? Mensen kunnen dat namelijk niet.

In plaats van je op (onrealistische) specs blind te staren, zou je eens gewoon moeten gaan luisteren.

Sowieso zijn er gewoon geen audiofiel verantwoorde headsets. (Daarmee bedoel ik dus headsets die qua geluidskwaliteit vergelijkbaar zijn met een losse koptelefoon van >200 euro en dus niet gewoon een "OK" klinkende headset.)

[ Voor 25% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-11-2004 15:36 ]

Aannames zijn fataal.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Geef eens aan wat je budget is, dan kunnen we iets gerichter helpen.
De Plantronics Audio 90 heb ik sinds kort ook, voor de € 35,- die ik ervoor heb betaald zeker waar voor zijn geld. Een basbereik tot 8 Hz heeft ie zeker niet, maar dat heeft geen enkele headset, hooguit professionele koptelefoons in het segment >€ 200 kunnen in die buurt komen.
De bovengrens die je aangeeeft is idd ook nonsense, zoals Simon en GaMeOvEr al aangaven. Ik zou je graag eens dubbelblind een paar samples met en zonder een 19 KHz lowpass filter laten onderscheiden voor een kratje bier of zo :9 ,als je significant meer dat 50% goed raadt.

[ Voor 32% gewijzigd door Henk007 op 28-11-2004 15:40 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Henk007 schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:31:
Geef eens aan wat je budget is, dan kunnen we iets gerichter helpen.
De Plantronics Audio 90 heb ik sinds kort ook, voor de € 35,- die ik ervoor heb betaald zeker waar voor zijn geld. Een basbereik tot 8 Hz heeft ie zeker niet, maar dat heeft geen enkele headset, hooguit professionele koptelefoons in het segment >€ 200 kunnen in die buurt komen.
Die ook niet. Om 8 keer per seconde voelbaar lucht te verplaatsen heb je echt wel wat meer nodig dan een koptelefoon.

|>

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar kan ik dan op letten?

Wanneer ik al die koptelefoons op zet bij de mediamarkt, dan hoor ik toch echt wel heel veel kwaliteitsverschil.. En vaak klinken ze beter met een hoger herz bereik..

Alleen nou hadden ze bij de mediamarkt geen hoofdtelefoons met microfoon erbij, en die moet ik nu net hebben :(

Verwijderd

Jij bent helaas veroordeeld tot het zelf moeten beluiseren van wat je gaat kopen. Het is duidelijk dat je op basis van specs en prijs nooit een goede keus zult kunnen maken. Bij het beluisteren van bepaalde koptelefoons had jij al duidelijke favorieten, dat is mooi want dan weet je ook waar naar je zoekt in een headset.

Welke modellen bevielen je bij de MM?
Pagina: 1