Toon posts:

fout bij aanmaken DB in phpMyAdmin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb easyphp 1.4 draaien. In dit programma zit:

apache
phpmyadmin
mysql

Alleen phpmyadmin werkt niet naar behoren. ik krijg als ik een nieuwe Database aan wil maken in phpMyAdmin vanaf een andere computer in het netwerk (dus niet de server waar het op draait) de volgende melding:

The requested URL /phpMyAdmin/db_create.php was not found on this server

Maar deze staat dus wel geod op zijn plek. Als ik een database aan wil maken in phpMyAdmin vanaf de server zelf krijg ik een foutmelding van Apache:

'Er is een fout opgetreden in Apache en moet worden afgeslotem, excuses voor het onge bla bla bla.'

Weet iemand hoe dit komt, kan iemand me helpen?

tnx

beverzz

Verwijderd

Ik weet zo even niet wat het precies is maar download anders phpdev http://www.firepages.com.au/

daarbij zit ook alles in 1 pakketje gedrukt. Daar heb ik in ieder geval nog nooit dezelfde fout bij gehad als jij hebt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16

samo

yo/wassup

of download xampp op www.xampp.org hetzelfde idee als ^^^

Edit; Hoe het komt? Waarschijnlijk een fout in de installatie ergens.... Maar waar is nogal raad werk en daar ben ik niet zo goed in...

[ Voor 55% gewijzigd door samo op 28-11-2004 15:30 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt voor je reaktie :) ! maar gezien in phpdev ook phpMyAdmin zit, zie ik niet in waarom dit de probelemen zou verhelpen.

iemand anders nog iets :/ ?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Dennahz

Life feels like hell should.

Volgens mij kan je beter alles los installeren en configureren want met deze pakketten ist maar raden waar de fout zit.

Staat er niks in je Apache error logs ?

Probeer het anders eens door alles zelf te installeren (tut).

Twitter

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Natuurlijk kan ik het ook niet zo zeggen, want die foutmelding zegt niet zo veel.. Maar het klinkt een beejte alsof je user niet alle rechten heeft (via een andere locatie dan localhost) Heb je instellingen van de rechten enzo nagekkeken?) (in phpmyadmin zit een database "mysql" met daarin een tabel "users", daar zou eea in moeten kunnen stellen, mits je voldoende rechten hebt)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1