Toon posts:

Is dit een mooie configuratie??

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe computer kopen. Maar heb niet bijster veel verstand van die dingen nu ben ik na veel zoeken tot de volgende hardware configuratie gekomen. (ik ben me er bewust van dat sommige onderdelen nog niet op de markt zijn.)
Ik had het volgende in gedachten:

AMD 64 4000+ Processor
NVIDIA Nforce4 chipset msi k8n neo4 moederbord
ATI Radeon X800 XT 256MB, PCI-Express
1GB DDR 400 geheugen
Harde schijf enz zijn nog up to date

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Vreselijk systeem.... :) Natuurlijk is dat goed. Ik zou als ik jou was me eens afvragen of je wel voor een Athlon64 4000+ moet gaan. Als je echt stikt in het geld moet je voor een Athlon FX55 gaan. Wil je toch een beetje op het geld letten dan moet je voor de athlon64 3500+ gaan. Die 4000+ is zo veel duurder dat de prijs/prestatie totaal niet meer in verhouding staat.
Verder is GOT niet bedoeld om met je, aankomende, systeem te patsen.

[ Voor 52% gewijzigd door UltraR-pc op 28-11-2004 14:36 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Blaat!!! Wat is je vraag??? En denk je echt dat je die niet zelf kan beantwoorden adhv van de verschillende sites??? ik zou de FAQ nog eens doornemen, want ik voel een slotje aankomen!!!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AJ1815 schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:45:
Blaat!!! Wat is je vraag??? En denk je echt dat je die niet zelf kan beantwoorden adhv van de verschillende sites??? ik zou de FAQ nog eens doornemen, want ik voel een slotje aankomen!!!
En ik voel een golf ergenis aankomen na het lezen van deze reactie, kan je niet gewoon normaal reageren?

@TS: In principe is het een schitterend systeem, maar een 3500+ heeft een veel betere prijs/prestatie verhouding terwijl je met overclocken hetzelfde performanceniveau kan halen als de 4000+. Ook is het niet helemaal duidelijk wel geheugen je nu pakt, '1GB DDR400' zegt namelijk niet zoveel :)

Een 3500+ heeft in de pricewatch als laagste prijs € 257,75, de 4000+ heeft als laagste prijs € 698,95. Een gigantisch verschil dus.

[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 28-11-2004 14:54 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
ik ben het eens met de lagere 3500.. verschil is niet merkbaar, die 500.. daar poep je op :-) en scheelt je snel aantal euro's.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• UltraR-pc
AtleX schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:49:
@TS: In principe is het een schitterend systeem, maar een 3500+ heeft een veel betere prijs/prestatie verhouding terwijl je met overclocken hetzelfde performanceniveau kan halen als de 4000+.
Dit is zo'n overheersend misverstand, echt vervelend. Je kan die 3500+ idd naar 4000+ waarde overclocken (mits je er een goede koeler bij koopt). Maar dat is geen reden om dan maar niet voor de 4000+ te gaan. Die kan je namelijk weer overclocken tot 4500+ waarde (als voorbeeld). Dat is dus geen reden om voor de 3500+ te gaan. De 4000+ is gewoon beter, maar ook veeel duurder.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

UltraR-pc schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:57:
[...]

Dit is zo'n overheersend misverstand, echt vervelend. Je kan die 3500+ idd naar 4000+ waarde overclocken (mits je er een goede koeler bij koopt). Maar dat is geen reden om dan maar niet voor de 4000+ te gaan. Die kan je namelijk weer overclocken tot 4500+ waarde (als voorbeeld). Dat is dus geen reden om voor de 3500+ te gaan. De 4000+ is gewoon beter, maar ook veeel duurder.
Wat ik ermee probeer te zeggen is dat je voor een lagere prijs dezelfde snelheid kan halen, natuurlijk kan je die 4000+ ook weer overclocken, maar daar gaat het in dit geval niet om. De TS vraagt of zijn configuratie goed is en ik geef 'm advies over een (in mijn ogen) betere samenstelling :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En als niemand het doet, moet ik het wel doen. :)

/me Welkom op GoT *

CSL FAQ, Systeemvragen: wat moet ik kopen? Is dit goed?

Een Tweaker kan prima zelf zijn/haar hardware uitzoeken op basis van specs, reviews, ervaringen, probleemgevallen, etc. Kijk eens in de diverse FAQ's van de hardwarefora hoe je dat moet doen.

Je moet jezelf eens afvragen wat je eigenlijk met dit systeem wilt gaan doen. Mogelijk kan je met een veel mindere, en dus goedkopere, configuratie ruimschoots uit de voeten.

Op de frontpage van www.tweakers.net vindt je een http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide.

Al met al ontbreekt het in je startpost aan zoveel informatie dat jouw vraag, zo die al gesteld had mogen worden, met geen mogelijkheid te beantwoorden is.

ARME AOW’er

• UltraR-pc
AtleX schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:59:
[...]

Wat ik ermee probeer te zeggen is dat je voor een lagere prijs dezelfde snelheid kan halen, natuurlijk kan je die 4000+ ook weer overclocken, maar daar gaat het in dit geval niet om. De TS vraagt of zijn configuratie goed is en ik geef 'm advies over een (in mijn ogen) betere samenstelling :)
Snap ik (had ik ook al gedaan, die 3500+ aanraden :) ) maar dat je die kunt overklocken tot 4000+ waarde , dus dat je dan een 4000+ voor veel minder geld hebt is geen reden om dan daar maar voor te kiezen. Als je namelijk barst van het geld, dan kan je beter voor de 4000+ gaan en die naar 4500+ overklocken, dat haalt de 3500+ namelijk niet. Kortom, je kunt gewoon naar de rating van de processor kijken en klaar is kees. Overklocken heeft er niks mee te maken want dat kan je met alle cpu's doen.

• 418O2
  • Laatst online: 20:46
ik wil ff niet lullig doen, maar 3500+ - 4000+ is 500 PR rates. Dus wel 15% ofzo. Maar imo kan dat het prijsverschil van 130% niet goedpraten.

dus als CPU een 3500+ is wel chiller. En je moet toch voor 2x512mb DDR gaan, maar dat wist je al toch ? ;)

Maar waarom post je dit? Je hebt de nieuwste producten bijelkaar gezet, nogal wiedes dat het in orde is..

• UltraR-pc
418O2 schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:09:
ik wil ff niet lullig doen, maar 3500+ - 4000+ is 500 PR rates. Dus wel 15% ofzo. Maar imo kan dat het prijsverschil van 130% niet goedpraten.

dus als CPU een 3500+ is wel chiller. En je moet toch voor 2x512mb DDR gaan, maar dat wist je al toch ? ;)
Tja, maar als je toch barst in het geld en je het verschil in je portemonnee niet merkt tussen een pc van 2000 Euro en eentje van 6000 Euro dan kan je lekker voor het beste van het beste gaan en een Athlon FX55 in je systeempje stoppen
UltraR droomt lekker verder

[ Voor 4% gewijzigd door UltraR-pc op 28-11-2004 15:29 ]

• 418O2
  • Laatst online: 20:46
nou ik denk dat er weinig mensen hier op GoT zitten die zo ff 500 euro voor niets willen verklooien :P

muv DoC, maar dat is anders :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kom op jongens, dit gaat nergens over. Topicstarter: Je weet waarschijnlijk dondersgoed dat er weinig mis is met deze componenten. Alleen aan een processor/mobo/mem lijstje hebben we trouwens soweiso niets, het zou zonde zijn om hierbij geen mooie Raptor te nemen b.v. Daarnaast spelen je doeleinden ook een grote rol bij de keuze, die kan ik echter niet terugvinden in je topicstart.

In de CSL FAQ kan je nog meer richtlijnen vinden. Hier kan je ook lezen hoe je het best zelf uit kan zoeken of de hardware wel geschikt is voor jouw gebruik. Een kwestie van zelf dingen uitzoeken dus. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.