Gister heb ik een Geforce 6800LE van XFX gekocht.
Bij thuiskomst heb ik deze in plaats van mijn oude trouwe Geforce 2 GTS in de kast geplaatst.
Het volgende probleem deed zich hierna voor:
Bij het opstarten van de pc bleef het beeld zwart en direct na het aanzetten, piept de mobo een aantal maal en vervolgens gebeurt er niet.
De pc blijft wel 'draaien' alleen gebeurt er dus helemaal niets.
Vervolgens heb ik hiertoe de oude kaart er weer ingeplaatst, maar het probleem bleef zich voordoen.
Het volgende wat ik heb gedaan is alle compenenten verwijderen op de processor, videokaart (zowel oud als nieuw) en het geheugen na. Ook nu blijven de piepen zich voordoen.
Wat kan hier aan de hand zijn? Is de processor dood? of het geheugen? en vooral waardoor is dit gebeurt?
Specs:
Systeemkast: Chieftec
Voeding: Chieftec standaart geleverd bij kast
Moederbord: Gigabyte GA-7VTX
Processor(s): AMD Ahtlon 1400
Geheugen: 512 MB (2*256 pc2100)
Hard Disk(s) 160 GB Maxtor (8MB cache)
Videokaart(en): Chaintech GF 2 64 MB / Geforce 6800 LE XFX
Monitor(en): 2x Smasung Syncmaster 950P
Brander(s): NEC 3500A DVD-brander
CD/DVD-Drive(s): Sony DVD 16/48
Speakers Creative Inspire 5.1
Geluidskaart(en) Creative Live! 5.1
Netwerkkaart(en) 10/100 merk weet ik niet
Overigens ben ik sowieso al van plan een nieuwe mobo + geheugen + processor te kopen (MSI NEO2, 2 x 512 pc3200, AMD64 3500+)
Bij thuiskomst heb ik deze in plaats van mijn oude trouwe Geforce 2 GTS in de kast geplaatst.
Het volgende probleem deed zich hierna voor:
Bij het opstarten van de pc bleef het beeld zwart en direct na het aanzetten, piept de mobo een aantal maal en vervolgens gebeurt er niet.
De pc blijft wel 'draaien' alleen gebeurt er dus helemaal niets.
Vervolgens heb ik hiertoe de oude kaart er weer ingeplaatst, maar het probleem bleef zich voordoen.
Het volgende wat ik heb gedaan is alle compenenten verwijderen op de processor, videokaart (zowel oud als nieuw) en het geheugen na. Ook nu blijven de piepen zich voordoen.
Wat kan hier aan de hand zijn? Is de processor dood? of het geheugen? en vooral waardoor is dit gebeurt?
Specs:
Systeemkast: Chieftec
Voeding: Chieftec standaart geleverd bij kast
Moederbord: Gigabyte GA-7VTX
Processor(s): AMD Ahtlon 1400
Geheugen: 512 MB (2*256 pc2100)
Hard Disk(s) 160 GB Maxtor (8MB cache)
Videokaart(en): Chaintech GF 2 64 MB / Geforce 6800 LE XFX
Monitor(en): 2x Smasung Syncmaster 950P
Brander(s): NEC 3500A DVD-brander
CD/DVD-Drive(s): Sony DVD 16/48
Speakers Creative Inspire 5.1
Geluidskaart(en) Creative Live! 5.1
Netwerkkaart(en) 10/100 merk weet ik niet
Overigens ben ik sowieso al van plan een nieuwe mobo + geheugen + processor te kopen (MSI NEO2, 2 x 512 pc3200, AMD64 3500+)