Toon posts:

[2003] Remote Desktop laadt geen ATI Drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers,

Onlangs geleden heb ik een server samengesteld om bijvoorbeeld een web, ftp en een gameserver te hosten. Nu wil ik dus een game zoals Call of Duty hosten. Nu staat de servercomputer in een kast met alleen voeding en netwerk aangesloten wat op zich niet uitmaakt aangezien je de server met remote desktop kan beheren.

Op deze server staat Windows 2003 Server Enterprise Edition met een ATI Radeon 7000 (64MB). Ik had de server allereerst aangesloten op een toetsenbord, muis en monitor om het OS te kunnen installeren. Daarna heb ik de nodige programma's geinstalleerd zoals Call of Duty en de ATI Drivers nodig om het spel te kunnen draaien (open GL). Nadat alles was geinstallleerd heb ik de server in een kast gedaan om het via remote desktop te beheren.

Als ik inlog via remote desktop dat gaat allemaal prima maar hij laadt dus geen ATI Control Panel. Bij display options -> settings is de button advanced grijs en kan ik dus niet bij de grafische instellingen etc. Call of Duty kan niet werken zonder ATI Drivers omdat het spel Open GL nodig heeft etc.

Nu heb ik dus als alternatief netadministrator gebruikt en laadde wel de ATI drivers maar Call of Duty start dit keer wel op zonder errors maar blijft hangen in een black screen.

Wat hieruit te concluderen is dat verschillende remote control programma's verschillende programma's laadt. Is er iemand hier die hetzelfde probleem heeft heeft/gehad of een oplossing hiervoor heeft?

groet,

Niels

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Logisch.

RDP gebruikt namelijk zijn eigen RD drivers, niet die van je gfx card.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je zou eventueel met de console parameter kunnen starten

mstsc -v servernaam /console

waarom host je die server niet gewoon op een XP doos :? 2003 en games gaan niet altijd netjes hand in hand

[ Voor 39% gewijzigd door Zwelgje op 28-11-2004 13:32 ]

A wise man's life is based around fuck you

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt CoD toch draaien als dedicated server, dan hoef je de game zelf (GUI+GLtroep) helemaal niet op te starten?

Je draait dan alleen een console-app. En dus heb je dan je drivers niet nodig, omdat hij alleen de interne logic hoeft te laden die nodig is voor 't managen van players, maps en stats. Zo gaat 't onder Linux en kan me niet anders voorstellen dan dat 't onder Windows net zo draait.

[ Voor 25% gewijzigd door MissingDog op 28-11-2004 13:34 ]

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Het zal ook zeeeeeer traag gaan, maar het is wel mogelijk met een pakket zoals Dameware.

Xbox360 gamerprofile

• De Cowboy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-03-2022
Daarvoor hebben dat soort spellen toch een dedicated server ? Zodat je alles via een config bestand configureerd, en daarna gewoon een console exe start.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:29:
Logisch.

RDP gebruikt namelijk zijn eigen RD drivers, niet die van je gfx card.
Juist ja, hoe kan je dan ervoor zorgen dat hij wel de ATI drivers laadt net als netadministrator?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Niet - het hele idee achter RemoteDesktop is dat de videodriver een 'netwerk video driver' is.
Maar begrijp ik het nu goed dat jij het spel via een remote desktop achtige verbinding wil gaan spelen, echt? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
elevator schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:36:
Niet - het hele idee achter RemoteDesktop is dat de videodriver een 'netwerk video driver' is.
Maar begrijp ik het nu goed dat jij het spel via een remote desktop achtige verbinding wil gaan spelen, echt? :)
spelen niet, hij wil de serverconsole starten van die game

A wise man's life is based around fuck you

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:34:
[...]

Juist ja, hoe kan je dan ervoor zorgen dat hij wel de ATI drivers laadt net als netadministrator?
Niet, hij laadt op het systeem wel de ATI drivers, maar als jij verbindt naar het systeem dan creeert hij een soort van Virtual Machine met z'n eigen drivers, waarin Windows vervolgens jouw sessie overhevelt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dedicated uiteraard maar om een game te hosten dien je het spel op te starten.
Ik zal eens kijken of je dus Call of Duty via een config file de console kan starten om de server op te zetten geen GUI en GL nodig idd =)

greets

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Waarom probeer je het niet gewoon met een ander pakket zoals ik al eerder aangegeven had?

Zie VNC en/of dameware

Xbox360 gamerprofile

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en als je remote desktop start met de /console switch?

op deze manier krijg je echt alles te zien wat er op die bak draait (net alsof je er een monitor aan hebt hangen) zonder deze switch krijg je een aantal dingen niet te zien.

Van klussen krijg je grijze haren

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-04 17:42
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:34:
[...]

laat maar.. was te traag..

[ Voor 35% gewijzigd door Neo_TGP op 28-11-2004 13:44 . Reden: te traag ]

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Lekker nuttig zowiezo om hier te een reply te geven als je toch genegeert wordt. :(
Mod-break:

Je zou een punt hebben als het structureel gebeurt maar zie de reply hieronder. Het zou helpen als je FLeXaLuX de tijd gaf om te reageren voor je zegt dat er geen reactie komt 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door F_J_K op 28-11-2004 13:58 ]

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
fenrir schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:42:
en als je remote desktop start met de /console switch?

op deze manier krijg je echt alles te zien wat er op die bak draait (net alsof je er een monitor aan hebt hangen) zonder deze switch krijg je een aantal dingen niet te zien.
jammer maar toch hetzelfde verhaal, RDK heeft zijn eigen drivers dus gebruikt hij de ATI drivers niet. Dameware/VNC zijn allebei erg traag en dus geen goed alternatief helaas. Ben op zoek naar een config file voor Call of Duty om het probleem op te lossen.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:52:
[...]

jammer maar toch hetzelfde verhaal, RDK heeft zijn eigen drivers dus gebruikt hij de ATI drivers niet. Dameware/VNC zijn allebei erg traag en dus geen goed alternatief helaas. Ben op zoek naar een config file voor Call of Duty om het probleem op te lossen.
Het gaat toch maar om 1 keer het spel op te starten en dan een dedicated server op te zetten?

Ik neem aan, ook al gaat het traag, dat je wel op een paar knoppen kunt drukken.

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
Ja kan misschien wel maar het is geen goede oplossing, wat beter is om inderdaad via een configfile de server op te zetten en dus is er geen GUI of GL nodig.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan. Daar staat namelijk hoe je een dedicated server moet starten zonder CoD op te starten :)

[ Voor 2% gewijzigd door G33rt op 28-11-2004 14:01 . Reden: tag fix0red ]

Verwijderd

Topicstarter
LifeTecH schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:00:
Misschien heb je hier iets aan. Daar staat namelijk hoe je een dedicated server moet starten zonder CoD op te starten :)
Thanks!
Pagina: 1