GART-drivers i.c.m. AGP8x geeft vage balken/kleurtjes

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 21:42
Beste tweakers,

Ik heb gisteren een Aopen 6800le Revisie1.0 gehaald, geinstalleerd en alles ging goed. In de bios stond AGP 8x uit, omdat mijn oude videokaart, een GF4 TI4200 dat toch niet ondersteunde. Nadat ik AGP8x had aangezet probeerde ik een spelletje te spelen, de introfilmpjes gingen allemaal nog goed, maar vanaf het menu scherm komen er allemaal vage balken en streepjes in beeld en ook als ik speel (zie hieronder voor de screenies). In windows en 2d applicaties heb ik dit niet. Het rare is als ik de GART-drivers van Nvidia niet installeer, ik AGP8x wél in de bios kan aanzetten, echter is de performance dan een stuk lager. Het ligt niet aan de kaart zelf, want ik heb ook een Aopen 6800le revisie3 getest van een maat van mij, en die geeft precies hetzelfde probleem als de GART-drivers zijn geinstalleerd en AGP 8x staat aan.

Ik heb de volgende Nforce drivers geprobeerd en geinstallerd:
5.10
4.27
4.24
3.13
Allen zijn WHQL

Ik heb de volgende Forceware geprobeerd:
66.93
66.81
66.74
Ook deze zijn alle 3 WHQL

Bij de volgende programma's heb ik het:
NFS HotPursuit2
NFS Underground2
Half-Life2
3dMark 01, 03 en 05

Hoewel de performance niet heel slecht is op AGP 4x, zou ik toch graag op AGP8x draaien. Heeft er iemand nog meer dit probleem gehad en kunnen oplossen of heeft er iemand tips?

Rest van de speccies:
Epox 8RDA+
AMD Athlon 3200+
2x 256 kingston Valueram pc3200
Aopen 6800le rev1.0 en rev3.0
Een stabiele 350Watt voeding
Getest op WinXP SP1 en SP2

Mocht je nog meer willen weten dan roep je maar :)

Underground2
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/forum/u2.jpg
Hot Pursuit2
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/forum/hp2.jpg
Half-Life 2
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/forum/hl2.jpg

offtopic:
Ik zat te twijfel tussen PMG en VB, uiteindelijk toch maar VB gekozen, ik hoop dat ie hier goed staat :)
De search gaf eigenlijk alleen maar problemen met mensen die hem niet op AGP4x konden zetten, sommige konden hem niet op 8x zetten, maar dat kan ik dus wel, alleen gaat het beeld dan gek doen

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Hoewel de performance niet heel slecht is op AGP 4x, zou ik toch graag op AGP8x draaien.
Waarom? het scheelt echt bijna niets, ik denk niet eens 1 3dmark punt. als daarmee het probleem opgelost is waarom moeilijk doen? :)

ik weet niet hoe je dit zo 1-2-3 oplost, biosupdate+reset?

[ Voor 13% gewijzigd door Koekje op 28-11-2004 13:31 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• w0w
bonzaibuddy schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:28:
[...]

Waarom? het scheelt echt bijna niets, ik denk niet eens 1 3dmark punt. als daarmee het probleem opgelost is waarom moeilijk doen? :)

ik weet niet hoe je dit zo 1-2-3 oplost, biosupdate+reset?
Als ik naar benchmarks kijk zie ik zelfs een performance verschil tussen AGP8x en PCI-E. Dat betekent dat de breedbandte van AGP8x zelfs een beetje inhoudt op de performance in vergelijking met de breedbandte van PCI-e. Daarom denk ik (en weet ik eigenlijk bijna zeker) dat er wel degelijk een verschil is tussen de performance van AGP4x en AGP8x, vooral met toch een vrij nieuwe kaart als een 6800le.

Ik was vergeten te vertellen dat ik al een bios clear had gedaan, ook staat er al de nieuwste bios versie op :) (van juli 2004)

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 28-11-2004 13:38 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 16:18
w0w schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:35:
[...]

Als ik naar benchmarks kijk zie ik zelfs een performance verschil tussen AGP8x en PCI-E. Dat betekent dat de breedbandte van AGP8x zelfs een beetje inhoudt op de performance in vergelijking met de breedbandte van PCI-e.
check dit eens:
http://graphics.tomshardw...1122/pcie-analyse-10.html
PCI-E 4x is vaak voldoende, net zoals in soortgelijke tests het verschil tussen AGP 4x en 8x verwaarloosbaar is:
The applications we used (e.g. Doom 3 or Unreal Tournament 2003) require a minimum bandwidth of about x4 PCI Express. Above that setting, it was almost impossible to feel the performance difference.
maar desalniettemin zou ik niet tevreden zijn met zulke artifacts op een nieuwe kaart met een modern mobo.
hij HOORT het gewoon goed te doen zonder die ongein en als ie dat niet doet klopt er gewoon iets niet!

[ Voor 32% gewijzigd door Puppetmaster op 28-11-2004 15:12 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• w0w
Puppetmaster schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:08:
[...]

check dit eens:
http://graphics.tomshardw...1122/pcie-analyse-10.html
PCI-E 4x is vaak voldoende, net zoals in soortgelijke tests het verschil tussen AGP 4x en 8x verwaarloosbaar is:

[...]

maar desalniettemin zou ik niet tevreden zijn met zulke artifacts op een nieuwe kaart met een modern mobo.
hij HOORT het gewoon goed te doen zonder die ongein en als ie dat niet doet klopt er gewoon iets niet!
Als ik die test zo bekijk dan maakt het inderdaad niet veel uit of het op PCI-e 4x of 8x draait, dus zal AGP4x of AGP8x ook niet zoveel uitmaken. Toch zit ik met een gevoel dat het niet klopt. Ik heb gisteren €199 uitgegeven aan een gloednieuwe videokaart en dan wil ik die ook op de specificaties draaien waarvoor die gemaakt is! (als het mogelijk is dan tenminste :) )