Toon posts:

Asus P5AD2 Premium Audio werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een ASUS P5AD2 Premium met 3.4Ghz Proc van Intel. Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb Windows netjes geinstalleerd daarna volgens de handleiding alle driver en benodigde utilities geinstalleerd, alleen als ik de audio-device wil installeren(on-board) dan krijg ik de foutmelding dat het apparaat niet op mijn PC is aangesloten.
Ik zie ook niets staan bij apparaatbeheer wat lijkt op een audio-device. Audio staat wel enabled in de Bios dus daar ligt het niet aan.
Net teruggezet naar restorepoint van net naar de windows installatie, alles opnieuw doorlopen maar dat hield niks. Ook de chipset drivers zijn net geinstalleerd.
Ik heb het 1 keer met servicepack 2 geprobeerd en 1 keer zonder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 12:58 ]

Verwijderd

En als je de nieuwste drivers vas de Asus site grbruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik idd ook geprobeerd maar hij zegt gewoon dat hij het apparaat niet vindt. Er staat wel een pci-device in apparaatbeheer waar hij geen drivers voor kan vinden maar dit is niet de audio denk ik want als ik die handmatig drivers probeer toe te wijzen lukt dat ook niet. Ik heb overgens niks in mijn pci-sloten zitten, alleen de videokaart.

Verwijderd

Je onboard audio staat toch enabled in je BIOS neem ik aan ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lezen is ook een vak ja!

Verwijderd

Er zijn genoeg borden waar je op 2 plaatsen in de BIOS je onboard sound moet aanzetten anders krijg je problemen zoals jij aanhaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:29:
[...]

Er zijn genoeg borden waar je op 2 plaatsen in de BIOS je onboard sound moet aanzetten anders krijg je problemen zoals jij aanhaalt.
Ik heb alle opties van onboard sound netjes aanstaan.

Verwijderd

Probeer is met het volgende programma te kijken of die uberhaupt een sounddevice vindt

http://www.hwinfo.com/

Als dat niet geval is dan ligt het eerder aan de bios settings, geen irq prob's?

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 12:50
ik had het probleem ook.
Je moet eerst een of andere wazige update doen die in deze directory te vinden is:
D:\Drivers\Audio\CMI\BusDriver
In deze directory moet je effe de juiste taal kiezen anders gaat het niet.
Dus us voor engels en nl voor nederlands.
Als je die update heb gedaan kan je het normale setupbestand van de cd draaien.
Ik snap er geen hol van waarom het zo moet maar het werkt wel.

Joost de Vries

Pagina: 1