MSI NX 6800 TD128, beeld freezed heel de tijd.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:08
Ik heb dus sinds paar maanden de bovenstaande kaart. Zelfs nieuwe voeding gekocht aangezien da ding 350+ wilde en ik maar 300 had. Maar nu heb ik een probleem. Als ik ze te gamen dan freezed ti eens in de zoveel tijd. Gewoon beeld stil geluid hangen. Alt tabben kan gewoon wel en andere dingen doen ook maar dat freezen gaat me nu de keel uit hangen. Zit je lekker online te gamen, je beeld freezed b00m en je ben dood.

Kheb zelfs nu met half life 2 dat het zeer regelmatig (meer dan eens in uur) gebuert. Met daoc had ik niet zo veel en met WoW ook niet. Maar het gebeurt wel. Dit gebuerde zowel met dx 9.0 b en c. a niet getest want toen had ik de kaart niet. HL2 geeft nu ook aan Node Graph out of date als ti nieuwe zone laad. kheb net de nieuwste drivers van nvidia installed. zat wc 3 te doen en ineens b00m weer zo'n freeze.

Ik heb een MSI K8N Neo MB met nforce 3 250gb chipset. en 1gb hyperx. 360 watt voeding. kweet alleen niet of ik kan zien of die echt 360 watt is. want zat in bios te kijken en de gpu krijgt 11.6 volt en hij wil 12 volt. en dit was ook het geval met me 300 watt. de 2 andere dingen die stroom willen weet ik ni meer, maar die kregen wel meer dan met de 300 watt er in.

Ik heb de nieuwste nforce drivers, nieuwste geforce drivers. kheb alleen niet iets van LIVE voor bios installed, las ik net achter op de doos van me mb.

Heeft iemand ook een probleem als dit, of kan iemand dit voor me oplossen. ik word beetje moedeloos eerlijk gezecht.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Toevallig heb ik hetzelfde probleem in Half-life 2 met een geforce 6800 GT. Ook ik gebruik een MSI k8N neo platinum moederboord met Nforce 3 250 gb chipset. Daarnaast gebruik ik een 400 watt voeding. Een oplossing voor dit probleem heb ik ook nog niet gevonden. Gelukkig heb ik er maar heel af en toe last van en dan ook echt alleen bij Half-life 2.

Daarnaast ondervind ik problemen wanneer ik gebruik maak van de Alt+tab toets bij het spelen van een potje america's army. Ook het afsluiten van dat spel geeft geregeld problemen en resulteerd meestal (zowel afsluiten als alt+tab) in een spontane reboot van mijn systeem.

Bovenstaande problemen heb ik nooit gehad met mijn oude geforce 6800 LE op een asus p4 pe moederboord met een 400 watt voeding. Misschien dan toch een moederboord driver?

BTW, ook mijn voltlijn staat op 11,61 ipv 12 volt.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 28-11-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
ach ik ben nu via msi live update aant checken en updaten van alle drivers die ik nodig acht. i'll keep ya posted :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al veel nieuwe drivers dan? Houd me up-to-date als je erachter komt wat het probleme kan zijn... ik ga ook maar even naar drivers zoeken.

> Binnenkort een update voor half-life 2... Zie de volgende webpagina van gamespot: http://www.gamespot.com/news/2004/11/24/news_6113999.html

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 28-11-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Zelfde probleem!

De PC
AMD 3000+
MSI K8N nForce3 Platinum
2x512 Corsair
200gig Western Digital
Zalman 400watt voeding
Aopen 6800GT 256 MB (aan de bios te zien Rev2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
nou heb alles nu up to date, ook bios.

nog steeds problemen dat het gewoon lang freezed. wel toevalllig dat jullie allebij hetzelfde moederbord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee klasgenoten van mij hebben ook allebei het MSI moederbord icm met een Aopen 6800 GT en hebben geen last van het probleem. Rara..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn probleem komt ietsjes meer in beeld. Zodra ik de zijkant van mijn CoolerMaster kast eraf haal loopt het spel gelijk mijn snel vast en is de CPU temp. ook lager.

Overhit de CPU of de videokaart die zijn warmte niet kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou kunnen... welke temperatuur heeft je CPU dan? Dit kon je in de bios nakijken bij Hardware monitor... Gebruik je daarnaast casefans, of helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn CPU zit dan rond de 45/50 graden onder volle belasting. Ik gebruik case fans. Heb namelijk een coolermaster kast met ingebouwde case fans (12 en 8cm).

De temperatuur van mijn GPU ligt in Windows rond de 50 graden en stijgt naar de 60 graden tijdens het spelen van spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556 schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:43:
Mijn CPU zit dan rond de 45/50 graden onder volle belasting. Ik gebruik case fans. Heb namelijk een coolermaster kast met ingebouwde case fans (12 en 8cm).

De temperatuur van mijn GPU ligt in Windows rond de 50 graden en stijgt naar de 60 graden tijdens het spelen van spellen.
Wel, mijn CPU (AMD 64 3200+) word 38 graden idle en 45-48 graden onde full load. Maar jouw temps. lijken me in orde. Hoe zit het met de temperatuur van je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De temperatuur van mijn videokaart ligt in Windows rond de 50/52 graden en stijgt naar de +/- 60 graden tijdens het spelen van spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

probeer fastwrite eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De temperaturen zijn oké. Misschien een driver probleem? Welke drivers heb je al geprobeerd? Probeer ook eens wat oude drivers uit de 4x.xx of 5x.xx reeks.

Als het probleem zich echt te vaak voordoet en het lijkt onoplosbaar, dan heb je altijd nog de fabrieksgarantie van 1 jaar en dus de mogelijkheid om een nieuwe te krijgen.

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 30-11-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastWrite heb ik geprobeerd, maar bood geen uitkomst, helaas..

Ik heb alleen drivers geprobeerd uit de 6x.xx serie. De videokaart heb ik in een andere computer geprobeerd (Pentium 4 / 1024 / Albatron moederbord) en daar waren de problemen niet. Deze pc bevatte wel oudere NVidia drivers. Denk uit de 5x.xx serie.

Als een videokaart te warm wordt (Aopen 6800GT), stopt deze dan met zijn werkzaamheden (lees: bevriezen) of treden er andere complicaties op? Ik heb namelijk na het vastlopen ook last van "rare" textures. Zoals felle kleuren o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09
De 12 voltlijn moet toch minimaal op 11,75 staan, of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb zelf vrijwel het zelfde probleem, maar aan je voeding lijkt het me al neit liggen want die mag namelijk een 10% verschil hebben en dan zit je al op 10.8V op je 12V, en daar zit je nog lang niet aan.

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de freezes in HF2 komt er een patch. Dus wellicht is het gewoon een software probleem. Ik zou de patch afwachten en daarna kijken of het probleem zich voor blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
M55 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:48:
probeer fastwrite eens uit te zetten.
hoe zet je da uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-05 14:16
in je bios.

ik had overigens ook freezes met mijn XFX 6800LE (gesoftmod) en bij mij was het probleem over nadat ik de voltage in de videokaart bios met 0,1 volt had verhoogd. Temperatuur is trouwens rond de 55C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Videokaart bios? Heeft mijn Aopen 6800GT dat ook? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die nog met hun zoektocht naar dit probleem bezig zijn, ik kreeg deze melding toen 3DMark05 vast sloeg:

0x000000EA

"The device driver got stuck in an infinite loop."

nv4_disp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk snel nieuwe drivers dan... Nvidia's nieuwe drivers laten lang op zich wachten. Hopelijk is de nieuwe driver het wachten waard en hopelijk komt die snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het dan echt een driver probleem zijn?

Maat van mij heeft zelfde mobo, zelfde videoplank, zelfde geheugen, zelfde processor maar net iets sneller, hij heeft er geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de zelfde driver? Toch vreemd inderdaad als je maat de zelfde specs heeft...

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 30-11-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet jij het, weet ik het? Ik heb geen idee of hij dezelfde drivers gebruikt, ik zal het eens informeren, maar ik ga ervan uit dat hij de nieuwste drivers gebruikt.

Misschien heb(ben) ik(wij) een product uit een foute productie reeks. Zoals het er nu naar uit ziet gaat mijn PC vrijdag terug naar de zaak waar hij vandaan komt en mogen zij het daar eens gaan door gronden. Zodra ik meer weet (evt. oplossing) zal ik het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
ook problemen!

AMD64 3500+ (939)
MSI K8N Neo2 Platinum (nVIDIA nForce3 Ultra)
2x512 Corsair
250gig Western Digital SATA
Aopen 400watt voeding

6800GT bleef hangen, allemaal kleuren en blokjes en toen nix meer (overleden dusz)
niewste Nvidia drivers en DirectX 9c
gebeurde op een moment dat de kaart eigenlijk niets te doen had (menu van spel).temp was laag
had alles op default staan.
kaart heeft de (maar)4 dagen daarvoor zonder problemen gedraaid.

lees van meer mensen die een 400W voeding hebben, maar moet toch genoeg zijn?

gaat vanmiddag terug

[ Voor 3% gewijzigd door johan bos op 07-12-2004 10:46 ]

PSN: Deere6030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik heb ook last van het "freeze" probleem sinds ik een MSI K8N Neo2 bord heb. Ik heb een 6800LE (overgeklokt) en volgens mij heeft het met de overklok te maken. Rond de 400 MHz heb ik hier veel last van, rond de 350 eigenlijk niet.

Je kan zowieso de volgende registry key eens toevoegen:

"RmLogonRC"=hex:01,00,00,00
Bij:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\ en dan zoeken naar de NVidia map.

Als je dat hebt gedaan zie je direct als je opnieuw opstart in je Event Viewer (System): RM Logging Enabled

Als je NVidia kaart nu een probleem detecteert komt er direct een melding in je Event Viewer. Iedere freeze die ik heb zie ik ook staan in me Event Viewer.

Hopelijk hebben jullie er iets aan. Ik ben er ook nog niet uit waardoor het nou precies komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb een vergelijkbaar probleem.

Mijn ASUS v99999GE freezed in elke 3d applicatie na een bepaalde tijd (de freeze duurt altijd even lang, +/- 10 sec). Hij freezed na +/- 1 minuut en altijd maar 1x. Totdat er van 3D naar @D en weer naar 3D wordt overgeschakeld.
Ik had dit bij mijn vorige XP installatie en dacht dat een herinstall de problemen op zou lossen, omdat de vorige installatie nogal vervuilt was.

De herinstallatie (XP MCE deze keer) leek inderdaad de oplossing ..... op het eerste gezicht. Alle drivers geinstalleerd, 3Dmark gedraait en een score die ongeveer wel moest kloppen (al was hij wat aan de lage kant).
Net ook maar een Sisoft-Sandra geinstalleerd en toen bleek dat m'n AGP op 4x stond en AGP fastwrite niet werkte. Ik vroeg me uiteraard af waarom en heb de driver van mijn nForce3 250GB chipset opnieuw geinstalleerd. Nu blijkt dat ik vergeten was de GART-drivers te installeren (al weet ik niet precies wat die doen.) Die drivers zijn nu dus wel geinstalleerd en nu heb ik weer die **** freezes :(
Na het installeren van de GART drivers werkt AGP 8x weer normaal en de extra features ook. De problemen opgelost, maar er ook 1 bij.... Een erg iritant probleem.

Ik lees op allerlij mensen zijn met het zelfde probleem op allerlij websites. Op 1 van die websites wordt een oplossing geopperd. ( http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear )
RampantAndroid:

My power supply is listed in my sig, it's the best there is.

SOLUTION TO PROBLEM FOUND!

I have found and 100% FIXED the problem I was getting with the video and audio freezing. Please note that I would HIGHLY advise anyone BEFORE flashing their BIOS on any video card to try this first. For me and some others, the solution IS NOT the drivers, video card problem, etc. Here's the solution:

Go into main system BIOS.

Turn "Fast AGP Write" to OFF/Disabled

Make sure "AGP Speed" reads "4X8X" and NOT "Auto" (seems to be issue with "Auto" detect here)

Turn "AGP Apature" up as high as possible. Mine was set at 256MB, but changed it to "512MB" the highest setting possible.

Save and exit BIOS.

Well, that did it for me. Now, ALL games run SILK SMOOTH on MAXED out settings and 4XAA! Weeeee!!! I have frame rates up to 71.8 on Far Cry at 1600X1200. Half Life 2 ROCKS also with MAX settings. Everything now is great so it seems like it was just some BIOS tweaks that was needed. Too bad tech support doesn't go over them in more detail or else I could've solved this long ago. At least I know what to check now when this happens and maybe it can help others too. I also think it would be helpful if people would start posting their detail BIOS settings AND their system specs together. Otherwise the solution may be right under their nose (like me) and just not realize it.

Thanks for the replies,

Jeff
Mijn moederboard is een ASUS K8N-e Delux. In de bios zit geen mogelijkheid de AGP-bus snelheid aan te passen. Fastwrite uit zetten heeft geen effect bij mij.

Bestaat er een tooltje waarmee ik de AGP settings op 8x of 4x kan forceren?
En/of heeft iemand andere suggesties/oplossingen voor dit hele iritante probleem?

edit: Meer mensen met het zelfde probleem en de zelfde conclusie.
Het probleem zit hem in de GART drivers.
XP heeft zelf drivers die werken maar dan draait AGP op max 4x en geen sideband-adress en AGP FW
http://www.google.nl/sear...nforce3&hl=nl%20target=nw

[ Voor 15% gewijzigd door Bram77 op 13-12-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb de oudere WHQL GART drivers geprobeerd, waarmee het probleem niet opgelost werd.
Nu heb ik uit wanhoop maar weer de standaard XP Pci to Pci drivers geinstalleerd. 4x AGP i.p.v. 8x en geen FW en Sideband-adress. Maar nog altijd een stuk sneller dan de gare nForce GART drivers. K hoop dat ze er snel iets aan gaan doen bij nVidia :( Er lijkt geen oplossing te bestaan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb een:

AMD64 3500+
MSI Neo 2 Platinum nForce3 Ultra
2x 512 Corsair TwinX 3200C2 Dual Channel kit
AOpen GT6800 256
Enermax 485 Watt
2x WD Raptor 74 GB
1x Seagate 200 GB
1x Maxtor 160 GB

Bios 1.4 voor mobo, aantal verschillende drivers voor GT6800 geprobeerd. Windows freezed op veel random momenten, maar nooit tijdens 3dmark bijvoorbeeld. Kan zo op een willekeurige website gebeuren. In BIOS AGP op 4x/8x gezet, Fast Writes Disabled en AGP Aperture size op 512MB.

Niets helpt.....

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb de GART drivers uit het nForce 6.14beta driver-pack van guru3d geinstalleerd en nu zijn de problemen opgelost! jeuj!

Door fastwrite uit te schakelen en de 71.20 drivers te installeren wist ik met m'n kaart (6800 nonGT @ 431/1100) een 3Dmark score te halen van 5144. Even 600 punten hoger dan voorheen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47

d0s

sssst

Offtopic: kan aan mij liggen maar hebben er niet verdacht veel 6800 allerlei problemen :S

De laatste paar maanden niets anders als topics over problemen met deze kaarten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 04:48
Omdat velen deze kaart kopen, zijn er ook meer problemen bekend. Als niemand ze koopt, zal ook niemand problemen ervaren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

schroef je kast eens open, en kijk hoeveel ampere je 12V lijn krijgt, mijne krijgt 13A, en dat voor een 300Watter ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 06-01-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Frigolamptje schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:56:
Omdat velen deze kaart kopen, zijn er ook meer problemen bekend. Als niemand ze koopt, zal ook niemand problemen ervaren. ;)
X800's worden ook veel gekocht, maar daar hoor je toch heel wat minder over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
d0s schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:01:
[...]

X800's worden ook veel gekocht, maar daar hoor je toch heel wat minder over
er worden veeeel meer 6800NU's verkocht dan x800'ers. Ook logisch omdat de prijs ook dik 100 euro hoger ligt.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

dan nog vind ik dat er verdacht veel kuren vertonen, wat vaak niet eens een voedingskwestie is :P
Pagina: 1