Situatie:
PC1 en PC2, beide Windows XP Pro + SP2
PC1 heeft internet, twee netwerkkaaren en Internet Connection Sharing aan
PC2 krijgt internet dmv ICS van PC2 via 'n crosslinkkabel.
Probleem:
Internet op beide PC's werkt prima. Ook files heen en weer kopieren gaat zonder problemen. Alleen vinden er timeouts plaats bij Remote Desktop en FTP. Ik dacht eerst dat het bij Remote Desktop aan SP2 lag, maar FTP geeft nu ook veel problemen.
Als ik Remote Desktop van PC2 naar PC1 aanzet en iets van 45 seconden ongebruikt laat is de verbinding weg. Beeld is zwart, sluit na een tijd, en moet ik opnieuw verbinding maken. Zelfde bij FTP. Ik connect naar van PC2 naar de FTP server op PC1, verstuur wat bestanden, laat 'm 1 minuut stilstaan, en de verbinding is weg tot ik opnieuw connect.
Geprobeerd:
Andere netwerkkaarten/UTP-kabels geprobeerd, dit lost niks op;
De timeout van de FTP server staat op 10 minuten;
Verschillende server geprobeerd (Quick 'n Easy FTP, Serv-U);
Firewall aan/uit maakt geen verschil
Maar die timeouts worden behoorlijk irritant, dus als iemand weet wat ik nog kan instellen oid om dat te verhelpen... Thanks!
PC1 en PC2, beide Windows XP Pro + SP2
PC1 heeft internet, twee netwerkkaaren en Internet Connection Sharing aan
PC2 krijgt internet dmv ICS van PC2 via 'n crosslinkkabel.
Probleem:
Internet op beide PC's werkt prima. Ook files heen en weer kopieren gaat zonder problemen. Alleen vinden er timeouts plaats bij Remote Desktop en FTP. Ik dacht eerst dat het bij Remote Desktop aan SP2 lag, maar FTP geeft nu ook veel problemen.
Als ik Remote Desktop van PC2 naar PC1 aanzet en iets van 45 seconden ongebruikt laat is de verbinding weg. Beeld is zwart, sluit na een tijd, en moet ik opnieuw verbinding maken. Zelfde bij FTP. Ik connect naar van PC2 naar de FTP server op PC1, verstuur wat bestanden, laat 'm 1 minuut stilstaan, en de verbinding is weg tot ik opnieuw connect.
Geprobeerd:
Andere netwerkkaarten/UTP-kabels geprobeerd, dit lost niks op;
De timeout van de FTP server staat op 10 minuten;
Verschillende server geprobeerd (Quick 'n Easy FTP, Serv-U);
Firewall aan/uit maakt geen verschil
Maar die timeouts worden behoorlijk irritant, dus als iemand weet wat ik nog kan instellen oid om dat te verhelpen... Thanks!