[ervaringen] water koeling in sonata

Pagina: 1
Acties:

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben de trotse eigenaar van een antec sonata en nu wil ik daar waterkoeling in gaan bouwen. De kast is alleen niet echt groot en ik weet niet echt of het er wel in past. Ik heb gegoogled en ook op GOT gezocht maar echt veel heb ik niet kunnen vinden. Zijn er hier mensen die waterkoeling in hun sonata hebben en zo ja hoe hebben jullie dat dan opgelost?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Er is hier een apart topic voor: "Die-Hard Overclocking & Cooling"
en daarin staat een FAQ waar alles instaat

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 04:04
In mijn Sonata heb ik een wako-setje van DangerDen gebouwd

Op de plek waar de hd-bays zitten, heb ik een Black Ice Xtreme radiator met fanduct (een kapotte 120mm fan waar ik de rand van gebruik, en een 120 mm Papst-fan gezet. Dus inderdaad, die ruimte voor de hd's ben ik kwijt.

Als pomp heb ik een Eheim 1048 die op de bodemplaat staat, natuurlijk wel akoestisch ontkoppeld.
Mijn reservoir neemt de twee 3,5" bays in beslag.
Op de cpu zit een Maze 3 , op de Radeon 9800 zit een Maze 4 en op de Northbridge zit ook een wako-blokje.

Ik gebruik Tygon slangen.

• lemming_nl
  • Niet online
mark_vs schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:17:
In mijn Sonata heb ik een wako-setje van DangerDen gebouwd

Op de plek waar de hd-bays zitten, heb ik een Black Ice Xtreme radiator met fanduct (een kapotte 120mm fan waar ik de rand van gebruik, en een 120 mm Papst-fan gezet. Dus inderdaad, die ruimte voor de hd's ben ik kwijt.

Als pomp heb ik een Eheim 1048 die op de bodemplaat staat, natuurlijk wel akoestisch ontkoppeld.
Mijn reservoir neemt de twee 3,5" bays in beslag.
Op de cpu zit een Maze 3 , op de Radeon 9800 zit een Maze 4 en op de Northbridge zit ook een wako-blokje.

Ik gebruik Tygon slangen.
Dat werkt bij mij helaas niet :'( Ik heb er 3 harde schijven in zitten (en misschien later nog meer) dus die ruimte ben ik kwijt en verder heb ik zo'n beetje alle pci slots vol dus op de bodem heb ik ook niet echt veel ruimte :( Ik dacht er aan om de pomp in die 3.5" bays te zetten en dan geen resevoir. En dan moet ik nog iets vinden voor de rad :P

@frankpank

goed punt, er komt denk ik wel mod die mijn topicje even verplaatst ;)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Hang je reservoirtje anders gewoon achterom aan de buitenkant!

• Santford
  • Laatst online: 08-02 19:24

Santford

FP PowerMod
Of maak een apart kastje die je bovenop je kast kan zetten en dan alleen de slangen door een gat in de bovenkant van je sonata naar je CPU, GPU, NB en alles wat je nog meer wilt waterkoelen

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Rad vanchter op, reservoir dumpen en de pomp op de bodem, toch geen probleem ?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 15:06

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [DOC]
Pagina: 1