Toon posts:

centrino vs amd

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan me een nieuwe notebook aan te schaffen die ik ter vervanging van mijn desktop kan gebruiken. Mag dus een vrij zware notebook zijn met goede grafische kaart enzo...
Ik ben op de site http://www.promedion.nl/ uitgekomen en daar lijken ze me wel goede notebooks aan te bieden voor een redelijke prijs, alleen weet ik niet met welke processor je best een notebook kan nemen: centrino of amd sempron
Op de site van promedion zeggen ze het volgende bij centrino:
"Om de performance van de Intel Pentium M processor weer te geven, de Intel Pentium M processor 725 presteert beter dan een (Mobiele) Intel Pentium4 3,0GHz processor. Ook van belang is het feit dat de Intel Pentium M processoren in de M375EW een veel lager stroomverbruik kennen dan alle andere processoren. Hierdoor wordt niet alleen de batterijduur verlengt, ook produceert de M375EW minder warmte waardoor de M375EW veel stiller is dan welk ander notebook dan ook."

... over amd:
"Wij hebben in de D470K gekozen voor enerzijds de gunstig geprijste AMD Mobile Sempron processoren, anderszijds kunt u voor de groots presterende AMD Athlon64 DTR processoren kiezen. Deze processoren zijn speciaal door AMD ontwikkeld voor notebooks waardoor hun energieverbruik lager is dan bij normale desktop processoren (minder warmteontwikkeling en een langere batterijduur)."

Wat zijn jullie meningen? welke lijkt jullie het beste voor een notebook?

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Dit is wel een simpel zoekvraagje. Sterker nog, je geeft zelf het antwoord al! Er staat daar toch duidelijk dat Centrino goede prestaties levert en dat sempron gekozen is vanwege de lage prijs. Ik snap niet wat je nu nog meer wilt weten?

Edit:
oh wacht, je wilt ook nog weten of de Centrino beter is dan de Athlon64. Daar is ook wel genoeg over te vinden. Gebruik gewoon de search op GOT of Google.

[ Voor 26% gewijzigd door UltraR-pc op 28-11-2004 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
de mening van anderen, misschien ervaringen ermee ofzo. Voor welke processor de meesten zouden gaan bij een notebook?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 11:57 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Een dothan ;)

Verwijderd

Topicstarter
voor de zekerheid: de strijd gaat dus tussen
Centrino (je mag hem ook dothan noeme als je echt wil:p)
sempron (buiten strijd al ;) )
Athlon64

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 12:05 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik zou zeggen: Het is een desktop vervanger, dus energieverbruik is niet het grootste aanschafpunt. Ga voor de athlon 64.

UNOX: The worst operating system

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Centrino is geen cpu. Maar een platform. Dus je zou moeten kijken naar de platforms waar men bij promedion voor kiest. Het zou maar zo kunnen dat men een sis-chipset kiest die op een trabant (goedkoop, sloom, degelijk) lijkt ivgl met de centrino, die dan meer ehm, een mercedes slk is. :) (duur, snel..)*

Als het geld er niet toe doet: centrino met 54mbit wlan, 2,0ghz dothan en >= 1G geheugen.
Niet dat je dat allemaal nodig hebt in een laptop, maar vooruit.

Je zou, voor een dtr met bovenstaande eisen en een goeie videokaart, eens kunnen kijken naar een asus m6 of een acer van hetzelfde kaliber (die ik niet uit mijn hoofd weet: RS_003 vast wel). En daar zijn dan ook nog 'het grote' topics over.

* disclaimer: ik weet niks van auto's.

[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 28-11-2004 12:17 ]

ping 127.212.23.124

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Juist, hier is wel veel over te vinden. In de technische CSL documentatie is ook het een en ander te vinden over het Centrino platform en de tegenhanger van AMD. Daarnaast zijn er veel andere topics en nieuwsberichten te vinden over de processorfamilies. Om maar een paar topics te selecteren die wel relevant zijn:

[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]
Laptop, voor welke processor gaan?
Hulp bij keuze voor desktop replacement
nieuws: Intel Pentium M Dothan bekeken door AnandTech
nieuws: Intel's Banias nader bekeken @ AnandTech
nieuws: Athlon Low-Voltage XP-M 1700+ vs. Pentium-M 1,60GHz

Veel leesplezier. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.