installatie kabelmodem en software rendo/dekooij

Pagina: 1
Acties:

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39
Even een paar vraagjes over hetgeen hierboven

(Ik wist niet waar ik dit moest neerzetten maar aangezien ik de meeste problemen met de hardware verwacht heb ik het maar hier neer gezet)

Morgen ga ik naar een collega van me om voor zijn dochter hun kabelinternetverbinding in te stellen want hijzelf weet nauwlijks hoe de computer aan moet laat staan dat hij hem kan gebruiken.
Alleen ik ben niet inde gelukkige positie dat ikzelf kabelinternet heb, (nog niet beschikbaar in onze regio-castel) dus geen ervaring met kabelinternet
Nou is mijn vraag; zijn er nog dingen (eventuele problemen,struikelblokken)
die ik moet weten ?

Want ik kan niet zomaar even naar huis om op internet de juiste gegevens op te zoeken aangezien die collega +/- 30 km van me af woont
Hij vertelde me op het werk dat hij een kastje opgehaald had en er zat een cdtje bij
Dat was alles volgens hem
Klopt dit?
Zijn de kabeaansluitingen van rendo/dekooij al standaard retour geschikt? want dat is bij ons in de regio (castel)niet zo

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

Zeer vage posting. Want kabel internet wordt door een monteur aangelegt van de desbetreffende ISP

4pox

(zal wel iets met de datum zijn)

AKA Rinkel weblog

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De kabelaansluiting zal wel retourgeschikt zijn, anders wordt er geen kabelinternet aangeboden...

MAar ik ken die internetprovider niet, waarschijnlijk hoef je alleen het modem op de seriele poort aan te sluiten, ik heb zelf castel@home en daarbij moet je ook nog een netwerkkaart in je pc gezet worden die op het kabelmodem wordt aangesloten. Maar dat is waarschijnlijk niet het geval aangezien er geen netwerkkaart wordt meegeleverd; je hoeft de pc dus niet open te schroeven.

Verwijderd

Van Rendo-dekooi krijg je een extern Delta-modem. Installatie is vrij éénvoudig;
aansluiten op seriele poort, voeding en CAI-kabel natuurlijk.
Inbellen doe je met nr "4" en de rest gaat eigenlijk vanzelf (men doet er overigens een bijzonder complete handleiding bij).
Ik zal je zo nog wel ff een mailtje sturen met m`n mobiele nummer voor het geval dat......

• chaser
4POX
Als je niet weet dan komt dat waarschijnlijk omdat je geen abbonement bij rendo/dekooij hebt en dus ook niet uit ervaring kan meepraten
zie het antwoord van andre en de onderste zin van mijn orginele bericht

rick_h
Dat weet ik
Ik zit namelijk ook in het gebied van castel
Wel vaak reclame van kabel via internet maar stuur je een mailtje naar castel dan schrijven ze terug "helaas ligt uw regio nog niet in de planning om geschikt gemaakt te worden voor internet via de kabel"
Wat heb ik dan in vredesnaam aan die reclame?

Andre
Hartstikke bedankt
Ik hoop het niet nodig te hebben maar kom ik in de problemen dan zal ik zeker van je aanbod gebruik maken
2de keer dat je me uit de brand helpt
(trouwens reply is onderweg)

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Sta niet raar te kijken als je dan nog problemen ondervindt chaser.
Heb zelf ook Rendo De Klooi, en ze kloten echt wat aan :(
Bel niet de helpdesk, maar direct naar Ruinerwold (waar de servers staan, telefoonnummer is: 0522-473349

Mzzl Diamon

And The Only One

• chaser
Niet gelukt :( :( :(
Kreeg de modem niet eens werkend
Dan staan er 2 personen naast je te wachten dat je klaar bent met het instellen van hun kabelaccount, krijg je de modem niet eens aan de praat :o
Geprobeert bij modems (in het configuratiescherm) om de diagnostische gegevens op te vragen maar hij gaf geloof ik aan dat hij geen modem vond (gaf in ieder geval niet de gebruikele gegevens aan)

De modem was aangesloten op de 2e seriele poort op die computer omdat de 1e gebruikt werd door de muis (oud beestje, die computer)
Sloot ik de muis op die 2e seriele poort aan dan deed hij het niet, de muis
maar of het nou aan die seriele poort lag weet ik niet

En mijn collega maar vragen waarom het internet dan niet wilde
Ik maar uitleggen dat als de modem het niet deed dat het dan ook niet uitmaakte hoe de internet-instellingen stonden
geen modemverbinding geen internet :(

Helaas had ik niet meer tijd om hem verder te helpen want ik had nog een andere afspraak

Weten jullie mischien waar het aan zou kunnen liggen?
Ik heb de modem precies ingesteld zoals het gedocumenteerd stond, en daarna denk ik wel 5x gecontroleerd maar noppes

• valkenier
  • Laatst online: 09:15
com-poortje gedisabled in het bios?

• chaser
Valkenier-nooit aan gedacht om in het in bios te kijken :o :o :o
Bedankt voor de hint

Als ik weer bij hem ben dan zal ik dat controleren

Iemand anders nog met mogelijke oplosingen

Pagina: 1