Amilo 7830 D PLL chip

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Ik wil de P4 van mijn laptop onderclocken mbv software ala CPUcool [BIOS = niets :( ].
De cpu wordt onderclocked als de laptop overschakeld op de batterij, de fsb daalt dan van 133MHz naar 90MHz, nu wil ik zelf de clocksnelheid regelen zodat de laptop op netspanning ook onderclocked is (zodat de fan niet meer hoeft aan te slaan, ik hou niet zo van herrie).
De cpu is een desktop 2,6GHz P4, dus geen speedstep.
Het moederbord is een Uniwill 755IA met Intel i845PE chipset.
Ik zoek het antwoord al bijna een week, google en de search leveren niets op. Ik had gehoopt dat er een datasheet van het moederbord zou zijn waar het type PLL chip terug te vinden is maar dit is niet het geval.
Als iemand een bron weet waar ik meer informatie kan vinden of gewoon weet welke PLL er op dat mobotje zit post het dan ff pls.

• peke
Kickje

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Vaak gebruikt een mobo met een bepaalde chipset ook een bepaalde PLL

Je zou eens kunnen kijken of je van een ander mobo met dezelfde chipset de PLL kan opsporen. En dan maar hopen dat clockgen / setfsb de PLL herkent....

suc6

• peke
Bedankt.
Ik heb een site gevonden waar een bord opstaat met een i845PE chipset en die heeft een ISC 920550.
CPUfsb en Speedfan hebben deze pll niet in hun lijstje staan, zijn er nog andere tweaktools met een ruime keuzelijst?

[ Voor 3% gewijzigd door peke op 09-12-2004 19:18 ]

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Kun je niet gewoon op je moederbord zoeken en alles wat op een PLL lijkt uit googlen? (that's the way i do it..)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Misschien dat je met deze versie van SetFSB wat kan.
Anders staan er nog versies voor andere PLL's op http://www13.plala.or.jp/setfsb

• peke
De pll staat er niet tussen en met 1.5c crashed mijn pc.

• peke
Eindelijk heb ik iets.
Met het programma "RightMark CPU Clock Utility" kan ik gebruikmaken van de thermal throttling om de cpu frequentie naar beneden aan te passen.
Nu loopt de cpu op een minimum van ongeveer 650 MHz (is een 2,6 GHz P4 dtr) op netspanning.
Helaas wordt de vcore niet aangepast, dat merk ik aan de fan en de accu levensduur.
Ondanks dit levert het toch een leuke extra accuduur van ongeveer een half uur op (van 1h45 naar 2h15).
De throttling kan automatisch ingesteld worden afhankelijk van de cpu load.
Het programma ondersteund ook de halt instructie zoals cpu cool doet alleen is het gratis. :)
Top tooltje voor iedere laptop eigenaar of liefhebber van een stille/koelere pc. :)
Pagina: 1