Toon posts:

[MCE 2005] Afspelen video schokt, daarna videofout*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met mijn media center.

Ik heb hem volledig geinstalleerd en alles wat ik op het internet kon vinden gedaan.
Ik heb de mpeg 2 codecs geinstalleerd, een roundup update.
Nu dat ik de tv functie ga gebruiken heb ik wel beeld, maar begint het te schokken en naar een halve minuut geeft hij "videofout" aan.
Is mijn computer te langzaam?
specs:
Abit KT7E
Amd athlon 1600+
Asus Radeon 9600SE 128 MB
384 MB intern geheugen (133 Mhz)
Avermedia M150 tv kaart

Whellp!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met een zinnetje als "alles wat ik op internet kon vinden" - kunnen wij niet zo heel veel. Ik schrijf soms wel eens op internet dat je uit het raam moet springen - heb je dat ook gedaan? :) Vertel dus eens wat concreter wat je precies al gedaan hebt :)

Verder - concreet - bij WindowsUpdate heb je onder optional updates een update staan voor MCE - heb je die al geinstalleerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:15:
Met een zinnetje als "alles wat ik op internet kon vinden" - kunnen wij niet zo heel veel. Ik schrijf soms wel eens op internet dat je uit het raam moet springen - heb je dat ook gedaan? :) Vertel dus eens wat concreter wat je precies al gedaan hebt :)

Verder - concreet - bij WindowsUpdate heb je onder optional updates een update staan voor MCE - heb je die al geinstalleerd? :)
Ik heb alles wat ik kon vinden over media center en zijn problemen uitgevoerd. Ik heb windows xp media center editie NL compleet overnieuw geinstalleerd. Ik heb alle updates uitgevoerd die ik kon vinden en ook onder optional updates gekeken.
De nieuwste catalyst drivers geinstalleerd, mobo drivers etc. Daarna mpeg 2 codec geinstalleerd ( http://www.hauppauge.tv/h...sion/index.php/t2228.html ) dat de wel bekende "decoder fout" liet vermijden. Ik meende dat mijn specs net genoeg waren om Media center te kunnen draaien.

UPDATE:

Ik heb 'm nu goed aan de praat gekregen met dscaler codec, maar het beeld is nu nog steeds schokkerig. Ik denk dat mijn computer te langzaam is

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 13:42 ]