[XP] Uitgestelde schrijfbewerkingen

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hoi,

Heb hier een pc te staan van iemand die ik opnieuw moest installeren. Dus ik keurig Windows XP erop gezet. Daarna meteen de cd van sp2 erin, netjes geinstalleerd.
Nu krijg ik steeds de melding:
Windows - Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt
Kan niet alle gegevens voor bestand C:\$Mft opslaan. De gegevens zijn
verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de
computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens
anders op te slaan.
Deze meldingen komen op de vreemdste tijdstippen. Zo net toen ik de pc had opgestart, in setups van programma's, etc.
Er zit een 80GB Hitachi harde-schijf in die ik in 2 partities heb verdeeld. De c schijf is 29,8Gb waarvan er nog 26,2Gb vrij is. De d schijf is de rest, waar net 100 mb op staat. De pc is een Amd2400+ met 512mb ram in de pc, dus dat moet genoeg zijn.

Via de search kwam ik ook een aantal topics over dit probleem tegen. Alleen daar werd steeds verwezen naar de faq van opslagmedia & i/o......

Wie ow wie weet wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt,

• Westereen
Dit kwam ik op de microsoft site tegen:
• De functie 'Schrijfcache op de schijf inschakelen' is ingeschakeld voor de schijf.
• De UDMA-controller (Ultra Direct Memory Access) van de vaste schijf is op een van de volgende manieren geconfigureerd: • U gebruikt een connectorkabel met 40 aders om de UDMA-schijf op de controller aan te sluiten in plaats van de vereiste 80-aderige kabel met 40 pinnen.
• De BIOS-instellingen zijn geconfigureerd voor het afdwingen van snellere UDMA-modi.
Schijfcache staat ingeschakeld. En de bios staat UMDA op auto

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Kijk in de logboeken en zoek op www.eventid.net, op het event-id (Gebeurtenis-id.)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer o.a. eens andere drivers voor je harddisk controller(s).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Westereen schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:57:
Via de search kwam ik ook een aantal topics over dit probleem tegen. Alleen daar werd steeds verwezen naar de faq van opslagmedia & i/o......
Ja - er werd zelfs concreet verwezen naar harddisk test utilities voor je harddisk, en die kan je in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ vinden.

Toen je die uitgeprobeerd hebt - wat kwam eruit? :)

• Westereen
Chrissels schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:05:
Kijk in de logboeken en zoek op www.eventid.net, op het event-id (Gebeurtenis-id.)
Dit staat in de logboeken:
Afbeeldingslocatie: http://imageupload.netforce5.com/files/088%20error1.JPG

Op http://www.eventid.net/display.asp?eventid=50 is er niks meer bekend over deze error...
elevator schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:17:
[...]

Ja - er werd zelfs concreet verwezen naar harddisk test utilities voor je harddisk, en die kan je in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ vinden.

Toen je die uitgeprobeerd hebt - wat kwam eruit? :)
Hij draait nu tests :Y)
limoentje schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:08:
Probeer o.a. eens andere drivers voor je harddisk controller(s).
Hij had het al voordat ik de via chipset drivers had geinstalleerd. En toen ik ze had geinstalleerd bleef de error...

[ Voor 52% gewijzigd door Westereen op 28-11-2004 11:25 ]

• Westereen
Power max advanced test geeft de error S57

Zo net. Smart aangezet in de bios:
Primary Master Hard Disk S.M.A.R.T status Bad.
Warning: Immediate back-up your data and replace
your hard disk drive. A failure may be immiment
Meteen speedfan ff installed:
Afbeeldingslocatie: http://imageupload.netforce5.com/files/597%20error2.JPG

Harde-schijf brak/kappot? Dat het probleem?

[ Voor 96% gewijzigd door Westereen op 28-11-2004 12:29 ]

• Chrissels
Westereen schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:48:
Power max advanced test geeft de error S57

Zo net. Smart aangezet in de bios:

[...]

Meteen speedfan ff installed:
[afbeelding]

Harde-schijf brak/kappot? Dat het probleem?
Zo te zien aan die 2DD1075C bij de 'Reallocated Sector Count' wordt het inderdaad een nieuwe schijf kopen.

• Westereen
Chrissels schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:36:
[...]

Zo te zien aan die 2DD1075C bij de 'Reallocated Sector Count' wordt het inderdaad een nieuwe schijf kopen.
Dus die error in XP komt van die brakke hdd? Dus nieuwe hdd en dan is het goed?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Westereen schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:40:
[...]

Dus die error in XP komt van die brakke hdd? Dus nieuwe hdd en dan is het goed?
Ik zou de schijf gewoon eens helemaal formatteren en het dan opnieuw proberen :) Krijg je dan nog steeds deze errors > Schijf aan vervanging toe :)

Lees ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door. GoT is namelijk geen helpdesk. Aan je posts te zien krijg ik niet de indruk dat je zelf veel initiatief neemt om het op te lossen. Zou je hier in de toekomst op willen letten?

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 28-11-2004 12:45 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Westereen
sanfranjake schreef op zondag 28 november 2004 @ 12:45:
[...]

Ik zou de schijf gewoon eens helemaal formatteren en het dan opnieuw proberen :) Krijg je dan nog steeds deze errors > Schijf aan vervanging toe :)

Lees ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door. GoT is namelijk geen helpdesk. Aan je posts te zien krijg ik niet de indruk dat je zelf veel initiatief neemt om het op te lossen. Zou je hier in de toekomst op willen letten?
Toen ik de pc binnen kreeg heb ik alle partities verwijderd. Toen 2 partities toegevoegd. Daarna format gedaan (dus geen quick format). Toen begonnen met installeren. Heeft weinig nut als ik nu nog een keer ga formateren denk ik...

Andere:
Is goed

• Westereen
Om hier nog ff op terug te komen:
Vorige week heeft de eigenaar een nieuwe harde-schijf gehaald (Maxtor 120GB 8MB IDE, had ik um aangeraden). Ik dat ding ingebouwd gepartitioneerd & files gekopierd met behulp van Ghost (2003 floppy). Master boot record weer goed gemaakt. Xp boot, blijft hij hangen bij het welkom-scherm :( Zelfs veilige modus wou niet :?

Hoe kan dat?

Naja, XP en alle sjit dus weer opnieuw geinstalleerd. Nooit meer de melding gezien & de pc is stukken rapper met de nieuwe harde-schijf.

De oude harde-schijf licht hier nog... Valt dat nog te fixen? dan heb ik er toch wel een leuk hdd-tje bij.

• Chrissels
Ik zou die schijf een keer helemaal leeg maken met de tool van de fabrikant (zie hier: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers)
Vervolgens partitioneren en formateren en helemaal vol gooien met data, wat steekproeven nemen en testen met een tool (zie zelfde FAQ als hierboven.) En dat dan een paar keer.

Ik zou er vervolgens i.i.g. nooit meer belangrijke data opzetten, maar als OS schijf in een PC'tje gebruiken (en er een Ghost image van maken voor het geval dat.)
Pagina: 1