A+B Schakeling op versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Op het forum wordt in ieder topic iets tegenstrijdigs verteld, dus vraag ik het hier om duidelijkheid te krijgen:

Als ik een versterker heb met een A B schakeling worden dan de luidsprekers parralel geschakeld? Of is het zo dat iedere luidspreker zijn eigen versterker heeft?

Verwijderd

parallel

Verwijderd

Stel dat A+B 2x2 versterker kanalen zou hebben dan zou je fronts kunnen bi-ampen.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Dus stel dat je 4 speakers hebt van 150 watt in 4 ohm. De versterker geeft 2*80 watt in 8 ohm. Wat krijgen de speakers dan toegestuurd? 4*80 watt in 4 ohm?

Overigens, toen ik het gisteren in de winkel vroeg kreeg ik te horen dat het aparte versterkers waren per kanaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Double J op 28-11-2004 14:10 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Double J schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:09:
Dus stel dat je 4 speakers hebt van 150 watt in 4 ohm. De versterker geeft 2*80 watt in 8 ohm. Wat krijgen de speakers dan toegestuurd? 4*80 watt in 4 ohm?
nee, bij A+B staan de speaker dus parallel en ziet de versterker een belasting van 2 ohm.
Als het een ongelooflijk goede versterker is verdubbeld het vermogen als de belasting halveert van 8 > 4 ohm, of zelfs naar 2 ohm. Als het een goede versterker is gaat ie niet kapot, en een matige versterker blaas je op.
Overigens, toen ik het gisteren in de winkel vroeg kreeg ik te horen dat het aparte versterkers waren per kanaal.
Zeer onwaarschijnlijk. Welk merk/model versterker was dat?

Eigenlijk zou je eerste vraag aan een verkoper moeten zijn: "werkt u op commissiebasis?". Maar ja, de kans dat een verkoper eerlijk antwoordt geeft is niet zo groot dus dat zegt nog niks.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
AV FAQ; Veelgestelde vragen
(linkt naar een stuk dat over je vraag gaat)
Pagina: 1