Horeca muziek draaien met Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Een café waar ik regelmatig kom en gewerkt heb, wil misschien overstappen op iets nieuws: muziek aankopen via iTunes en bestaande muziek van CD --> HD rippen. Mij leek het dan beter volledig Mac te gaan. Ik dacht dus aan een iMac G5 (lekker plat, want er is niet genoeg plaats voor PowerMac of iMac G4). Dan gebruik maken van Traktor DJ Studio om te mixen in de weekends met de gekochte muziek van iTunes en de geripte muziek van de originele CD's.

Maar nu is mijn vraag, hoe doe ik dit het beste ivm. geluidskaarten, zijn 2 geluidskaarten aan te raden ? Ik zie bv. de M-Audio FireWire Audiophile (geen latency), is eentje voldoende ? En hoe zit dat met Traktor DJ Studio, ondersteunt dat meerder soundkaarten ? Dan nog de vraag, is de muziek via iTunes aangekocht bruikbaar in Traktor ? Want ik dacht dat iTunes Store muziek DRM'ed was.

Verder zou ik nog willen vragen of de standaard 256MB RAM genoeg is voor deze taak. Dus gewoon wat simpel mixen, niet DJ Tiësto allures ;)

Ik heb gezocht, maar veel concreets vond ik niet en het moet ook geen 4000euro gaan kosten voor alleen geluidskaart ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 28-11-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 20:20
heb je in cafe's niet een andere licentie nodig om muziek af te draaien?
Vaak zie je daar een speciaal apparaat voor staan.

Ik zou het ff navragen in een ander cafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

een Mac is geen probleem en je kan itunes muziek afdraaien in tractor.

Ik weet niet of je hier ook een soort van publieke licentie voor nodig hebt.
Bel buma/stembra hier even voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Misschien heeft die zaak al een licentie ;)
Ze gebruiken CD-spelers, Minidisc, radio, etc. Dus ik veronderstel van wel. Maar hoe zit het met de geluidskaarten ? Zijn ze nodig enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50

chem

Reist de wereld rond

Is een G5 1.8 single met een touchscreen niet een beter idee?

geen idee wat zo'n touchscreen kost, maar allicht makkelijker voor het personeel :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
Sharkbyte schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:41:
Misschien heeft die zaak al een licentie ;)
Ze gebruiken CD-spelers, Minidisc, radio, etc. Dus ik veronderstel van wel. Maar hoe zit het met de geluidskaarten ? Zijn ze nodig enzo ?
Ligt eraan wat je ermee wilt. Je kunt zelfs met Traktor, als je een 6 kanaals geluidkaart hebt, zowel de fronts als de rears gebruiken. De een is dan voor monitor en de ander is de output. Meerdere geluidskaarten zullen ook geen probleem zijn.

Maar anders zou ik niet weten waarom je meer geluidskaarten nodig zou hebben.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 10:49

Nik

chem schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:47:
Is een G5 1.8 single met een touchscreen niet een beter idee?

geen idee wat zo'n touchscreen kost, maar allicht makkelijker voor het personeel :)
Dan kun je écht mixen op je monitor, in plaats van met de muis scratchen :P Gewoon met je vingers langs de plaat he :+
Japie_17 schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:48:
[...]

Ligt eraan wat je ermee wilt. Je kunt zelfs met Traktor, als je een 6 kanaals geluidkaart hebt, zowel de fronts als de rears gebruiken. De een is dan voor monitor en de ander is de output. Meerdere geluidskaarten zullen ook geen probleem zijn.

Maar anders zou ik niet weten waarom je meer geluidskaarten nodig zou hebben.
Ik denk dat je beter voor meerdere geluidskaarten kunt gaan. Is makkelijker in te stellen + aansluiten gaat makkelijker. Denk aan 2x SB Live 1024 ofzo, dan kun je op de éne de master + record aansluiten (zo draai ik altijd, met dubbel output, vanwege effect mixer), en de andere gebruik je voor koptelefoon + microfoon.

Natuurlijk kun je ook met onboard + pci geluidskaart kiezen, maar dat is iets persoonlijks denk ik. Gewoon proberen!

[ Voor 108% gewijzigd door Nik op 28-11-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50

chem

Reist de wereld rond

proller schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:49:
[...]

Dan kun je écht mixen op je monitor, in plaats van met de muis scratchen :P Gewoon met je vingers langs de plaat he :+
nou dat is niet de bedoeling :P

Maar de itunes interface is groot genoeg om met touchscreen te bedienen; eventueel pas je de grootte van de tekst van de lijsten aan in de .nib en kan je supermakkelijk klikken.

En als je er 'echt' mee aan de slag gaat ruk je je tb+muis te voorschijn :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 13:40
Normaal heb je alleen de "legale" versie van de cd nodig, ik neem dus aan dat dit ook geldig is voor de iTune versie's.

Voor het geval je nog een g4 Quiksilver op de kop kunt tikken (in veel gevallen nog op voorraad bij veel leveranciers), dan ben je een stuk goedkoper uit en heb je meteen een budget voor een Touch Screen :).Een g4 / 1000 Mhz voldoet prima voor mac os x met een itunes + mix programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Ik zou eerst even hier kijken:
http://www.eazis.nl/nederland/index.html

Voor een relatief laag bedrag per maand krijg je een systeem wat prima geschikt is voor horeca, en krijg je elke maand een update-CD opgestuurd met daarop de top 40 en aanvullende muzie (ca 180 titels).

Een eigen PC met software en i-tunes is een grappig idee, maar imo niet reëel. De hardware is duurder, de software moet je de licenties voor kopen en je betaalt $$$$ voor je muziek.

De software is los te krijgen, is geschikt voor een toucscreen (is er zelfs voor ontwikkeld), heeft aan 256 Mb meer dan genoeg en werkt met één geluidskaart. Nadeel voor jou is waarsch. wel dat het windows-based is.

Afbeeldingslocatie: http://www.eazis.nl/nederland/images/djscherm1.jpg

Muziek is onderverdeeld in catagorieen, je kunt dus bv. zeggen 'ik wil alle engelstalige pop uit 1980'. Daarnaast kun je een on-screen toetsenbord oproepen, waarmee je kunt zoeken op titel, artiest enz.

Wat betreft muziek in de horeca.. Als jij je buma rechten maar betaald, maakt het geen moer uit waar de muziek vandaan komt.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 28-11-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341

Jezus, wat een ontieglijk lelijke interface, nogal un-mac-like...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341 schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:26:
Jezus, wat een ontieglijk lelijke interface, nogal un-mac-like...
:)
Nadeel voor jou is waarsch. wel dat het windows-based is.
Ik weet het, vloeken in de kerk.. maar echt, i-tunes is voor horeca veel te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Touchscreen is niet nodig, er is maar 1 persoon die moet mixen en die is wel bekwaam om ermee te werken. Zowiezo heb ik het over een MAC, dus een SB Live gaat niet echt op hier ;)
Ook is een G4 te groot zoals ik al zei om weg te krijgen. En nee, geen muziek DJ abbo computer zoals die Encore systemen. De bedoeling is echt dat we met iTunes muziek aankopen. Bovendien is een Mac veel simpeler voor door de week te laten bedienen (gewoon iTunes playlist enzo) en VEEL betrouwbaarder (probeer dit niet te betwisten please, tijdverspilling :P).

Het is ook zo dat er een mengpaneel al ter beschikking is, daarom dat ik me dus afvraag of het gaat met 1 soundkaart. En dan nog: welke kaart is goed ? Ik bedoel niet een zo duur mogelijke, ik bedoel ene die doet wat hij moet doen en meer niet. Dus midi spul is niet nodig, 192Hz en die stuff is ook niet nodig.
Anoniem: 25556 schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:28:

Ik weet het, vloeken in de kerk.. maar echt, i-tunes is voor horeca veel te duur..
Ik vroeg niet om andere ideeën omdat het volgens jou te duur is. Ik vroeg specifieke zaken, de baas van de zaak beslist wel wat te duur is. Zowiezo geeft hij al genoeg geld uit aan CD's elke 2 weken, dus iTunes songs kosten evenveel of zelfs minder...

[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 28-11-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84980

De iMac trekt het zowiso niet qua praktische duurzaamheid met z'n kleine fans. Ik heb een aantal jaren voor een audio visueel bedrijf gewerkt met onder andere ook kroegen als klanten ik weet dus hoe een mengpaneel, versterker, projector, muziek computer (Mariachi) enz. er uit komt te zien na een bier een rook behandeling :X

Een kroeg is zo'n beetje de slechtste omgeving voor een apparaat om in te overleven, consumenten apparatuur sterft binnen een half jaar of het moet al heel regelmatig en secuur worden gereinigd (juist de binnenkant)

Dus denk ook zeker niet te makkelijk over "we zetten even een iMac G5 op een plank boven de bar" enzo ;)
Hij gaat het simpelweg gewoon niet lang uithouden. Er komt een enorme bruine plak laag/ smurrie i.c.m. veel stof aan de binnenzijde. Gegarandeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84980 op 28-11-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat HugsteR zegt dacht ik ook al aan.
ik een iMac is dan behoorlijk kwetsbaar...
die ervaring heb ik ook ik zit in deze handel, een Apple is hier wel ronduit perfect voor dat zo ie zo.

Maar het is voor het apparaat wel beter om in een andere ruimte te staan, ik weet niet of dit mogelijk is... maar dan zou je bijvoorbeeld via Airport Express het naar de geluids installatie kunnen sturen.

Als je toch een iMac neemt, zorg er dan voor dat die in een kast oid komt waardoor er niet direct vuil in het apparaat kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharkbyte schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:54:
Het is ook zo dat er een mengpaneel al ter beschikking is, daarom dat ik me dus afvraag of het gaat met 1 soundkaart. En dan nog: welke kaart is goed ? Ik bedoel niet een zo duur mogelijke, ik bedoel ene die doet wat hij moet doen en meer niet. Dus midi spul is niet nodig, 192Hz en die stuff is ook niet nodig.
In dat geval voldoet praktisch iedere geluidskaart. Aangezien je op redelijk volume zult gaan draaien (neem ik aan) zal het verschil echt marginaal zijn. Ik weet dat in de systemen welke door Eazis geleverd worden (of althans het systeem wat ik ken) een terratec kaart zit, en die doet het prima. Zorg wel voor aarding (neem aan dat dat aanwezig is) en dat de computer op hetzelfde aardpunt zit aangesloten als de overige apparatuur i.v.m. aardlussen. Eventueel is dit te ontkoppelen, mocht je tegen dat probleem aanlopen.

Je zou ook kunnen overwegen een extern apparaat te nemen, bv. deze,
nieuws: Xitel HiFi Link als ontbrekende schakel tussen pc en HiFi, welke speciaal gemaakt is voor aansluiting op een audio installatie. Voordeel hiervan is dat je minder problemen kunt verwachten t.a.v. storende signalen in de Mac zelf. Ik zie geen reden waarom die M-audio niet geschikt zou zijn, anders dan dat het ding wel erg duur is voor een geluidskaart (rond de EUR 300?). Maar goed, budget was geen probleem.

Hier een roundup van geluidskaarten, helaas zonder de terratec kaart.

Een laaste overweging (als je echt voor kwaliteit gaat) is het gebruiken van een aparte DAC, gekoppeld aan de digitale uitgang van om het even welke geluidskaart.
Ik vroeg niet om andere ideeën omdat het volgens jou te duur is. Ik vroeg specifieke zaken, de baas van de zaak beslist wel wat te duur is. Zowiezo geeft hij al genoeg geld uit aan CD's elke 2 weken, dus iTunes songs kosten evenveel of zelfs minder...
Accoord, het is inderdaad niet aan mij om te zeggen of iets duur is of niet. Als jullie graag ongeveer het viervoudige uit willen geven voor hetzelfde, moet je dat vooral doen :)
De iMac trekt het zowiso niet qua praktische duurzaamheid met z'n kleine fans.
Dat punt mocht je niet betwisten, en om eerlijk te zijn ben ik het ook niet volledig met je eens. E.e.a. is ook enorm afhankelijk van de opstelling. Daarnaast is een fannetje nog wel een keer te vervangen. Als laatste wil het gemiddelde professionele bedrijf voor de professionele apparatuur ook de hoofdprijs hebben, over het algemeen kun je daar ook best een keer een iMac voor vervangen.

Wat betreft de vraag of je meerdere geluidskaarten nodig hebt, technisch gesproken hoeft dat zeker niet, ook niet als je via een hoofdtelefoon afzonderlijk wilt kunnen luisteren. Dat Eazis systeem gebruikt daarvoor de rear aansluiting. De software moet dat uiteraard wel kunnen, en je kaart moet in dat geval wel een rear aansluiting hebben. Die MAudio heeft 6 uitgangen, dat moet dus probleemloos kunnen.

Overigens vind ik de interface van tractor ook geen schoonheid, maar dat is een smaak aangelegenheid uiteraard:
Afbeeldingslocatie: http://www.native-instruments.com/fileadmin/redaktion_upload/fullscreenshots/mixer_bluenewfull.jpg.

De mensen van native hebben ook een forum, misschien dat je daar sneller antwoord krijgt op je vragen m.b.t. de software?

/edit

wat betreft iTunes.. is het de bedoeling 'live' te downloaden en installeren? Zo niet, dan kan het altijd, ongeacht DRM. Er is nl. ook software te vinden waarmee je dat van de bestanden afsloopt..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 28-11-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01 21:57
Wat je ivm de vervuiling ook zou kunnen doen is de muziek elders mixen. En dan op een ipod (oid) zetten. En van daar afspelen. Dan zit je niet met vervuiling aan de binnenkant. Nadeel wel dat je niet 'live' kan mixen.

Voor grote problemen hebben we de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon voor een systeem gaan waarbij je een abbo bij een bedrijf hebt.
Bij een partycentrum waar ik werk hebben ze het ook, ideaal. Gewoon een standaard pctje met meerdere geluidskaarten, die kan dan 4 zalen tegelijkertijd van muziek voorzien, de interace werkt goed en nummers worden mooi gefade. En het principe van de lijsten is erg handig. Voor iedere gelegenheid in een zaal kies je dan een andere lijst, zo is voor in het café een zondagochtend lijst waarin allemaal duitse schlager staat, maar ook de laatste top 40 hits staan gewoon in het systeem. De pc draait gewoon op xp home edition en laad dan meteen de "muziek" interface.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dat idee van de iPod zou ik denk ik doen.

neem je 2 iPods en een mac/pc voor het opladen er van zet je ze mooi in en dock 2 iPod minis in een dock kunnen al voldoen denk ik!

sluit je die aan op een mengpaneel klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Bedankt voor de nuttige reacties, heeft zeker geholpen. Maar ik verduidelijk de situatie nog even:

Zowiezo komt de iMac niet te staan aan de bar, maar aan de overkant achter de toog. De plek waar het staat is "drankvrij" ;) en de iMac loopt geen risico. Voor de rest hangen er verschillende afzuigingsinstallaties voor de rook. En ik zal de baas ook onmiddellijk aanraden voor het 3-jaren garantieplan te gaan ivm. slijtage.

Waarom ik voor Apple ga is om de simpele redenen:
- het laat zich veel makkelijker en intuïtiver bedienen
- het is veel robuuster
- onmiddellijk songs aankopen die aangevraagd worden en niet ter beschikking zijn
- compact geheel, de iMac is zowat de compactste oplossing
- makkelijk en eenvoudig om bestaande CD's (het zijn er toch al honderden...) te rippen mbv. iTunes

Zowiezo mag je ervan uitgaan dat het een Apple wordt (vanwege de bovenstaande redenen). Geen abbo-spul please, apart PC systeem is geen plaats voor en om nog meer redenen. Maar ik vraag me dus af hoe het zit met iTunes store gekochte songs. Zit er nu wel of niet DRM op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15309

Op muziek uit de iTunes Music Store zit DRM en kan alleen worden afgespeeld door iTunes en de iPod. Traktor ondersteunt dit dan ook niet:

Features Traktor:
Supported file types: MP3 (Frauenhofer decoder), WAV, AIFF and audio-CD

Hier vind ik geen M4A terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hmm, dat maakt het wat moeilijker natuurlijk... Is het mogelijk om bv. met 2 iTunes instances elk een andere geluidskaart aan te spreken en deze 2 dan te mixen mbv. het extern mengpaneel ? Het gebruik van iTunes is zowiezo een belangrijk punt door de iTunes music store en het simpele gebruik ervan door de week voor het personeel.

Ik dacht altijd dat de iTunes music store liedjes geen M4A waren.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 29-11-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Het is al meerdere keren aan de orde gekomen in dit topic, maar het licentie-verhaal blijft héél belangrijk! Ik weet er het fijne ook niet van, maar ik weet dat een dochteronderneming van het bedrijf waar ik werk een music-player heeft die ondermeer draait bij alle fillialen van de AH. Ik weet daarvan dat het afspelen van MP3 in café's e.d. erg aan banden ligt. Hier is een heel streng beleid van de buma-stemra voor, dus als ik jou was zou ik dat uitzoeken! Als ik het goed heb moet er per nummer betaald worden, dus zal het café geen licentie hebben! Ik weet ook dat het aantal nummers op een systeem gelimiteerd is... Ik heb begrepen dat dit in Nederland niet veel is. In België zijn de regels veel ruimer...

Bij bedrijven die een compleet product aanbieden, worden de licenties geregeld door de aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:48

Nitai

Live the life you love.

Rum schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:24:
Bij bedrijven die een compleet product aanbieden, worden de licenties geregeld door de aanbieder.
En vooral daarom, is wat De Generaal allemaal schreef eigenlijk zeer praktisch.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
waarom moet het persé een mac zijn? ik zie alleen maar een hoop nadelen :

* stuk duurder, zowel hardware als software
* gevoeliger voor stof/drank/rook e.d dan zo'n 19" muziekbak
* geen goede mixsoftware voor verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wibblemoo schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:49:
waarom moet het persé een mac zijn? ik zie alleen maar een hoop nadelen :

* stuk duurder, zowel hardware als software
Dat valt wel mee.
* gevoeliger voor stof/drank/rook e.d dan zo'n 19" muziekbak
* geen goede mixsoftware voor verkrijgbaar
[/quote]

Of je leest de draad ;)

De mac komt niet op een rokerige drankplek te staan volgens TS, en hij geeft in zijn TS ook al aan welke (perfecte) mix software ze gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Rum schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:24:Ik heb begrepen dat dit in Nederland niet veel is. In België zijn de regels veel ruimer...
Laat het nou net voor een zaak in België zijn ;)

En wil ik er wederom op drukken dat er niet geprobeerd moet worden om van het mac idee af te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ga gewoon voor de Mac, je kan in iTunes heel erg makkelijk files omzetten die Traktor wel kan lezen, volgens mij leest Traktor ook perfect de gekochte tunes, maar dat weet ik niet zeker.

De Mac heeft gewoon alle voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[ik ben een eikel want ik lees niet]

[ Voor 119% gewijzigd door Tom op 30-11-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[ik ben een eikel want ik lees niet]

[ Voor 87% gewijzigd door Tom op 30-11-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Voor slechts € 0,99 beschik je over een AAC-bestand van hoge kwaliteit dat voor altijd van jou is.
Van de Apple Music Store.
WMA and AAC Compatibility
DRM-free WMA and AAC file formats are now supported.
Van Traktor DJ Studio v2.6 featurelist.

Na eens wat uitgebreider te zoeken op de site van Traktor DJ site, kwam ik dit tegen:

Important Note: TRAKTOR DJ Studio can only use one soundcard at a time. Multiple outputs cannot be obtained by purchasing a second soundcard.

Dus zowiezo gaan voor die FireWire Audiophile best... Het enigste probleem nu is die DRM brol, maar daar ben ik al naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Sharkbyte schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 01:30:
Na eens wat uitgebreider te zoeken op de site van Traktor DJ site, kwam ik dit tegen:

Important Note: TRAKTOR DJ Studio can only use one soundcard at a time. Multiple outputs cannot be obtained by purchasing a second soundcard.
Bwa ASIO drivers gebruiken en meerdere geluidskaarten vormen geen enkel probleem!
Super progje btw, Traktor!
Pagina: 1