Lipje van SocketA afgebroken, hoe koeler bevestigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Hey, Ik heb ook een kapot moederbord, er is ook zo een pinnetje afgebroken van de socket (462) en het moederbord zelf is vrij recent. Nu heb ik nog een moederbord liggen,weliswaar stukkenouder en wel kapot, behalve de socket (370)die niet kapot is, met daarin een pentium 3 processor, want in die andere kapotte zit geen processor.

Nu is mijn vraag, ik ben wel handig, kan ik hier iets mee doen werken?

Ik heb gelezen dat je de socket kunt verplaatsen met een tinbad ofzo, maar wat is dat? En bovendien past de socket van het ene moederbord op het andere.

En als ik de cooler zou bevestigen met een of andere superlijm hoe krijg ik dan die pentium 3 processor in dat moederbord zonder kosten te doen, want de pinnetjes komen niet overeen.

hier zie je een foto van het moederbord met de kapotte socket
http://www.ixbt.com/mainb...damd760may2k1/a7m-big.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 09:21 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
^^^ bovenstaand bericht is afgesplitst van dit topic met een zéér subtiele titel :X AFGEBROKEN!!!

Het is de bedoeling om elk op zichzelf staand probleem in een nieuw topic te gieten. Je mag wel searchen naar oude topics; mogen ze van nut zijn, dan kun je ze nog altijd linken in de topicstart van het nieuwe topic ;)

Wat betreft het probleem: de SocketA heeft wel meerdere lipjes om de koeler te bevestigen. Drie aan elke kant. Als je nou een koeler en/of een koelerklem zoekt dat alle drie de lipjes omklemmen, dan zit je gebakken :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.com.mk/statii/st002/socketa.gif

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BalusC schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:33:
^^^ bovenstaand bericht is afgesplitst van dit topic met een zéér subtiele titel :X AFGEBROKEN!!!
Vond het al zo raar, zo'n oud topic in de lijst, dacht bijna dat het een bug was of zo O+
Wat betreft het probleem: de SocketA heeft wel meerdere lipjes om de koeler te bevestigen. Drie aan elke kant. Als je nou een koeler en/of een koelerklem zoekt dat alle drie de lipjes omklemmen, dan zit je gebakken :Y)

[afbeelding]
Dan mag de topicstarter echt héél goed gaan zoeken, want ik denk niet, dat zulke CPU-coolers er zijn...
Zo te zien, kan je ook je CPU-cooler ietwat modden, en hem dan in de mountingholes vastschroeven, dan zit ie zelfs op het moederbord, en niet op de CPU, waardoor het wat lastiger word met er af vallen, of afbreken

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 28-11-2004 09:45 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GJ-tje schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:43:
Dan mag de topicstarter echt héél goed gaan zoeken, want ik denk niet, dat zulke CPU-coolers er zijn...
mijn boxed-cooler gebruikt omklemt wel alle 'lipjes' dus ze zijn er echt wel hoor ;)

Verwijderd

Maarja, er mogen dan wel meerdere bevestigingspinnetjes in zitten, ik heb nog maar steeds een pentium 3 processor die er in niet in past en ik meen op GOT gelezen te hebben dat er convertors bestaan, daarom ben ik op google op zoek gegaan naar iets in die aard, maar een winkel waar je zoiets best koopt ofzo blijft niet echt vindbaar. En het liefst van al, zou ik die sockets dus versteken, kan dat?

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die drie lipjes zitten er niet voor niets, er zijn dus echt wel coolers die van alle lipjes gebruik maken. Als ik het me goed herinner zijn er in de budget coolers de Igloo 2450 coolers die 3 lipjes aan weerszijden gebruiken, en ik dacht dat de Thermaltake Vulcano serie ze ook alledrie gebruikte.

Edit:
Ik kan me, gezien de chipsets, niet voorstellen dat een P3 processor op een AMD bord zal gaan passen, al zouden er converters zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Brede P op 28-11-2004 09:50 ]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03
Als je gaten rond je socket hebt kun je nog altijd een koeler zoeken die die gaten gebruikt.
En een Pentium 3 gaat never never nooit jamais werken op een Socket A moederbord :X

Edit: Mijn Globalwin Tak zoveel heeft ook 6 klemmetjes :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dupje op 28-11-2004 09:57 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Ook bepaalde Socket7 koelers van het met Arctic Cooling (o.a. te krijgen bij Gistron) hebben 3 (6) klemmetjes.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Als je je P3 in je SoA bord wilt hebben, zul je ff een hamer moeten pakken >:)

Nee, dat gaat natuurlijk nooit lukken, als je gaten rond je socket hebt is er ook altijd wel wat te klooien mocht het met die lipjes niet meer lukken ...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er zijn ook diverse koelers die geen gebruik maken van je socket, maar van de gaten eromheen. Kijk bijv. eens naar de Zalman CNPS 7000.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pinockio schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:55:
Ook bepaalde Socket7 koelers van het met Arctic Cooling (o.a. te krijgen bij Gistron) hebben 3 (6) klemmetjes.
Maar Socket7 past weer niet op SocketA... ;)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Het socket van je oude moederbord slopen en op je nieuw moederbord plakken is geen goed idee: het oude socken 370 heeft 370 gaatjes en het nieuwe socket 462 heeft 462 gaatjes: een socket 462 processor gaat dus nooit op is een socket 370 pasen.

Wat wel kan is een koeler halen die van alle lipjes gebruikt maakt.

Er zijn echt zat koelers die gewoon aan alle lipjes vast zitten zoals bijvoorbeeld: Coolermaster aero 7+, termalright slk900a

Ik denk dat het het handigst is voor de TS om naar de lokale hardware boer te gaan, uitleggen wat er gebeurd is en te vragen naar een socket A koeler die van alle 6 de lipjes gebruik maakt. Of als er gaten om het socket van je moederbord zitten kan je ook gebruik maken van koelers zoals een Zalman 7000 of termalright sp97.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GJ-tje schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:43:
[...]
Tegenwoordig heeft bijna elke CPU cooler 3 haken:
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/35-106-017-01.JPG
Zelfs mijn boxed koeler heeft het... :?

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zitten dr geen gaten in je mobo. anders draai je dr ff een cheap koelertje op die je met schroeven bevestigd (goedkope zalman)

Bedankt alvast

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boxed AMD koelser hebben idd vaak 3 lipjes.

Ik heb met mijn stomme kop ook 1 lipje van een van de sockets van mijn Tiger afgebroken. Gewoon een simpel coolermaster gekocht (die overigens bijna 100% hetzelfdee is als mijn boxed MP koeler) en die erop gezet.

Sleutelen aan je oscket zou ik niet doen.

Verwijderd

Inderdaad, ik kan gewoon een nieuwe cooler kopen, maar ik heb nu enkel nog geen processor voor op het moederbord en ik had echt gehoopt van niets nieuw te moeten kopen. Tenzij je twee moederborden op elkaar kan aansluiten, maar ik meen in een Got Topic gelezen te hebben dat dit niet lukt, is dat ook effectief zo?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nee, 2 moederborden kan je niet op elkaar aansluiten en helemaal niet als er geen processor op zit. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:32

Thandor

SilverStreak

Arctic Cooling Super Silent PRO
Arctic Cooling Copper Silent
Arctic Cooling Copper Silent 2
En vele andere Arctic Cooling coolers hebben 3 clipjes.

De Zalman CNPS7000B is een mooie oplossing, mits hij niet te groot is én dat jouw mobo een 4 tal gaten rondom het socket heeft.
Keus genoeg ;)

Indien ik zo'n mobo had (met een clipje eraf) dan zou ik een Arctic Copper Silent 1 (€5,50) of een Arctic Copper Silent 2 plaatsen.
Kijk hier bij Cooling & Casemod. Daar kun je een aantal Arctic Coolers vinden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

martijn_tje schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:54:
Het socket van je oude moederbord slopen en op je nieuw moederbord plakken is geen goed idee: het oude socken 370 heeft 370 gaatjes en het nieuwe socket 462 heeft 462 gaatjes: een socket 462 processor gaat dus nooit op is een socket 370 pasen.
Omgekeerd wel?

• HunterPro
  • Niet online
nee.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Koop gewoon: pricewatch: Spire WhisperRock IV SPA04B4 (Socket 370/A) en je zit goed.
Ding kost niets en is uberstil

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Met een hamer jah, logisch gezien nee.
Verdiep je eens in de materie, lees de FAQ ofsow :)

Verwijderd

NOOIT. De architectuur is compleet verschillend! Ze socket 462 CPU's hebben bijvoorbeeld een alpha-geinspireerde DDR-prepared FSB. De voltages zijn compleet verschillend. De enige reden dat ze ongeveer even groot zijn en dezelfde koelers erop passen, is compatibiliteit: er waren destijds (lang, lang geleden) al veel socket370 koelers in de omloop, AMD is lief geweest, we hoefden onze blokjes niet weg te doen, ze pasten gewoon weer. Net zoals socket939 en socket 754 tegenwoordig dezelfde koelers kunnen gebruiken, maar de CPU's zijn niet uitwisselbaar.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
BalusC schreef op zondag 28 november 2004 @ 09:33:

Het is de bedoeling om elk op zichzelf staand probleem in een nieuw topic te gieten. Je mag wel searchen naar oude topics; mogen ze van nut zijn, dan kun je ze nog altijd linken in de topicstart van het nieuwe topic ;)

[afbeelding]
Tenzij je een koeler koopt die je aan het Moederbord kan bevestigen , maar ik weet niet of je moederbord dat ondersteund , alders moet je zelf 4 gaten boren , indien je niet langs de banen gaat

Verwijderd

NOOIT zomaar gaan boren in je mammaplank, ook al zie je geen banen aan de boven en onderkant lopen op de plek waar je wilt gaan boren:
[ulist]
• Een moederbord heeft verscheidene lagen. De MSI K8N Neo2 Platinum heeft bijvoorbeeld 4 lagen, en elke laag is dubbelzeidig bedrukt. Is het je wel eens opgevallen dat niet alle pinnen van de CPU aangesloten te lijken op het PCB aan de boven en onderkant? Er loopt ook veel in het midden.
• Strax scheurt-ie uit....
[/ulist]

Verwijderd

Ach, als je het bord anders toch weggooit.. je kunt het altijd proberen.

Ik geef je 99% kans dat het niet werkt, maar ja.. kapot en weg is toch kapot en weg, dus wat maakt het uit?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/roundup0105/a7m-sm.jpg

Het gaat om dit mobo (als ik kijk naar de bestandsnaam van het plaatje in de startpost die niet wil hotlinken).

Dat betekend dat hij of een koeler kan pakken die alle 6 de lipjes gebruikt, of een kan gebruiken die die gaten rond de socket gebruikt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Dat betekend dat hij of een koeler kan pakken die alle 6 de lipjes gebruikt, of een kan gebruiken die die gaten rond de socket gebruikt.
Duidelijk :) Zoals ik ook al in de eerste reply van dit topic opperde.

Verdere vragen over de uitwisselbaarheid tussen de SoA Athlon en So370 P!!! slaan nergens op. Ze zijn niet uitwisselbaar, punt. Mobo's kun je ook niet aan elkaar koppelen 8)7

Wellicht weten ze op www.beginnersweb.nl wel de antwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.