S.M.A.R.T. aanzetten?

Pagina: 1
Acties:

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
Ik heb een raid 0 set van 2 WD 80gb drives (WD800JB) en een raid 0 set van 2 Hitachi 160 GB drives (7k250).
Deze zitten aangesloten op een losse SIL0680 controller.
Hiervoor bestaat een monitoring tooltje (SilCfg) wat ook S.M.A.R.T. kan monitoren.
Echter zie ik met dat tooltje dat S.M.A.R.T. wel aan staat bij de drives van mijn WD raidset, maar uitstaat bij mijn Hitachi raidset. Het tooltje zegt wel dat het supported is (ik neem aan dat daar bedoelt is dat de drives het ondersteunen).
Hoe zet ik dit aan? Met het tooltje kan dat niet, en m'n raid controller heeft ook geen bios waarin dat kan (je kan alleen sets aanmaken en verwijderen).

Ook geeft dat tooltje de mogelijkheid om mailtjes te versturen bij fouten.
Bij de op te geven smtp server kan je niet appart een wachtwoord+usernaam invoeren. Kan je dat gewoon iets van "usernaam:wachtwoord@smtp.xs4all.nl" gebruiken, of moet er dan een open relay server aanwezig zijn om te werken.
(ok, beetje vreemde vraag die laatste, en in het foute forum, maar eigenlijk niet de moeite waard om een nieuw topic over te openen)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Op de site van hitachi vond ik dit ding:

http://www.hitachigst.com/downloads/ftool_ver194.exe

Volgens de handleiding van dat geval ondersteund hij een SIL controller, en kun je er SMART mee aanzetten ;)

Zo inloggen kan helaas niet, je hebt idd. een open relay server nodig. Andere optie is zelf een SMTP server installeren..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 03:39 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
thx. werkt perfect
(het tooltje herkent idd ook de drives op de controller)

"man is not truly one, but truly two,"