Toon posts:

Asus ti4600 voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een A8N-E Deluxe moederbord.

We hebben op dit moederbord een Asus Geforce ti4600 geprikt. Hij heeft het eerst wel goed gedaan maar nu krijgen allemaal artifacts. (meteen in het begin (bios) al)

Op een andere pc doettie het WEL goed. En als we een geforce 2 mx erin zetten werkt deze kaar wel

Wat zouden we hier aan kunnen doen.?

alvast bedankt

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 16:35 ]

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Niet heel erg waarschijnlijk, maar kijk eens in de bios van het moederboard of je daar "AGP Voltage" kan vinden. Dit moet minimaal op 1.5 volt staan, maar eventueel kan het ook ietsje hoger ingesteld worden, bijvoorbeeld 1.6 volt...

Verder: Is de voeding die op het Asus moederboard aangesloten zit wel goed?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 17:21

Unagi

Always aware...

FiRePaTH schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:40:
Niet heel erg waarschijnlijk, maar kijk eens in de bios van het moederboard of je daar "AGP Voltage" kan vinden. Dit moet minimaal op 1.5 volt staan, maar eventueel kan het ook ietsje hoger ingesteld worden, bijvoorbeeld 1.6 volt...

Verder: Is de voeding die op het Asus moederboard aangesloten zit wel goed?
wel opletten dat een verhoogd agp voltage de temperaturen van de kaart aanzienlijk kan laten stijgen!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Unagi schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:57:
[...]

wel opletten dat een verhoogd agp voltage de temperaturen van de kaart aanzienlijk kan laten stijgen!
Dat wil ik niet zeggen, de temperaturen van de kaart stijgen ten eerste AMPER, en ten tweede gebeurd dat bijna niet. Test zelf maar uit :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 17:21

Unagi

Always aware...

FnF schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:01:
[...]

Dat wil ik niet zeggen, de temperaturen van de kaart stijgen ten eerste AMPER, en ten tweede gebeurd dat bijna niet. Test zelf maar uit :Y)
ik zei ook, "kan laten stijgen" het hoeft idd niks uit te maken, maar het kan wel!

[ Voor 3% gewijzigd door Unagi op 28-11-2004 17:03 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Unagi schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:57:
[...]

Je denkt toch niet dat die hele kaart door die 1,5 volt gevoedt wordt? een GF4 verbruikt zo'n 30 watt en op 1,5 volt zou dat 20 Ampere zijn. Dat is een enorme belasting voor een moederbord en natuurlijk de kaart zelf ook. Video kaarten worden dan ook bijna altijd vanaf de 5 of 12 volt lijn gevoed (soms ook van de 3.3).

Die 1,5 volt is volgens mij alleen voor de singalen van het moederbord naar de video kaart. Als je deze spanning verhoogt worden dus alleen de AGP controler op het moederbord en op je videokaart zwaarder belast en een klein beetje warmer. Maar bij 1,6 of 1,7 volt lang niet genoeg om problemen te geven.

Wat voor voeding heb je trouwens? Want een GF2 MX verbruikt een stuk minder stroom dan een GF4. Of wat zijn de voedingswaarden die je voeding af geeft?

Dat ie meteen vanaf het bios al artiefacts geeft betekend dat het waarschijnlijk geen temperatuur probleem is, of het contact tussen de koeler en de kaart moet wel heel brak zijn dat de temperatuur in het bios al te hoog is.

Is de kaart overklocked geweest? (misschien is ie dood geclocked)

Test de kaart eens op een ander moederbord: dan weet je zeker dat ie heel is. Want ik vind die kaart ook wel een verdachte om stuk te zijn, en die vind ik niet uitgesloten door te zeggen dat ie het eerst wel deed.

[ Voor 49% gewijzigd door martijn_tje op 28-11-2004 17:41 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
martijn_tje schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:32:

Test de kaart eens op een ander moederbord: dan weet je zeker dat ie heel is. Want ik vind die kaart ook wel een verdachte om stuk te zijn, en die vind ik niet uitgesloten door te zeggen dat ie het eerst wel deed.
De kaart doet het in een andere pc prima.(ja ik ken Redevil)

Verwijderd

Topicstarter
Mclercx schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:55:
[...]

De kaart doet het in een andere pc prima.(ja ik ken Redevil)
De kaart zit nu tijdelijk in mijn eigen pc en draait PERFECT. Na een half uurtje Half-Life 2 spelen met 1024X1280, en alle instellingen zo hoog mogelijk nog steeds niks aan de hand.

Of het aan de voeding ligt ? het zou kunnen maar het lijk me STERK. Ik heb namelijk precies dezelfde voeding. Een AOpen 300 W verkrijgbaar bij de MyCom. Verder helpt het opschroeven van het voltage naar 1.7v niet. Ook is de kaart nog nooit overclocked.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:20:
[...]

De kaart zit nu tijdelijk in mijn eigen pc en draait PERFECT. Na een half uurtje Half-Life 2 spelen met 1024X1280, en alle instellingen zo hoog mogelijk nog steeds niks aan de hand.

Of het aan de voeding ligt ? het zou kunnen maar het lijk me STERK. Ik heb namelijk precies dezelfde voeding. Een AOpen 300 W verkrijgbaar bij de MyCom. Verder helpt het opschroeven van het voltage naar 1.7v niet. Ook is de kaart nog nooit overclocked.
Update : videokaart begint nu ook op mijn computer dezelfde artifacts te vertonen als op de andere pc. Het ligt dus duidelijk aan de videokaart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 22:09 ]

Pagina: 1