Toon posts:

externe harde schijf beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af hoe ik een externe harde schijf kan beveiligen zodat niet eender wie deze kan aansluiten op zijn pc en de hele zaak kopiëren.

Bedankt voor de gedane moeite!

Nicodemus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt rechten instellen op een NTFS partitie, maar dan moet je de schijf uiteraard wel NTFS partitioneren. Dan ozu het niet zomaar te lezen moeten zijn.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon een NTFS partitie er op, en beveiligen met een wachtwoordje?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of gebruik iets in de richting van Strongdisk, zodat je een accesskey op een usbstick/floppy/vingerafdruk kunt zetten en jij 'm dus alleen kunt gebruiken (ook op andere systemen for what it's worth).

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:39:
Je kunt rechten instellen op een NTFS partitie, maar dan moet je de schijf uiteraard wel NTFS partitioneren. Dan ozu het niet zomaar te lezen moeten zijn.
Zal wel een domme opmerking zijn van mij, maar dan kan je toch altijd nog [take ownership] doen met Windows XP?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Br@m schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:42:
[...]

Zal wel een domme opmerking zijn van mij, maar dan kan je toch altijd nog [take ownership] doen met Windows XP?
Ja, maar geencrypte bestanden blijven geencrypt. Heb je dan dus nog steeds niet veel aan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al eens van SafeGuard Easy gehoord? Kan ook harddisks encrypten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zie bovenstaande replies. De topicstarter zou sowieso eens kunnen beginnen met het zelf doorzoeken van de reeds aanwezige informatie. Er is namelijk voldoende te vinden :)

[search=externe harde schijf beveiligen] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.