Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koetje vs warmteopbrengst/energiebesparing

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een koe draaien levert warmte op. Nou vroeg ik me af in hoeverre de gebruikte stroom en opgeleverde processorwarmte opweegt tegen de energie die je bespaart op je CV en ook de kosten in pingping, aangezien 'sommige mensen' boos worden als de pc 24/7 draait.?

Weet iemand de eenheden en rekenmodules?

Verwijderd

Regenwater opvangen. Molentje in de tuin voor rondpompen van regenwater naar de PC. T-bird vet overclocken. Nog een molentje, met dynamo, in de tuin voor stroom voor de PC. Afgevoerde koelwater (60-80°C) naar radiators. Huis wordt nu lekker warm. Beide beeldschermen van de PC aan, voor licht in de kamer.

Verder hele dag op GoT posten, en alles goed.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

:) Het is een mooie gedachte ;)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Tja... Pingping... Ik vind het altijd zwaar overdreven hoe men reageert als je je PC 24/7 aan hebt. Vooral de elektarekening betaler.

Wij krijgen altijd de schuld van hoge elekta-rekeningen, maar ik bedoel: van 1 keer de wasmachine aan of 1 keer de afwasmachine draaien kunnen wij 2 dagen computeren!

Die 235 of 300 watt voeding is toch maar piekvermogen. Normaal zal het denk ik rond de 40-100 watt zitten. Het beeldscherm is wel een vermogenvreter, maar die staat toch uit als je er niet achter zit.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 09:39

Chakotay

Lick here to continue

Lopen mijn ouders ook altijd over te zeiken... ja is slecht voor milieu kost geld blatieblaat enz.... erg fijn altijd..

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• FlipFlap
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Sinds vorig jaar heb ik internet over de kabel en laat ik mijn pc's 24/7 aanstaan. Ik heb er 3 + 2 notebooks (1 is met mij circa 12 u/dag van huis).
Ik kan het goed merken. Op mijn afrekening van de electra kon ik een 35% toename van mijn stroomverbruik zien. Heb echter wel "groene" stroom en hoef gelukkig geen verantwoording meer af te leggen aan mijn ouders.

ff niets

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb laatst eens ergens gelezen:
7 computers produceren evenveel ongeveer warmte als 1 straalkacheltje...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik zal eraan denken. Ik heb een ouwe K6-200 met 150 watt voeding, dus........

Ik bespaar 1/7 aan verwarmingskosten zie ik, ff afcalculeren van m'n verbruik dan maar.

Verwijderd

Nah .. ik heb hier een 300 watt voeding met een TBird blazen en een fijn 22" Iiyama straalkanon .. en het is hier permanent 5 graden warmer als anders.

• DSmarty
  • Niet online
Mijn onverwarmde computer-zolder is ongeveer constant 21C a 22C.
Daar staan 5 computers 24/7 te loeien.
De energierekening is niet zo heel veel gestegen en het is iig warm ;)

Mijn grootste stroomtrekker is mijn server, 2x400W voeding (piekvermogen) + 24" monitor, die gelukkig maar 6U per dag aanstaat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:40
Bij mij thuis merken ze niets aan de stroomrekening:

Normaal draaide mijn server overdag met een 13" Z/W schermpje en een toetsenbord eraan. Nu draait ie 24/7 zonder beeldscherm en toetsenbord (wel met muis, anders gaat ie zeuren). Dat beeldscherm gaat nu van de dagstroom af, dat PC'tje komt erbij op de nachtstroom. Zouden ze het merken? Dacht het niet. Dat extra piekje weegt niet op tegen dat dalletje...

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb 1 pc 24/7 aanstaan (Proxy/Webserver voor koetje), een Duron 600@875 met een 19 inch die alleen `s avonds aanstaat. (wanneer ik thuis ben), en m`n andere pc staat 12 u/pd aan en 24 u/pd in het weekend met een 17 inch.

Het stroomverbruik was volgens mijn ouders toch gestegen met 5-10%, dus het verbruik is goed merkbaar. Maar het is ook nooit koud op m`n kamer :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

/me is ook wel eens benieuwd hoe dat nou zit..
Mijn ouders zeuren daar nl. ook wel eens over.
Is hier niet iemand die dat kan 'meten' ?

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 19:03 schreef DaMaster het volgende:
/me is ook wel eens benieuwd hoe dat nou zit..
Mijn ouders zeuren daar nl. ook wel eens over.
Is hier niet iemand die dat kan 'meten' ?
Koop voor een paar tientjes zo'n ding wat je tussen je pc en het stopcontact doet wat het meet.

Verwijderd

MOOOOOOO!!!! }:O
Pagina: 1